Print
Zoom In
Zoom Out

امام جمعه کرمان:

کسانی که به رتبه‌های عالی در دنیا رسیده‌اند حتماً معلمانی بزرگ داشته‌اند

شناسه مطلب: 12224
زمان انتشار: چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت 07:47

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: توجه به ابعاد تربیتی و پرورشی دانش آموزان باید از دغدغه‌های اصلی دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی روز گذشته  در دیدار حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با وی، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: در آستانه اولین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی هستیم و یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی می‌داریم.

وی با بیان این که در تبیین نقش معلم در سرنوشت یک جامعه افزود: معلم مرکز تمام تحولات در جامعه است و کسانی که به رتبه‌های عالی در دنیا رسیده‌اند حتماً معلمانی بزرگ داشته‌اند مثلا امام (ره)  بع عنوان تحولگر بشریت در عصر حاضر معلمانی بزرگ داشت و پای درس آنها نشسته بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: دانشگاه فرهنگیان اهمیت زیادی برای  آینده کشور دارد ،از نظر کمی به معلم نیاز داریم و آموزش و پرورش با کمبود معلم در تخصص‌های مختلف روبه‌رو است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به این که کیفیت سازی در آموزش معلم نیز یک محور مهم بوده و فلسفه وجود دانشگاه فرهنگیان همین است، ادامه داد: معلم باید بتواند خوب درس بدهد و آنقدر درس را خوب بلد باشد که این درس را طبقه‌بندی شده تحویل دانش آموز دهد.

وی با بیان این که اخلاق و ادب در تعلیم و تربیت بسیار اهمیت دارد، گفت: معلم است که باید اخلاق و ادب را یاد دانش آموز بدهد و متأسفانه پرورش در کنار آموزش کمتر توجه می‌شود.

رئیس کمیته همکاریهای استان کرمان با اشاره به این که دانش آموز باید توسط معلم پرورش پیدا کند و آموزش و پرورش کانون اصلی پرورش است، ادامه داد: افراد با انگیزه باید در دانشگاه فرهنگیان وارد شوند تا بتوان آینده و سرنوشت کشور را به آنها سپرد.

وی با بیان این که تربیت نسل آینده کشور در اختیار معلم است و باید خوب عمل کند، گفت: استان کرمان مرکز فرهنگی جبهه مقاومت است و سرچشمه ترویج مکتب شهید سلیمانی در این استان است.

حسین خنیفر نیز در این دیدار با تسلیت ایام فاطمیه (س) و سالگرد شهادت شهید سلیمانی افزود: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گرا و مورد عنایت مقام معظم رهبری است و طی سه سال گذشته میزان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان  با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان به طور رسمی ماموریت تربیت معلم را عهده دار شده و این واحد دانشگاهی هم اکنون ۷۰ هزار دانشجو  دارد اظهار داشت : فاصله نیاز ما با آموزش و پرورش در حال کم شدن است زیرا در مهرماه سال آینده ، ۳۵ هزار فارغ التحصیل را داریم. 

خنیفر با بیان اینکه کرمان استان پرافتخاری است چرا که مزار مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در آن قرار دارد افزود: امیدواریم به برکت وجود شهید سلیمانی بیشتر از گذشته بتوانیم موفقیت در دانشگاه را ببینیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم کرمان یکی از قطب های تربیت معلم در سطح کشور باشد که ۶۰ هکتار زمین از سوی آموزش و پرورش برای این مهم تعیین شده است.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد