Print
Zoom In
Zoom Out

حجة الاسلام والمسلمین محسن قرائتی

معلم، نجات دهنده انسان است/ اگر قدر معلمی را ندانیم کفران نعمت کرده ایم

شناسه مطلب: 12139
زمان انتشار: چهارشنبه 28 آبان 1399 ساعت 11:08

حجة الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، با تاکید بر آمادگی و توانمندی استاد برای رفع برخی شبهات دانشجو معلمان گفت: معلم نجات دهنده انسان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، حجة الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در ششمین نشست تخصصی مجازی روحانیون شاغل در دانشگاه فرهنگیان،  با مهم خواندن جوهر وجودی هر فرد برای کار و فعالیت تصریح کرد: دارا بودن مدارج عالیه، بدون هنر و جوهره کار فاقد ارزش است.

وی، معلمی را شغل ندانست و گفت: معلم شدن انتخابی صحیح همراه با پذیرش مسئولیتی خطیر است، یک معلم می‌تواند کار پنج مهندس را همزمان به سرانجام برساند. چرا که مهندس در یکی از فعالیت های کشف معدن، استخراج از معدن، ذوب فلزات، قطعه سازی و مونتاژ قطعات فعالیت می کند، در حالی که یک معلم به طور هم زمان تمامی این فعالیت ها را انجام می‌دهد.

استاد قرائتی، تصریح کرد: معلم ابتدا فرد را کشف می کند و پس از آن اقدام به استخراج استعدادهای نهفته در وجود وی می کند. سپس با بهره مندی از اخلاق و برخورد و روش اسلامی، ناخالصی های موجود در فرد را ذوب و در نهایت جامعه ای متحد را شکل می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، نتایج حاصل از گفت و گوی چهره به چهره را بیش از گفت و گوی عمومی دانست و افزود: یک استاد و یا معلم نباید قانع به کلاس های رسمی باشد. باید با توجه به متفاوت بودن روحیات و اخلاق دانش آموزان و یا دانشجو معلمان، هدایت کننده مسیر صحیح زندگی وی باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، آمادگی و توانمندی استاد برای رفع برخی شبهات دانشجو معلمان را ضروری دانست و گفت: معلم نجات دهنده انسان است. دانشجوی امروز ما غرق شبهات است. گذشته از مسائل موجود اقتصادی باید با بهره مندی بیش از پیش سواد روز، نسبت به وظیفه سنگین خود واقف و آگاه باشیم.

استاد قرائتی، با اشاره به وظیفه پیش نماز تصریح کرد: کار پیش نماز، فقط اقامه نماز نیست. باید اقامه کننده قرآن نیز باشد. علاوه بر آن باید نسبت به تفسیر آیه های قرآن و برقراری ارتباط با افراد، برخوردار از مهارت کافی باشد.

مفسر قرآن کریم، پیامبر اسلام (ص) را برخوردار از سه فضیلت مهم دانست و  گفت: ایشان از مردم بود، در مردم بود و با مردم بود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، با معرفی حضرت محمد (ص) به عنوان الگوی جهان اسلام خاطر نشان کرد: اگر دانشجو و یا شاگردی برای حل مسئله به ما مراجعه کرد و ما قادر به پاسخگویی به سئوال وی نبودیم باید با کمک گرفتن از استادان مجرب و عالم در صدد برطرف کردن شبهه فرد باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در ادامه افزود: دانشجو معلمی که در آینده، معلم کامل این جامعه خواهد شد باید بداند وی احیاگر بشر است. باید قدرت بیان وی برخوردار از دو شرط لازم باشد. عوام بفهمند و خواص نیز بپسندند. در این صورت رابطه ای دائمی بین وی و افراد جامعه برقرار خواهد شد.

استاد قرائتی، معلمی را توفیق الهی و رساندن علم به مغز نسل نو دانست و گفت: اگر قدر معلمی را ندانیم، کفران نعمت کرده ایم.

وی، با اشاره به ضرورت یادداشت مطالب مفید و آموزنده تاکید کرد: همواره کاغذ و قلم به همراه داشته باشیم و جملات و شنیده های زیبا  را یادداشت کنیم.

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (21)

گزارشی از اردوی مسجدی‌ها ویژه دانش‌آموزان کرمانشاهی+عکس

تصاویر / شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش همدان

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (20)

پایان دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ایرانشهر و دلگان

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

بولتن شماره (82)ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی:

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش آینده کشور را  تضمین می کند

در مصلی امام خمینی(ره) بجنور

گردهمایی بزرگ دانش آموزی یاوران مقاومت و نماز

حسن ختام هفته پژوهش

پژوهش از نگاه پیامبر و اهل بیت علیهم السلام

تصاویر

نشست شورای سیاستگذاری ستاد همکاریهای استان یزد با حضور مشاور وزیر

با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش

نشست  پیاده سازی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین درلرستان برگزارشد

فیلم / گردهمایی ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش استان یزدبا حضور مشاور وزیرآموزش و پرورش  

دبیرستادهمکاریها تاکید کرد

حمایت از راه اندازی کودکستانها و مدارس وابسته به حوزه علمیه

امام جمعه یزد:

تربیت نسل انقلابی، محور حرکت آموزش و پرورش باشد

نشست مشاور وزیرآموزش و پرورش با روسای ادارات استان یزد

تصاویر

دبیرستاد همکاریها در میان دانش آموزان یزدی

بازدید مشاور وزیرآموزش و پرورش از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار یزد