Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای استان قزوین:

دفاع مقدس سند عزت و حقانیت ملت ایران است

شناسه مطلب: 12029
زمان انتشار: سه شنبه 01 مهر 1399 ساعت 12:37

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: هشت سال دفاع مقدس را باید سند عزت و حقانیت ملت ولایتدار ایران دانست که بر اقتدار نظام و انقلاب ما افزوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم زنگ ایثار و مقاومت ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس از آن به عنوان هفته اقتدار و عزت ملت ایران نام برد و افزود:هفته دفاع مقدس گرامیداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی و یادآور حرکت خروشان جوانان متعهد، انقلابی و آگاهی است که در کنار تحصیل علم به مبارزه با استبداد و استکبار پرداختند.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: هشت سال دفاع مقدس را باید سند عزت و حقانیت ملت ولایتدار ایران دانست که بر اقتدار نظام و انقلاب ما افزوده است.

وی در ادامه بر پاسخگویی به سوالات نسل جوان درباره دفاع مقدس تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از بزرگترین رویدادها و تحولات معاصر کشورمان جنگ تحمیلی هشت ساله است و باید نسل جوان در این خصوص تحقیق و تفحص بیشتری داشته باشند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: دانش آموزان باید بدانند که دلایل جنگ ایران و عراق که هشت سال طول کشید چه بود و چه نتایج و آثاری برای کشورمان و جهان داشت و دستاوردهای این دوران نیز باید به شکلی ملموس به نسل چهارم انقلاب ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه سیاست استکبارستیزی یکی از اصول پایدار انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: زمانی آمریکایی‌ها به راحتی وارد عراق شدند و صدام را از میان بردند و در منطقه جولان می‌دادند اما امروز به برکت مقاومت منطقه آنها مجبورند عراق، سوریه و افغانستان را ترک کنند و این مهم از برکات انقلاب است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه اقتدار و عزت امروز مرهون دلاورمردی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و شهدای و جانبازان جنگ تحمیلی است، گفت: باید این مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها برای نسل جوان تبیین شود.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دفاع مقدس جانانه از انقلاب و نظام دفاع کردند تا دست متجاوزان را از خاک کشور کوتاه کنند، ادامه داد: امروز نسل جوان و نوجوان ما باید بیش از پیش در جریان شجاعت‌های رزمندگان و کارهای انجام شده در آن دوران قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: به لطف  رهبری داهیانه بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و وفاداری ملت فهیم ایران به جمهوری اسلامی، توانستیم رژیم بعثی عراق و دو ابرقدرت شرق و غرب را زمین گیر کرده و آوازه قدرت جمهوری اسلامی را به جهانیان اعلام کنیم.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: پیش از انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها خودشان را صاحب کشور ما می‌دانستند و در تهران به همراه صهیونیست‌ها جولان می‌دادند و در آن دوران در شرایطی بودیم که در تمام بخش‌ها وابسته‌ به اجانب بودیم و اندیشمندان و دانشگاهیان کشور فرصت تولید نداشتند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی خلاقیت و نوآوری مورد توجه قرار نمی‌گرفت و ارزش محسوب نمی‌شد و حتی کسانی که در این عرصه گام بر می‌داشتند تنبیه می‌شدند.

وی افزود: در آغاز دفاع مقدس توان تولید هیچ نوع سلاح و ابزار دفاعی را نداشتیم چرا که پشتوانه‌های خلاقیت، نوآوری و تولید ایجاد نشده بود اما در ادامه به برکت انقلاب اسلامی این فرصت ایجاد شد و امروز در سطح بسیار بالایی از توان تولید در عرصه نظامی قرار داریم.



پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد