Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای چهارمحال بختیاری :

ارتباط میان مدرسه و مسجد را بیش از گذشته تقویت کنید

شناسه مطلب: 12113
زمان انتشار: چهارشنبه 21 آبان 1399 ساعت 08:38

نماینده ولی فقیه و رئیس کمیته همکاریهای چهارمحال بختیاری گفت: برای اینکه دانش آموز مسجد محور را تربیت کنیم ، باید ارتباط میان مدرسه و مسجد را بیش از پیش تقویت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد در نشست کمیته همکاریهای استان و علیرضا حاجیان زاده مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش در سخنانی اظهارکرد: هر چقدر آموزش و پرورش از ظرفیت و توانمندی های حوزه های علمیه استفاده کند در پیشبرد اهداف سند تحول و ارزش های نظام و انقلاب در راستای تربیت نسلی متعهد و دین مدار حرکت کرده است.

رئیس کمیته همکاریهای چهارمحال بختیاری ادامه داد: اینکه دانش آموزان و ولی دانش آموز با طلبه حاضر در مدرسه ارتباط داشته باشد و با توجه به شرایط فعلی و انجام کارها در بستر فضای مجازی این تعامل و ارتباط می بایست از همین فضا استمرار داشته باشد، دانش‌آموزان در این شرایط فقط در محیط خانواده حضور دارند و باید در شبکه شاد احساس مدرسه را در آنان ایجاد کنیم و این شبکه باید تقویت‌کننده ایمان و روح دانش‌آموزان باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: زمینه همکاری در سطح کشور بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید فراهم شود و اگر طلاب از لحاظ مالی و بودجه و امکانات حمایت شوند همکاری‌ها ادامه می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: گزارش خوب است و به واقعیت نزدیک است ولی گزارش در میدان بسیار جامع‌تر است و باید عملا زمینه را فراهم کنیم‌.

وی با بیان اینکه در این شرایط کرونا دانش‌آموزان احساس خلا می‌کنند، افزود: دانش‌آموزان در حال حاضر فقط جمع خانواده را تجربه می‌کنند و باید احساس فضای مدرسه را برای آنان ایجاد کنیم، فضای شاد خوب است ولی باید تقویت‌کننده‌ روح و ایمان آن‌ها و برطرف‌کننده خلاهای شرایط موجود باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: اگر ارتباطی وجود دارد باید دانش‌آموز حضور طلبه را احساس کند به همان میزان که حضور معلم را احساس می‌کند، ارتباط با امام جماعت تقویت شود و در شرایط کرونا باید بر این موارد تمرکز کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ارتباط مدرسه با مسجد نیز باید تقویت شود که عملا شکل نگرفته است و مدرسه باید ارتباط تنگاتنگ بین دانش‌آموز و مسجد برقرار کند و ارتباطات دانش‌آموز را مسجدی کند چراکه مسجد هم کار اصلی تربیت را انجام می‌دهد و با خانه‌ها ارتباط دارد و این ارتباط باید قوت گیرد.



بازدید دبیرستادهمکاریها از مرکزتربیت معلم مبلغ

پیش‌نشست شورای همکاری‌ سیستان و بلوچستان برگزارشد

نشست مدرسه علمیه صاحب‌الزمان (عج) لنگرود و آموزش‌ و پرورش

درنشست دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با مدیرجامعه‌الزهرا (س) بررسی شد

ظرفیت های تعلیم و تربیتی جامعه‌الزهرا (س) در همکاری با آموزش و پرورش

بازدید دبیرستادهمکاریها از مرکزتربیت معلم مبلغ

حوزه علمیه، پیشرو درنوآوریهای تربیتی

اپلیکیشن «الفبای مهربانی» کاری ازدفترتبلیغات اسلامی

معاون تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خبر داد

فعالیت یکهزار روحانی طرح امین در اصفهان

نگاه خوب رسانه ها به اخبارستاد

شماره (85) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشرشد

گزارش تصویری

طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج)‌اهواز در میان دانش آموزان در ایام فاطمیه

مدیر حوزه های علمیه:

حل چالش‌های آموزش و پرورش نیازمند اولویت‌بخشیِ تمام دستگاه‌هاست

پیش‌نشست شورای همکاری‌ سیستان و بلوچستان برگزارشد

آیت‌الله صفایی بوشهری در جمع دانش آموزان :

 شهدا نگذاشتند کشتی زندگی ما در گرداب جهان استکبار غرق شود

امام جمعه برازجان:

ره آورد حضورروحانیون در آموزش و پرورش تقویت هویت دینی دانش‌آموزان است

بازدید عضوخبرگان رهبری ازیک مدرسه طرح امین در استان گیلان  

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

توانمندسازی معلمان و طلاب؛ کلید افزایش اثرگذاری در مدارس و حوزه‌ها است

یادداشت

مدرسه فاطمی،الگویی تمدن‌ساز برای نجات بشر ازبحران‌های مدرن

وزیر آموزش و پرورش:

امروز میدان اصلی جنگ دشمن، باورهای نسل جوان است