Print
Zoom In
Zoom Out

با حضور مشاورعالی وزیر؛

دومین نشست کارگروه های تخصصی ستاد همکاریها برگزار شد+ تصاویر

شناسه مطلب: 12060
زمان انتشار: سه شنبه 29 مهر 1399 ساعت 09:29

دومین نشست کارگروه های ششگانه تخصصی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با حضور نمایندگان نهاد های عضوستاد به صورت ویدئو کنفرانس همزمان در قم و تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، در نخستین روزِ از این نشست،کارگروه های «امور خواهران»، «پژوهش » و « تبلیغ و امور فرهنگی» با حضوراکثریت اعضا در سه نوبت 90 دقیقه ای با دستور جلسه ای مشخص توسط دبیر کارگروه و سخنان رئیس و سایراعضای کارگروه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس این گزارش از جمله مسائلی که در کارگروه تخصصی «تبلیغ و امور فرهنگی» مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت می توان به؛ « برنامه ریزی برای آموزش، توانمندسازی  و نهادینه سازی رفتار اولیای دانش آموزان جهت ایجاد رفتار پایدارو التزام عملی به سبک زندگی اسلامی به ویژه حجاب و عفاف»، « ایجاد هماهنگی برای تأمین و استقرار روحانی توسط حوزه های علمیه با اولویت طرح امین، طرح روشنا، «سفیران آسمانی» در واحدهای آموزشی، مدارس شبانه روزی، روستایی، عشایری، خوابگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و...»، «برنامه ریزی و پیگیری تأمین، تربیت و اعزام روحانیون برای اقامه نماز جماعت در مدارس» اشاره کرد.

در کارگروه تبلیغ و امور فرهنگی  تخصصی حجج اسلام مردان پور و دلفانی به عنوان رئیس و دبیر کارگروه نکاتی را ارائه کردند.

در ادامه حجت الاسلام کمال از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن تبیین ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی برای فعالیت تبلیغی در شبکه شاد آمادگی این د فتر را برای ارایه بسته های تربیتی در ساحت های چند رسانه ای اعلام نمود. 

در دومین کارگروه تخصصی که امروز شاهد برگزاری آن بودیم، کارگروه تخصصی « پژوهش» به ریاست حجت الاسلام رفیعی و دبیری اقای  مختارمحمدیان مسائلی از جمله؛ «ادامه بررسی محورهای بحث در کارگروه پژوهش»، «ارائه گزارش روند برنامه ریزی تاسیس مرکز پژوهش تعلیم و تربیت ویژه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش» و «ارائه گزارش جمع بندی اولویت های پژوهشی ارائه شده از سوی معاونت های وزارت آموزش و پرورش» پرداخته شد.

در کارگروه تخصصی «امورخواهران» نیز که به ریاست خانم ظهیری ودبیری سید حسام ملکی برگزار شد ،پیرامون موضوع « بررسی برنامه های همکاری با هدف تربیت جنسیتی و متناسب با نیازهای ویژه دختران در مقاطع سنی مختلف و تربیت مادران آینده» با اعضای کارگروه به بحث  و تبادل نظر کردند.

در ابتدای نخستین روز از دومین نشست کارگروه های تخصصی ستادهمکاریها، علیرضا حاجیان زاده در سخنانی با حضورو سرکشی از همه کار گروه های تخصصی ، ضمن تقدیر از وقت گذاری اعضاء اندیشه ورزی و برنامه محوری را انتظار رؤسای عالی ستاد از این کار گروه ها دانست و گفت؛ با توجه به پشتیبانی وزیرآموزش و پرورش ونیزمدیر حوزه های علمیه انتظار داریم خروجی بحث های مطرح شده بتواند بخش های مهمی از سند تحول بنیادین را محقق نماید.

گفتنی است کارگروه های تخصصی نمایندگانی از معاونت های حوزه های علمیه، وزارت آموزش و پرورش، همچنین ، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا(س)، جامعه المصطفی، دانشگاه فرهنگیان، سازمان پژوهش و برنامه ریزی متون درسی، دانشگاه شهید رجایی ، رادیو معارف و...به مدت دو روز به صورت ویدئو کنفرانس در قم و تهران نشست برگزار خواهند کرد.

* روز دوم نشست های تخصصی 

بر پایه این گزارش در دومین  روزِ نشست،کارگروه های  تخصصی کار گروه « منابع انسانی» و «مدارس وابسته» با حضوراکثریت اعضا در دو نوبت 90 دقیقه ای با دستور جلسه ای مشخص توسط دبیر کارگروه و سخنان رئیس و سایراعضای کارگروه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس این گزارش از جمله مسائلی که در کارگروه تخصصی «منابع انسانی» مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت می توان به؛ « نحوه توانمند سازی طلاب شاغل در فضای کرونایی»،«بررسی مسایل طلاب قبول شده در ماه 28 دانشگاه فرهنگیان» اشاره کرد.

در کارگروه «منابع انسانی» حجج اسلام بروز و وفایی به عنوان رئیس و دبیر کارگروه نکاتی را ارائه کردند.

در کارگروه تخصصی نیز«مدارس وابسته» به ریاست آقای جعفرآبادی و دبیری حجت الاسلام حقگو مسائلی از جمله؛ «بررسی مسائل و مشکلات خرید خدمت طلاب»، «توسعه کمی و ارتقای کیفی مدارس وابسته به حوزه های علمیه (پیش دبستان و مهدکودک)»، «دبیرستان های علوم و معارف اسلامی وابسته به حوزه های علمیه» پرداخته شد.




کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»