Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام ناصر رفیعی؛

آموزش و پرورش فرهنگ فاطمی را نشر دهد

شناسه مطلب: 12220
زمان انتشار: سه شنبه 09 دی 1399 ساعت 08:43

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ و سیره جامعه المصطفی گفت: تعلیم و تربیت اسلامی شاخص فعالیت های آموزش و پرورش است که می تواند فرهنگ فاطمی را از همان دوران کودکی در بین دانش آموزان نشر و تببین کند.

به گزارش پایگاه حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حرم بانوی کرامت در ویژه‌برنامه «آستان فاطمی»که از شبکه سه سیما پخش شد، اظهار کرد: با تمامی مطالبی که در کتب مختلف در خصوص این بانوی بزرگوار به نگارش درآمده است، اما قدر و منزلت ایشان بازهم ناگفته مانده است و لازم است از پنج محور قرآن، پدر بزرگوارشان، ائمه معصومین(ع)، نویسندگان غیرمسلمان و غیر شیعه و رفتار ایشان موردبررسی قرار گیرد.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه افزود: نقش بی بدیل آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و این نهاد تأثیرگذار می تواند بیش از پیش در فرهنگ سازی فاطمی، علوی و مهدوی نقش آفرینی کند.

این مبلغ عرصه بین الملل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام فاطمیه گفت، معلوم نیست این وضعیت کرونایی چه زمانی تمام شود و باید خود را با این شرایط هماهنگ کنیم و در این راستا نباید از مجالس خانگی فاطمیه غافل شویم بلکه باید مجالس کوچک را با افراد کمتری برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام‌ رفیعی اظهار کرد: چندین آیه قرآن اشاره به حضرت زهرا سلام‌الله علیها دارد که در شأن و منزلت این بانوی بزرگوار و معرفی شخصیت ایشان نازل‌شده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: روایات بسیار عجیبی از زبان رسول خدا در منزلت و عظمت این بانوی بزرگوار وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی یادآور شد: از تمام ائمه معصومین روایت مختلفی در خصوص حضرت زهرا سلام‌الله علیها وجود دارد که نشان‌دهنده منزلت و شأن این بانوی بزرگوار است.

وی تأکید کرد: طبق نظر نویسنده و دانشمند مسیحی«سلیمان کتانی» قهرمانی به فهم و درک و نترسیدن است و ازنظر من قهرمان کسی مثل فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) است که یک‌تنه در مقابل جریان مخالف ولایت ایستادگی نمود و تا آخر هم از ولایت دفاع کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی در ادامه گفت: رفتار و سبک زندگی ایشان بسیار مهم و کاربردی است و اینکه بتوانیم از سبک زندگی این بانو در زمینه‌های عبادی، سیاسی و اجتماعی و در تمامی زمینه‌ها الگو گیریم بسیار اهمیت دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: مقدم داشتن همسایه بر خود، حفظ آسایش و آبروی همسایه، مقدم داشتن اطرافیان در مسائل مالی و دستگیری از فقرا و… همگی می‌تواند الگوهای درستی برای ما باشد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های افراد مؤمن جامعیت است که مثلاً اگر ازدواج می‌کند نباید والدین را فراموش کند و اگر بچه‌دار می‌شود نباید همسر خود و در صورت بروز مشکلات اقامه نماز را به فراموشی بسپارد به همین خاطر حضرت زهرا سلام‌الله علیها قوی‌ترین مدیر در بحران‌ها بودند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ایشان در ۱۰ سالی که در مدینه بودند با شرایط بحرانی از جمله جنگ و گرفتاری مالی روبرو بودند

وی افزود: در این شرایط بحرانی، این بانوی بزرگوار مدیریت بحران را بر عهده داشتند که این مدیریت بحران در نداری و نبود امکانات بود که تمامی وظایف خود را به شیوه مطلوب انجام می‌دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی تأکید کرد: حضرت آنجایی که احساس می‌کنند باید از امام و ولایت و جریان غدیر دفاع و حمایت کنند سکوت نکردند چون اگر سکوت می‌کردند مکتب تشیع کارش تمام بود و به  انتهای خود می‌رسید.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: باید از جامعیت حضرت الگو بگیریم و هر چیزی را به تمام توان در جای خودش انجام دهیم و یک وظیفه را فدای وظیفه دیگر نکنیم.

وی در پایان گفت: معلوم نیست این وضعیت کرونایی چه زمانی تمام شود و باید خود را با این شرایط هماهنگ کنیم و در این راستا نباید از مجالس خانگی فاطمیه غافل شویم بلکه باید مجالس کوچک را با افراد کمتری برگزار نماییم همچنین برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در فضای مجازی با عنوان فاطمیه و نشر فرهنگ فاطمی توسط آموزش‌وپرورش باید انجام شود.



تصاویر/ شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان همدان

با شرکت سه میلیون دانش‌آموز

گزارشی ازافتتاحیه «درس‌هایی از قرآن» در ۴۰هزار مدرسه کشور

حضور دبیر ستاد همکاریها در راهپیمایی روز استکبار ستیزی

تازه های نشر

انتشارکتاب الکترونیکی «۱۳ آبان»

نماهنگ روز استکبار ستیزی

روایت رهبرمعظم  انقلاب از تسخیر لانه جاسوسی

تصاویر

دیدار جمعی از دانش آموزان سطح شهر سنندج با نماینده ولی فقیه

تصاویر

دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمان در ماهان

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:

تعامل باحوزه‌علمیه ارتقا تعلیم و تربیت دینی را به دنبال دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

تقویت جنبه اعتقادی نومعلمان از وظایف شورای همکاریها است.

گزارشی از کارگروه های همکاریهای در لرستان

مدرسه دژ مستحکم مقابله با جنگ نرم دشمن است/ اجرای ۴۶۳ برنامه فرهنگی و تربیتی با همکاری حوزه در آموزش و پرورش لرستان

تصاویر/ شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

همکاری حوزه و آموزش و پرورش ارتقای فرهنگی، تربیتی را به دنبال دارد.

نشست فصلی مبلغان طرح امین خراسان شمالی

تصاویر/ آیین معرفی دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش

ستاد همکاریها‌ حلقه اتصال دو نهاد بنیادین کشور است

دبیرجدید ستاد همکاری حوزه‌علمیه وآموزش و پرورش منصوب شد

در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان