Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای چهارمحال بختیاری :

ارتباط میان مدرسه و مسجد را بیش از گذشته تقویت کنید

شناسه مطلب: 12113
زمان انتشار: چهارشنبه 21 آبان 1399 ساعت 08:38

نماینده ولی فقیه و رئیس کمیته همکاریهای چهارمحال بختیاری گفت: برای اینکه دانش آموز مسجد محور را تربیت کنیم ، باید ارتباط میان مدرسه و مسجد را بیش از پیش تقویت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد در نشست کمیته همکاریهای استان و علیرضا حاجیان زاده مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش در سخنانی اظهارکرد: هر چقدر آموزش و پرورش از ظرفیت و توانمندی های حوزه های علمیه استفاده کند در پیشبرد اهداف سند تحول و ارزش های نظام و انقلاب در راستای تربیت نسلی متعهد و دین مدار حرکت کرده است.

رئیس کمیته همکاریهای چهارمحال بختیاری ادامه داد: اینکه دانش آموزان و ولی دانش آموز با طلبه حاضر در مدرسه ارتباط داشته باشد و با توجه به شرایط فعلی و انجام کارها در بستر فضای مجازی این تعامل و ارتباط می بایست از همین فضا استمرار داشته باشد، دانش‌آموزان در این شرایط فقط در محیط خانواده حضور دارند و باید در شبکه شاد احساس مدرسه را در آنان ایجاد کنیم و این شبکه باید تقویت‌کننده ایمان و روح دانش‌آموزان باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: زمینه همکاری در سطح کشور بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید فراهم شود و اگر طلاب از لحاظ مالی و بودجه و امکانات حمایت شوند همکاری‌ها ادامه می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: گزارش خوب است و به واقعیت نزدیک است ولی گزارش در میدان بسیار جامع‌تر است و باید عملا زمینه را فراهم کنیم‌.

وی با بیان اینکه در این شرایط کرونا دانش‌آموزان احساس خلا می‌کنند، افزود: دانش‌آموزان در حال حاضر فقط جمع خانواده را تجربه می‌کنند و باید احساس فضای مدرسه را برای آنان ایجاد کنیم، فضای شاد خوب است ولی باید تقویت‌کننده‌ روح و ایمان آن‌ها و برطرف‌کننده خلاهای شرایط موجود باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: اگر ارتباطی وجود دارد باید دانش‌آموز حضور طلبه را احساس کند به همان میزان که حضور معلم را احساس می‌کند، ارتباط با امام جماعت تقویت شود و در شرایط کرونا باید بر این موارد تمرکز کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ارتباط مدرسه با مسجد نیز باید تقویت شود که عملا شکل نگرفته است و مدرسه باید ارتباط تنگاتنگ بین دانش‌آموز و مسجد برقرار کند و ارتباطات دانش‌آموز را مسجدی کند چراکه مسجد هم کار اصلی تربیت را انجام می‌دهد و با خانه‌ها ارتباط دارد و این ارتباط باید قوت گیرد.



مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است

نگاه خوب رسانه ها به اخبارستاد

شماره (85) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشرشد

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است