Print
Zoom In
Zoom Out

حجة الاسلام والمسلمین محسن قرائتی

معلم، نجات دهنده انسان است/ اگر قدر معلمی را ندانیم کفران نعمت کرده ایم

شناسه مطلب: 12139
زمان انتشار: چهارشنبه 28 آبان 1399 ساعت 11:08

حجة الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، با تاکید بر آمادگی و توانمندی استاد برای رفع برخی شبهات دانشجو معلمان گفت: معلم نجات دهنده انسان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، حجة الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در ششمین نشست تخصصی مجازی روحانیون شاغل در دانشگاه فرهنگیان،  با مهم خواندن جوهر وجودی هر فرد برای کار و فعالیت تصریح کرد: دارا بودن مدارج عالیه، بدون هنر و جوهره کار فاقد ارزش است.

وی، معلمی را شغل ندانست و گفت: معلم شدن انتخابی صحیح همراه با پذیرش مسئولیتی خطیر است، یک معلم می‌تواند کار پنج مهندس را همزمان به سرانجام برساند. چرا که مهندس در یکی از فعالیت های کشف معدن، استخراج از معدن، ذوب فلزات، قطعه سازی و مونتاژ قطعات فعالیت می کند، در حالی که یک معلم به طور هم زمان تمامی این فعالیت ها را انجام می‌دهد.

استاد قرائتی، تصریح کرد: معلم ابتدا فرد را کشف می کند و پس از آن اقدام به استخراج استعدادهای نهفته در وجود وی می کند. سپس با بهره مندی از اخلاق و برخورد و روش اسلامی، ناخالصی های موجود در فرد را ذوب و در نهایت جامعه ای متحد را شکل می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، نتایج حاصل از گفت و گوی چهره به چهره را بیش از گفت و گوی عمومی دانست و افزود: یک استاد و یا معلم نباید قانع به کلاس های رسمی باشد. باید با توجه به متفاوت بودن روحیات و اخلاق دانش آموزان و یا دانشجو معلمان، هدایت کننده مسیر صحیح زندگی وی باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، آمادگی و توانمندی استاد برای رفع برخی شبهات دانشجو معلمان را ضروری دانست و گفت: معلم نجات دهنده انسان است. دانشجوی امروز ما غرق شبهات است. گذشته از مسائل موجود اقتصادی باید با بهره مندی بیش از پیش سواد روز، نسبت به وظیفه سنگین خود واقف و آگاه باشیم.

استاد قرائتی، با اشاره به وظیفه پیش نماز تصریح کرد: کار پیش نماز، فقط اقامه نماز نیست. باید اقامه کننده قرآن نیز باشد. علاوه بر آن باید نسبت به تفسیر آیه های قرآن و برقراری ارتباط با افراد، برخوردار از مهارت کافی باشد.

مفسر قرآن کریم، پیامبر اسلام (ص) را برخوردار از سه فضیلت مهم دانست و  گفت: ایشان از مردم بود، در مردم بود و با مردم بود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، با معرفی حضرت محمد (ص) به عنوان الگوی جهان اسلام خاطر نشان کرد: اگر دانشجو و یا شاگردی برای حل مسئله به ما مراجعه کرد و ما قادر به پاسخگویی به سئوال وی نبودیم باید با کمک گرفتن از استادان مجرب و عالم در صدد برطرف کردن شبهه فرد باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در ادامه افزود: دانشجو معلمی که در آینده، معلم کامل این جامعه خواهد شد باید بداند وی احیاگر بشر است. باید قدرت بیان وی برخوردار از دو شرط لازم باشد. عوام بفهمند و خواص نیز بپسندند. در این صورت رابطه ای دائمی بین وی و افراد جامعه برقرار خواهد شد.

استاد قرائتی، معلمی را توفیق الهی و رساندن علم به مغز نسل نو دانست و گفت: اگر قدر معلمی را ندانیم، کفران نعمت کرده ایم.

وی، با اشاره به ضرورت یادداشت مطالب مفید و آموزنده تاکید کرد: همواره کاغذ و قلم به همراه داشته باشیم و جملات و شنیده های زیبا  را یادداشت کنیم.



مدیر حوزه های علمیه:

حل چالش‌های آموزش و پرورش نیازمند اولویت‌بخشیِ تمام دستگاه‌هاست

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویر احمد

ستاد همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش از ظرفیت‌های مهم برای تحقق اهداف تربیتی است

نشست مدرسه علمیه صاحب‌الزمان (عج) لنگرود و آموزش‌ و پرورش

درنشست دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با مدیرجامعه‌الزهرا (س) بررسی شد

ظرفیت های تعلیم و تربیتی جامعه‌الزهرا (س) در همکاری با آموزش و پرورش

بازدید دبیرستادهمکاریها از مرکزتربیت معلم مبلغ

حوزه علمیه، پیشرو درنوآوریهای تربیتی

اپلیکیشن «الفبای مهربانی» کاری ازدفترتبلیغات اسلامی

معاون تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خبر داد

فعالیت یکهزار روحانی طرح امین در اصفهان

نگاه خوب رسانه ها به اخبارستاد

شماره (85) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشرشد

گزارش تصویری

طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج)‌اهواز در میان دانش آموزان در ایام فاطمیه

مدیر حوزه های علمیه:

حل چالش‌های آموزش و پرورش نیازمند اولویت‌بخشیِ تمام دستگاه‌هاست

پیش‌نشست شورای همکاری‌ سیستان و بلوچستان برگزارشد

آیت‌الله صفایی بوشهری در جمع دانش آموزان :

 شهدا نگذاشتند کشتی زندگی ما در گرداب جهان استکبار غرق شود

امام جمعه برازجان:

ره آورد حضورروحانیون در آموزش و پرورش تقویت هویت دینی دانش‌آموزان است

بازدید عضوخبرگان رهبری ازیک مدرسه طرح امین در استان گیلان  

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

توانمندسازی معلمان و طلاب؛ کلید افزایش اثرگذاری در مدارس و حوزه‌ها است

یادداشت

مدرسه فاطمی،الگویی تمدن‌ساز برای نجات بشر ازبحران‌های مدرن

وزیر آموزش و پرورش:

امروز میدان اصلی جنگ دشمن، باورهای نسل جوان است