Print
Zoom In
Zoom Out

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه خبر داد:

فعالیت ۴۰۰۰ طلبه در طرح اَمین مدارس‌ کشور | ۲۲۵۰ طلبه جهادی همکاری می کنند

شناسه مطلب: 12229
زمان انتشار: پنجشنبه 11 دی 1399 ساعت 16:46

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: ۴ هزار طلبه در طرح امین مدارس سراسر کشور فعالیت دارند و بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ نفر از این طلاب به صورت کاملا جهادی و رایگان همکاری‌ می‌کنند و مابقی این عزیزان تنها به اندازه کرایه رفت و آمد دریافتی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور، ظهر امروز پنجشنبه در جلسه کمیته همکاری‌های‌ حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دلایل انقلاب آن بود که کشور را خوب بسازیم، اعم از پالایشگاه ها، صنایع، زیرساخت های مختلف و همه امور عمرانی، اما اگر این موارد را بسازیم، ولی در تربیت نیروی انسانی سالم و مومن موفق نباشیم، قطعا شکست خواهیم خورد.

وی با بیان این‌که رسالت همه انبیای الهی تربیت انسان ها بوده است، تصریح کرد: در بحث تربیت انسانی، تربیت نیروی جوان در اولویت است، که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: با توجه به این‌که حوزه و آموزش و پرورش تکلیف و وظیفه شان، تربیت انسان است، می‌توانند با هم همکاری بسیار خوبی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ملانوری‌ ضمن ابراز خرسندی از ارتباط صمیمانه بین حوزه‌های علمیه و آموزش‌ و پرورش، یادآور شد: حضور نظام‌مند روحانیون در آموزش و پرورش مطرح است. این موضوع در سند بنیادین‌ تحول به آن اشاره شده است.

 معاون تبلیغ و امور فرهنگی‌ حوزه‌های علمیه با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس، افزود: طرح مدارس امین یکی از ثمرات همکاری حوزه و آموزش و پرورش و در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و تلاش و تمرکز آن بر تربیت دینی و ساحت معنوی است.

زمان توسعه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش است

حجت الاسلام و المسلمین ملانوری‌ افزود: امروز زمان توسعه همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه است، به ویژه در شرایط کرونا نیاز به این نزدیکی بیشتر احساس می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تاکید آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور بر تقویت همکاری با آموزش و پرورش، تاکید کرد: این بزرگوار از ما خواستند که به اتفاق یک تیم و با همراهی مشاور عالی وزیر به استان ها رفته و همکاری ها توسعه یابد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به موفقیت طرح امین، عنوان کرد: تاکنون واکنش‌ها و بیانیه‌های زیادی در خصوص طرح مذکور از طرف رسانه‌های‌ معاند نشان داده شده است که این موضوع به دلیل موفقیت طرح مذکور بوده است.

۱۱۰ هزار مدرسه در نوبت اجرای طرح امین

حجت الاسلام والمسلیمن ملانوری‌ با اشاره به فعالیت‌های ارزنده طلاب و روحانیون‌ در طرح امین در سراسر کشور، گفت: در حال حاضر ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور داریم که بایستی در این مدارس طرح امین اجرایی شود.

وی با بیان این‌که‌ شعار امروز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه،"حوزه پاسخگو" است، اظهار کرد: افزایش رشته های حوزوی از ۱۰ رشته  به ۴۰۰ رشته‌ در زمان حال، از افتخارات بزرگ حوزه است که به آن می‌بالیم‌ و حوزه‌های علمیه در سطح درس خارج به آموزش‌ و پرورش پرداخته است.

 فعالیت ۴ هزار طلبه در طرح امین مدارس

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری ضمن اشاره به این‌که ۴ هزار طلبه در طرح امین مدارس سراسر کشور فعالیت دراند، مطرح کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ نفر از این طلاب به صورت کاملا جهادی و رایگان همکاری‌ می‌کنند و مابقی این عزیزان تنها به اندازه کرایه رفت و آمد دریافتی دارند.

وی، خواستار تامین اعتبار پرداخت حق الزحمه طلاب طرح امین از محل اعتبارات استانی شد و گفت: بایستی آموزش و پرورش همه مدیران مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه اول را نسبت به طرح امین توجیه کند تا این مهم در راستای علاقه این بزرگواران در مدارس استان‌ها در کشور و از جمله مدارس خراسان‌جنوبی بیشتر از گذشته اجرایی شود.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد