Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای چهارمحال بختیاری :

ارتباط میان مدرسه و مسجد را بیش از گذشته تقویت کنید

شناسه مطلب: 12113
زمان انتشار: چهارشنبه 21 آبان 1399 ساعت 08:38

نماینده ولی فقیه و رئیس کمیته همکاریهای چهارمحال بختیاری گفت: برای اینکه دانش آموز مسجد محور را تربیت کنیم ، باید ارتباط میان مدرسه و مسجد را بیش از پیش تقویت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد در نشست کمیته همکاریهای استان و علیرضا حاجیان زاده مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش در سخنانی اظهارکرد: هر چقدر آموزش و پرورش از ظرفیت و توانمندی های حوزه های علمیه استفاده کند در پیشبرد اهداف سند تحول و ارزش های نظام و انقلاب در راستای تربیت نسلی متعهد و دین مدار حرکت کرده است.

رئیس کمیته همکاریهای چهارمحال بختیاری ادامه داد: اینکه دانش آموزان و ولی دانش آموز با طلبه حاضر در مدرسه ارتباط داشته باشد و با توجه به شرایط فعلی و انجام کارها در بستر فضای مجازی این تعامل و ارتباط می بایست از همین فضا استمرار داشته باشد، دانش‌آموزان در این شرایط فقط در محیط خانواده حضور دارند و باید در شبکه شاد احساس مدرسه را در آنان ایجاد کنیم و این شبکه باید تقویت‌کننده ایمان و روح دانش‌آموزان باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: زمینه همکاری در سطح کشور بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید فراهم شود و اگر طلاب از لحاظ مالی و بودجه و امکانات حمایت شوند همکاری‌ها ادامه می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: گزارش خوب است و به واقعیت نزدیک است ولی گزارش در میدان بسیار جامع‌تر است و باید عملا زمینه را فراهم کنیم‌.

وی با بیان اینکه در این شرایط کرونا دانش‌آموزان احساس خلا می‌کنند، افزود: دانش‌آموزان در حال حاضر فقط جمع خانواده را تجربه می‌کنند و باید احساس فضای مدرسه را برای آنان ایجاد کنیم، فضای شاد خوب است ولی باید تقویت‌کننده‌ روح و ایمان آن‌ها و برطرف‌کننده خلاهای شرایط موجود باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: اگر ارتباطی وجود دارد باید دانش‌آموز حضور طلبه را احساس کند به همان میزان که حضور معلم را احساس می‌کند، ارتباط با امام جماعت تقویت شود و در شرایط کرونا باید بر این موارد تمرکز کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ارتباط مدرسه با مسجد نیز باید تقویت شود که عملا شکل نگرفته است و مدرسه باید ارتباط تنگاتنگ بین دانش‌آموز و مسجد برقرار کند و ارتباطات دانش‌آموز را مسجدی کند چراکه مسجد هم کار اصلی تربیت را انجام می‌دهد و با خانه‌ها ارتباط دارد و این ارتباط باید قوت گیرد.



معاون پرورشی و فرهنگی کهگیلویه و بویر احمد خبرداد

فعالیت 800 روحانی در آموزش و پرورش استان

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

تصاویر/ همایش مبلغان دانش آموزی فاطمیه موسسه انوار طاها

مدیر حوزه علمیه فارس

طرح امین سند همکاری موفق حوزه و آموزش و پرورش است

مرکز تربیت معلم - مبلغ منتشر کرد

کتاب «خشت اول معلمی» با بیش از ۱۲۰۰ نکته کاربردی

باز نشر / تحولی شگرف درعرصه همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

دوهزار و 16 مدرسه تحت برنامه های فرهنگی تربیتی یک مجتهد

نشست نمایندگان معاونت های وزارت آموزش و پرورش با دبیر ستادهمکاریها

تصاویر/ برگزاری اجلاس نماز دانش‌آموزی در آموزش و پرورش ناحیه دو همدان

امام جمعه کاشان تاکید کرد:

لزوم مطالعه کتاب تعلیم و تربیت استاد شهید مطهری

خیزبلند حوزه علمیه برای تربیت تخصصی طلاب تعلیم و تربیتی

دبیرستاد همکاریها

هرگونه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش از رهگذربرنامه پنج ساله خواهد بود

مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد

نیازمند کارگاه‌های مهارتی و دانش‌افزاییبرای طلاب طرح امین هستیم

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح

تجربه نشان داده است حضور یک روحانی در مدرسه برنگرش دانش‌آموزان اثر مثبت دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی کهگیلویه و بویر احمد خبرداد

فعالیت 800 روحانی در آموزش و پرورش استان

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویر احمد

ستاد همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش از ظرفیت‌های مهم برای تحقق اهداف تربیتی است

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

ضرورت گسترش همکاری آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه/ تربیت نسل آینده نیازمند هم‌افزایی علمی و تربیتی است

«پیک فاطمی» در مدارس کاشان