Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه:

مهمترین رسالت مرکز تربیت معلم مبلغ مهارت افزایی طلاب است

شناسه مطلب: 12227
زمان انتشار: پنجشنبه 11 دی 1399 ساعت 12:50

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه گفت: مهمترین رسالت هایی مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه، مهارت افزایی به طلبه های معلم، اجرای رشته دانشگاه فرهنگیان برای مقطع تحصیلات تکمیلی سطح دو به بالا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام محمداسماعیل عبداللهی در نشست هم اندیشی مرکز تربیت  معلم مبلغ حوزه های علمیه که  در سالن مرحوم آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در جامعه، رشد و تعالی جامعه انسانی به نظام تعلیم و تربیت را امری ضروری عنوان کرد و گفت: در این رابطه روایات زیاد و متعددی وجود دارد.

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه ادامه داد: در این باره معتقدیم که رشدجامعه دینی به تعلیم و تربیت برگرفته از دین متکی است و تحقق آن بدست معلم است. وقتی این را قبول کردیم، باید بدانیم که معلمی کار انبیاء  و انبیاءالهی برای زنده کردن و رشد تعالی نفوس تلاش می کردند و انسان را به معنویت سوق می دادند و راهنمایی می کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امام(ره) بر توجه به تعلیم و تربیت دینی تأکید و آن را محور استراتژیک حکومت اسلامی دانسته اند. با مراجعه به وصیت نامه سیاسی الهی ایشان به راحتی می توان به این تئوری پی برد و معقتد بودند باید از آموزش و پرورش مواظبت کرد و اجازه ندهیم مدیریت مدارس به دست غربزدگان بیفتد که اگر این امر محقق شود، باید منتظر اتفاقات بعدی بود. این نشان می دهد که امام راحل توجه ویژه ای به بحث تعلیم و تربیت داشته اند.بحث تعلیم و تربیت

وی با بیان این که وصیت نامه الهی امام(ره)،‌ سند بالادستی در توجه به امر تعلیم و تربیت است و بحث تعلیم و تربیت در نگاه ایشان بسیار استراتژیک و حتی تزکیه بر تعلیم مقدم و برای همین باید تزکیه همراه با عمل باشد، گفت: برای محقق شدن این امر امام بر حضور روحانیون در عرصه تعلیم و تربیت تأکید داشتند و معقتد بودند، عملکرد مدیران و معلمان مدارس در ترویج مبانی دینی و ارزشی در مدارس می تواند بسیار مهم باشد.

مدیر مرکز تربیت معلّم مبلّغ حوزه های علمیه اضافه کرد: در همین رابطه امامین انقلاب بر حضور روحانیون در مدارس آموزش و پرورش و همکاری دو نهاد برای اجرای تعلیم وتربیت دینی تأکید دارند و تأسیس این مرکز می تواند کمک شایانی به تحقق حضور بیشتر و بهتر روحانیون در مدارس آموزش و پرورش داشته باشد.



وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است