Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای چهارمحال بختیاری :

ارتباط میان مدرسه و مسجد را بیش از گذشته تقویت کنید

شناسه مطلب: 12113
زمان انتشار: چهارشنبه 21 آبان 1399 ساعت 08:38

نماینده ولی فقیه و رئیس کمیته همکاریهای چهارمحال بختیاری گفت: برای اینکه دانش آموز مسجد محور را تربیت کنیم ، باید ارتباط میان مدرسه و مسجد را بیش از پیش تقویت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد در نشست کمیته همکاریهای استان و علیرضا حاجیان زاده مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش در سخنانی اظهارکرد: هر چقدر آموزش و پرورش از ظرفیت و توانمندی های حوزه های علمیه استفاده کند در پیشبرد اهداف سند تحول و ارزش های نظام و انقلاب در راستای تربیت نسلی متعهد و دین مدار حرکت کرده است.

رئیس کمیته همکاریهای چهارمحال بختیاری ادامه داد: اینکه دانش آموزان و ولی دانش آموز با طلبه حاضر در مدرسه ارتباط داشته باشد و با توجه به شرایط فعلی و انجام کارها در بستر فضای مجازی این تعامل و ارتباط می بایست از همین فضا استمرار داشته باشد، دانش‌آموزان در این شرایط فقط در محیط خانواده حضور دارند و باید در شبکه شاد احساس مدرسه را در آنان ایجاد کنیم و این شبکه باید تقویت‌کننده ایمان و روح دانش‌آموزان باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: زمینه همکاری در سطح کشور بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید فراهم شود و اگر طلاب از لحاظ مالی و بودجه و امکانات حمایت شوند همکاری‌ها ادامه می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: گزارش خوب است و به واقعیت نزدیک است ولی گزارش در میدان بسیار جامع‌تر است و باید عملا زمینه را فراهم کنیم‌.

وی با بیان اینکه در این شرایط کرونا دانش‌آموزان احساس خلا می‌کنند، افزود: دانش‌آموزان در حال حاضر فقط جمع خانواده را تجربه می‌کنند و باید احساس فضای مدرسه را برای آنان ایجاد کنیم، فضای شاد خوب است ولی باید تقویت‌کننده‌ روح و ایمان آن‌ها و برطرف‌کننده خلاهای شرایط موجود باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: اگر ارتباطی وجود دارد باید دانش‌آموز حضور طلبه را احساس کند به همان میزان که حضور معلم را احساس می‌کند، ارتباط با امام جماعت تقویت شود و در شرایط کرونا باید بر این موارد تمرکز کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ارتباط مدرسه با مسجد نیز باید تقویت شود که عملا شکل نگرفته است و مدرسه باید ارتباط تنگاتنگ بین دانش‌آموز و مسجد برقرار کند و ارتباطات دانش‌آموز را مسجدی کند چراکه مسجد هم کار اصلی تربیت را انجام می‌دهد و با خانه‌ها ارتباط دارد و این ارتباط باید قوت گیرد.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد