به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا حاجیان زاده دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نشست مشترک اعضای کارگروه های تخصصی گفت؛ با توجه اهمیت موضوع تربیت دختران دانش آموز کارگروه تخصصی خواهران در ستاد همکاریها تشکیل شده و در برنامه ریزی های کلان موضوع تربیت دینی دختران با همکاری حوزه علمیه خواهران یکی از اولویت های ستاد همکاریهاست.
وی ضمن تقدیر از اهتمام مدیر حوزه های علمیه به عنوان رئیس عالی ستاد همکاریها از برنامه های این ستاد گفت اظهارکرد:حمایت ارکان ستاد همکاریها از اعضای کمیته های تخصصی یک فرصت است و امید واریم نهایت همکاری های فکری و اندیشه ورزانه را برای اثر بخشی بر نامه هاداشته باشند.
مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش نگاه راهبردی مدیرحوزه های علمیه را زمینه ساز تحول درعرصه تعلیم و تربیت دانست و افزود: از معاونت ها و مراکز درخواست کردیم نمایندگان تام الاختیار و اندیشمند خود را به ما معرفی کنند تا در یک ارتباط دوسویه و موضوع بندی شده بتوانیم برنامه هایی که طراحی و تصویب شده را رصد کنیم و تدابیر لازم برای کیفیت بخشی و اجرای برنامه ها تنظیم کنیم.
حاجیان زاده گفت، یکی از اهداف این کار گروه های تخصصی ارزیابی ازبازخوردهای برنامه است برای اجرای صحیح برنامه ها نیازمند نشست های کارشناسی و تخصصی هستیم.
مشاور عالی وزیر در ادامه، ستاد همکاریها را فقط منحصر در دبیر خانه ستاد ندانست و اظهارداشت: همه ارکان کلان و کارشناسی هردو دستگاه با تشکیل کار گروه های تخصصی عضو این ستادهستند وتلاش خواهیم کردنظرات کارشناسی دقیق و منظم اعمال شود.
حاجیان زاده با بیان گزارشی از عملکرد مثبت و قابل قبول این ستاد در چهارده سال گذشته گفت: در دوره جدید فعالیت های ستاد، تلاش کرده ایم بر اساس اسناد بالا دستی وسند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه های ستاد به سوی اثر گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش برود.
وی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله همکاریها و گذشت یک سال از اجرای آن افزود:یکی از برنامه های جدی ستاد ورود به عرصه اندیشه ورزی و ژرف اندیشی است بر این اساس کمیته های تخصصی شش گانه را با حضور صاحب نظران و نمایندگان ستادی وزرات آموزش و پرورش و حوزه های علمیه برای بحث و بررسی مباحث قابل طرح و نیز نحوه اجرای برنامه پنج ساله تشکیل داده ایم که جمع حاضر نمایند گان معاونت ها و مراکز ستادی وزرات آموزش و پرورش می باشند.
انتهای پیام/