Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش‌وپرورش؛

نیازمند بضاعت علمی و فکری حوزه‌های علمیه هستیم / سند تحول بنیادین منشور اقدامات آموزش و پرورش است

شناسه مطلب: 12061
زمان انتشار: چهارشنبه 30 مهر 1399 ساعت 08:18

وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور با بیان اینکه سند تحول بنیادین منشور اقدامات آموزش و پرورش است، اظهار کرد: روش‌های جذب و گزینش نیروی انسانی در آموزش ‌و پرورش به بازنگری نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، محسن حاجی میرزایی در نشست با مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور که به ‌صورت ویدئو کنفرانس و در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، ضمن تشکر از دغدغه‌های آنان در پیشبرد اهداف و راهبردهای رهبری در دانشگاه فرهنگیان و تلاش در تربیت دانشجو معلمان متدین و انقلابی اظهار کرد: اگر ارزش و اهمیت یک مسئله مشخص باشد، می‌توانیم شایستگی اقدامات انجام‌شده برای حل مسئله را بررسی کنیم. بدون شک کاری که از سوی جامعه بر عهده نهاد تعلیم و تربیت گذاشته‌شده استجزو مهم‌ترین کارهای کشور است.

وی با اشاره به مسئولیت خطیر نظام تعلیم و تربیت گفت: نسل آینده کشور و عزیزترین سرمایه خانواده‌ها در بهترین سال‌های یادگیری و پیشرفت به نظام تعلیم و تربیت سپرده می‌شوند که این مسئولیت بسیار سنگین است. بنابراین در جایگاهی قرار داریم که مسئولیت فرهنگی نسلی که آینده کشور را می‌سازد، بر عهده‌داریم و این مسئولیت بسیار عظیم و خطیر است.

وزیر آموزش‌وپرورش سند تحول بنیادین را جامع‌ترین و راهبردی‌ترین سند در آموزش‌وپرورش دانست و تصریح کرد: قطعاً سند تحول بنیادین مهم‌ترین منشور حرکتی آموزش‌وپرورش است و به‌طور مستمر اجرایی شدن آن را موردبررسی قرا می‌دهیم.

رئیس ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش،با اشاره به تصویب زیرنظام های اجرایی سندتحول بنیادین در سال‌‌های قبل، ادامه داد: اگر بخواهیم اجرایی شدن آن را در تحول ایجاد شده در معلم، دانش‌آموز و مدرسه ببینیم، هنوز در ابتدای کار هستیم زیرا تربیت یک فرایند بلندمدت است و آثار آن به‌تدریج مهیا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای سند تحول دغدغه اصلی آموزش و پرورش بوده است اما هنوز به انتظارات خود از اجرای سند تحول نرسیده‌ایم، گفت: برای رسیدن به اهداف به بررسی دقیق‌تر نیاز داریم در  این مورد به بضاعت علمی و فکری حوزه‌های علمیه و نمایندگان حوزه در دانشگاه‌ها نیازمندیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید سعی کردیم برگزینش نیروهای جدیدالورود به آموزش‌وپرورش تمرکز بیشتری کنیم. از دو دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی بازدید کردم و در جریان مستقیم گزینش دانشجو معلمان قرار گرفتم و با هیات عالی گزینش همفکری می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر لزوم ارتباط مستمر دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانشگاه باید با دانشجویان خود به‌صورت مداوم از زمان ورود دانشجو به دانشگاه تا پایان دوره خدمت و شروع دوره بازنشستگی ارتباط مستمر داشته باشد زیرا دنیا همواره در حال تغییر و تحول است و معلمان باید قادر باشند در هرزمانی خود را با این تحولات هماهنگ کنند.

رئیس ستاد همکاریها بابیان اینکه تأکید بر اجرای سند تحول و داشتن روحیه مطالبه‌گری در این مورد خوب است، اظهار کرد: باید علاوه بر مطالبه‌گری، با همفکری باهم بتوانیم وظایف هر بخش را در اجرای سند تحول مشخص کنیم تا به اهداف مشخص شده برسیم.




نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»