Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای استان گیلان:

دغدغه های مقام معظم رهبری در دیدار با روسای ادارات آموزش و پرورش کشور رفع شود

شناسه مطلب: 11996
زمان انتشار: يكشنبه 16 شهریور 1399 ساعت 16:05

در جنگ نرم جبهه استکبار، دشمن همه سعی و تلاش خود را می کند تا آینده کشور را به دست آدم هایی بی رگ و ریشه بدهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت در نشست ویدئو کنفرانسی مشترک کمیته همکاریهای استان با مشاورعالی وزیر و دبیرستاد همکاریهای در سخنانی  ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) اظهارکرد: بحمدلله آنچه در بدنه و همت بلند مسئولان آموزش و پرورش وجود دارد آنست که می خواهند نسلی تربیت کنند که در مسیر ارزش های نظامو انقلاب اسلامی قرار داشته باشد.

رئیس کمیته همکاریهای استان گیلان ادامه داد: با رویکرد و روندی که با همکاری حوزه و آموزش و پرورش در پیش گرفته شده است می توان افق های خوبی را در آینده شاهد بود و اگر بتوان مجموعه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مجازی اخیر با مدیران آموزش و پرورش که در واقع منظومه ای از مسائل تربیتی، پرورشی، اخلاقی، آموزشی با محوریت مدارس، معلمان ، دانش آموزان ، مدیران بود را پیاده سازی کنند و در اوراق رنگی به عنوان یک منشور مورد استفاده قرار دهند.

آیت الله فلاحتی افزود: همانطور که امام راحل تزکیه را مقدم بر تعلیم می دانستند، معظم له نیز غیر از آنکه معلمان را تمجید کردند از  و مسئولان نظام خواستند تا نسبت به مسکن و معیشت فرهنگیان و تأمین نیازهای آنان جدی تر رسیدگی کنند تا با کمترین دغدغه نسبت به موضوع تعلیم و تربیت اهتمام داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تصریح کرد: امروز ظرفیتی که با عنوان ستاد همکاریهای حوزه و آموزش وپرورش شکل گرفته است یعنی راه نجات و باید به نحو احسن از این ظرفیت استفاده کنیم. نباید بنشینیم که دیگران برای ما نسخه تربیتی بنویسند.

رئیس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان گیلان گفت: امروز حوزه ها و آموزش و پرورش به مثابه دو بال نظام اسلامی هستند و همکاری های نزدیک این دو دستگاه فرهنگی موجب تعالی و نجات کشور است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اهمیت آموزش های پایه در کشورهای توسعه یافته خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها بیشترین بودجه آموزشی را در توسعه مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک صرف می کنند و از این رو مسئولیت و تأثیرگذاری مربیان پیش دبستانی از استادان دانشگاه بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اهمیت محتوای آموزشی در مهدهای کودک اظهار داشت: چگونگی جذب مربیان پیش دبستانی و شیوه اداره این مراکز از دغدغه های مقام معظم رهبری در دیدار با روسای ادارات آموزش و پرورش کشور بود.

وی با اشاره به سلامت بدنه دستگاه بزرگ آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت انسانی شگرف در جهت اعتلای فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی بیش از پیش استفاده کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اهمیت آموزش حضوری در فرآیند علم آموزی دانش آموزان اظهار داشت: با وجود شیوع کرونا و ضرورت حفظ سلامت دانش آموزان، فضای مجازی به تنهایی جایگزین معلم و استاد شود.

رئیس کمیته همکاری حوزه های علمیه  و آموزش و پرورش استان گیلان از رسانه ها خواست با تبیین اهمیت آموزش حضوری خانواده ها را به حضور فرزندان با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی ترغیب کنند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اهمیت تربیت انقلابی فرزندان در مواجهه با جنگ نرم دشمنان اظهار داشت: دشمن در تلاش است با جنگ نرم، آینده کشور را به دست انسانهای بی ریشه بسپارد و تلاش دارد که انقلاب را ناکارآمد جلوه دهد. 

وی تأکید کرد: باید با بیان دستاوردهای انقلاب به نوجوانان و جوانان، زمینه استمرار توسعه و پیشرفت کشور را به همت جوانان فراهم کنیم.


نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»