به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مازندران به مشارکت دستگاه ها به عنوان یکی از نیازهای اولویت دار آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش نیز تمایل به این تعامل و همکاری با آموزش و پرورش دارد.
"علیرضا حاجیان زاده" در ادامه تصریح کرد: روزگاری یک بیگانگی بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه برقرار بود و یک روحانی از در مدرسه داخل نمی شد درحالی که اهداف مشترک بسیاری دارند.
وی خاطرنشان ساخت؛امروز و پس از وقوع انقلاب اسلامی، این فاصله بسیار کم شد و برنامه ما این است که این فاصله را به طور کامل برداریم.
دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در تبیین برخی اقدامات انجام شده، خاطرنشان کرد: بسیاری از دورههای آموزش ضمن خدمت فرهنگیان با محتواهای تولیدی توسط حوزه علمیه برگزارمیشود و با مشارکت دانشگاه فرهنگیان و حوزه، مرکزی در قم راهاندازی شده که طلبهها در این مراکز آموزشهای لازم را میبینند ودر نهایت جذب آموزش و پرورش می شوند ضمن اینکه دانشآموزان مستعد نیز شناسایی میشوند تا برای ادامه تحصیل به حوزه هدایت شوند.
حاجیان زاده در ادامه به طرح روشنا، طرح امین و طلاب وظیفه اشاره کرد و گفت: حضور یک طلبه مبلّغ یا مبلّغه در مدارس و حضور در اردوها و در جمع دانش آموزان و همچنین این موضوع که سهمیه سرباز طلبه از ۷۰۰ نفر به ۲۰۰۰ نفر رسید همه این گامها با هدف نزدیکی بیشتر مدرسه و حوزه علمیه است
وی خاطر نشان ساخت؛ آنچه تا کنون انجام شد شکل حداقلی است و امروز زمان توسعه این تعاملات و همکاریها است
مشاورعالی وزیربا اشاره به شرایط کرونایی یاد آورشد به ویژه در دوران کرونا، آموزش و پرورش تمام تلاش خود را بر آموزش گذاشت و نگرانی زیادی درخصوص تربیت فرزندان وجود دارد و ما با تعیین یک روحانی در مدرسه میتوانیم با تلاش مضاعف این بخش را پر کنیم.