Print
Zoom In
Zoom Out

با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان:

نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان برگزار شد

شناسه مطلب: 12064
زمان انتشار: چهارشنبه 30 مهر 1399 ساعت 13:03

با حضور حجت الاسلام پور ذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان، نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، این نشست با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، مدیر کل آموزش و پرورش استان و اعضای کمیته در دفتر نماینده ولی فقیه در سنندج برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین پور ذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در این نشست ضمن استماع گزارش اقدامات کمیته در سال تحصیلی گذشته و برنامه های سال تحصیلی جاری، بر اجرای دقیق برنامه های مصوب با همکاری و مشارکت اعضا تاکید کرد 

وی افزود: در این شرایط و فعالیت غیر حضوری مدارس به جهت جلوگیری از شیوع کرونا، فرصت کافی وجود دارد که برای آینده برنامه ریزی و اقدامات فرهنگی و تربیتی پیش بینی کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز در ابتدای این نشست با تبریک ماه مولود و تقدیر از اهتمام و همکاری اعضای کمیته در اجرای برنامه ها، اظهار داشت: اقدامات کمیته در پیشبرد برنامه های اجرا شده در سطح استان اثر بخش بوده است .

وی هم چنین از حمایت و زحمات حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در مدیریت برنامه های کمیته همکاری استان در زمان تصدی تشکر کرد و با بیان اینکه در این مدت کمیته همکاری استان عملکرد مطلوبی داشته است، اظهار داشت : خوشبختانه با همراهی اعضا و پیگیری های صورت گرفته، بیش از ۹۰ درصد مصوبات کمیته اجرایی شده است.

قربانی هم چنین به فلسفه تشکیل کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و با بیان اینکه بخش عمده مأموریت آموزش و پرورش تربیتی بوده و آموزه های دینی، مبانی تربیتی است، تصریح کرد : اعضای کمیته همکاری ها می توانند در مسایل تربیتی دانش آموزان به ایفای نقش بپردازد .

نایب رئیس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود، برگزاری گفتمان های دینی و کارگاه های آموزشی را از اهم اقدامات کمیته همکاری بر شمرد و اظهار داشت: با همکاری اعضای کمیته می توان برنامه‌هایی متناسب با تراز نظام تعلیم و تربیت اسلامی، مبتنی بر سند تحول بنیادین اجرا کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیت مدارس و آموزش بر اثر شیوع کرونا، اظهار داشت: باید متناسب با شرایط حاکم ، برنامه ریزی لازم صورت گرفته و اجرایی شود.

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از فضای مجازی و به خصوص بستر شبکه شاد به منظور پیشبرد اهداف ، خواستار پیگیری مصوبات به صورت منظم و با همکاری اعضای کمیته شد .

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه در شرایط امروز، آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند با آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه عقیدتی که دانش آموزان را مورد هدف قرار داده مقابله کند، گفت : کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ظرفیت خوبی است که می توان از پتانسیل آن در این راستا بهره گرفت .

وی با اشاره به جایگاه قانونی کمیته همکاری و ضرورت بهره گیری از پتانسیل نهاد های همکار در اجرای فعالیت های دینی و عقیدتی ، تصریح کرد: کمیته بستر مناسبی را برای حضور و فعالیت دستگاه های عضو در آموزش و پرورش و مدارس فراهم کرده است .

نریمانی در ادامه گزارشی از عملکرد کمیته همکاری استان در سال تحصیلی گذشته ارایه کرد و برگزاری دوره های آموزشی و توانمند سازی همکاران با همکاری دستگاه های عضو، اجرای گفتمانهای دینی ، تامین امامان جماعت مدارس، جشن تکلیف دانش اموزان، طرح پیوند مدارس و مساجد، اجرای زنگ نماز در برنامه هفتگی مدارس ، برگزاری مسابقات قران، عترت و نماز در چهار مرحله و شرکت بیش از ۹۰ هزار نفر از دانش آموزان در مرحله آموزشگاهی مسابقات را از مهم ترین اقدامات استان بر شمرد .

وی اجرای برنامه الگوی تلاوت، حفظ موضوعی قرآن و اجرای حفظ جزء سی ام قرآن کریم با شرکت بیش از ۷۹ هزار نفر از دانش آموزان ، برگزاری محافل انس با قرآن، بزرگداشت مناسب ها، سوگواره احلی من العسل، امام شناسی ، تجهیز بیش از هزار نماز خانه مدارس، برگزاری دوره توانمند سازی با رویکرد تقریب مذاهب و راه اندازی ۱۴ مرکز دارالقرآن را از دیگر فعالیت ها در راستای ماموریت کمیته همکاری استان عنوان کرد.

نریمانی افزود : بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط ستاد اقامه نماز استان، آموزش و پرورش کردستان موفق شد رتبه برتر استانی را کسب کند .

معاون پرورشی و فرهنگی کردستان استان هم چنین گفت :متناظر با کمیته استانی ، کمیته های همکاری در سطح شهرستان ها نیز فعالیت دارند و برنامه های ابلاغی استان را اجرایی می کنند .

معاون پرورشی و فرهنگی استان در ادامه به تشریح برنامه های کمیته همکاری استان در سال تحصیلی جدید پرداخت و با بیان اینکه هر ساله در تابستان برنامه سالانه کمیته بر اساس سرفصل هایی ابلاغ و برش استانی آن انجام و بعد از تصویب مجدد برای اجرا به استان ارسال می شود، گفت : برنامه سال تحصیلی جدید، به استان ارسال شده و رئوس و نحوه اجرای برنامه ها در این نشست طرح و بعد از بررسی و تعیین نحوه همکاری ، زمینه اجرایی شدن آن فراهم می شود .

گفتنی در این نشست بعد از بررسی برنامه های کمیته همکاری ها در سال تحصیلی جاری، پیرامون اجرایی شدن برنامه ها بحث و تبادل نظر و مقرر شد در کارگروه های تخصصی شیوه های اجرای برنامه و همکاری اعضا تعیین شود .


آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد