Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای شهرکرد:

اجرای طرح امین با حضور 39 طلبه از طریق شبکه شاد در چهارمحال بختیاری

شناسه مطلب: 12115
زمان انتشار: چهارشنبه 21 آبان 1399 ساعت 11:31

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری از جذب 17طلبه وظیفه در آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، فرحناز قائد امینی مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در نشست مشترک کمیته همکاریهای استان با مشاورعالی وزیر و دبیرستاد همکاریها طی سخنانی اظهارکرد: بحمدلله فعالیت در سایه همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش دارای خروجی های ارزشمندی بوده است که از جمله آن جذب طلاب وظیفه ، حضور طلاب در مدارس طرح امین و ... می باشد.

فرحناز قائدامینی در ادامه تشریح فعالیت‌های صورت گرفته توسط کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌و‌پرورش گفت:  گردآوری سوالات و شبهات دانش‌آموزان پیرامون مسائل نماز، مهدویت و انتظار و هماهنگی با ستاد اقامه نماز و شورای مهدویت استان جهت پاسخ گویی به این سوالات، معرفی نرم‌افزار "پاسخ به 80 سوال کرونایی" تهیه شده توسط مرکز ملی پاسخ‌گویی به سوالات دینی و تاکید بر استفاده مدرسان آموزش خانواده از این نرم افزار در جلسات مربوطه از طریق فضای مجازی برای اولیا و مربیان، برگزاری مسابقات کتابخوانی درباره نماز از طریق فضای مجازی با همکاری ستاد اقامه نماز استان، انتشار فراخوان سربازان امام زمان (عج) و نواختن زنگ انتظار و مهدویت با همکاری بنیاد حضرت مهدی (عج) استان، برگزاری جلسات مجازی گفتمان دینی پیرامون مسائل دینی، عفاف و حجاب و سبک زندگی با استفاده از اساتید حوزه علمیه در شهرستان کیار، اجرای طرح امین با حضور 39 مبلغ خواهر و برادر از طریق شبکه شاد، از دیگر فعالیت هایی است که این کمیته به نحو احسن اجرا کرده است.

وی با اشاره به  پویش‌های برگزار شده در فضای مجازی توسط این کمیته گفت: برگزاری پویش های مختلف مانند هر خانه یک مسجد، هر خانه یک هیئت، ختم های دسته جمعی و قرائت زیارت حضرت رسول(ص) و صلوات خاصه امام رضا(ع) در فضای مجازی، 

قائدامینی در اشاره به همکاری‌های صورت گرفته با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: همکاری های خوبی بین این دو اداره کل در مورد هماهنگی تحقق مفاد تواقف نامه سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش و همچنین برگزاری مسابقات قرآن کریم فرهنگیان و دانش‌آموزان انجام گرفته است. 

وی در ادامه به همکاری های صورت گرفته بین آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: در استان 5 مدرسه صدرا داریم که دو مدرسه در شهرستان بروجن و سه مدرسه در شهرستان فارسان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد:در همکاری با سازمان تبلیغات اسلام استان در ماه محرم فضای باز آموزشگاه ها به هئیت های مذهبی واگذار گردید؛ همچنین از ظرفیت های شبکه شاد برای اطلاع رسانی مسابقات قرآنی "مدهامتان" استفاده شد. همچنین آموزش و پرورش جهت برگزاری یادواره شهدای قرآنی اعلام آمادگی کرده و در جلسات مربوطه شرکت کردیم.

وی در ادامه به فعالیت های کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش درخصوص سبک زندگی اشاره کرد و گفت: فعالیت های زیادی از جمله پیگیری طرح مصباح الهدی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری تریبون های آزاد و کرسی های آزاد اندیشی صورت گرفته است که جا دارد از همکاری های بسیج فرهنگیان، بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی تشکر کنم.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد مهدهای کودک و پیش دبستانی ها گفت: کلیه مراکز تحت نظارت بهزیستی باید مجوز خود را از آموزش و پرورش دریافت کنند و محتواهای مورد تایید آموزش و پرورش را آموزش دهند. ما اولین استانی هستیم که آمار ثبت نام پیش دبستانی ها به70 درصد رسیده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش  استان، در ادامه بحث مهدهای کودک و پیش دبستانی ها اشاره کرد: کتاب "زمزمه های آسمانی"  ویژه نوآموزان پیش دبستانی که در آموزش و پرورش استان تالیف شده است؛ مجوز چاپ دفتر تالیف کتب سازمان پژوهش را دریافت کرده است.

وی در ادامه به بیان پیشنهادات پرداخت و گفت: پیشنهاد ما این است که در فضای شبکه شاد کانالی به ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش اختصاص یابد تا فضایی برای تبادل اطلاعات و همفکری در این زمینه بین استان ها ایجاد شود. همچنین کارگروه هایی برای تولید محتوا در جهت ماموریت های ستاد همکاری و بارگذاری آنها در شبکه شاد شکل گیرد.

قائدامینی در ادامه بیان پیشنهادات گفت: کانال هایی مرتبط با محافل قرآنی و برگزاری های سخنرانی های مذهبی و مسابقات دینی به صورت زنده در فضای شبکه شاد ایجاد شود. تخصیص پست کارشناسی در آموزش و پرورش برای پیگیری امور ستاد همکاری ها کمک بزرگی به پیشبرد اهداف این ستاد خواهد کرد. 

وی در ادامه به بیان انتظارات آموزش و پرورش از طلاب وظیفه تاکید کرد: از این افراد انتظار داریم دانش و توانمندی خود در زمینه سواد رسانه و فضای مجازی را بالا ببرند تا بتوانند تاثیرگذاری بیشتری بین دانش آموزان نسل جدید داشته باشند. 

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»