Print
Zoom In
Zoom Out

معاون امور استان‌های ستاد همکاریها:

والدین در تربیت فرزندان در داخل مدرسه هم مسؤلیت دارند

شناسه مطلب: 11958
زمان انتشار: شنبه 11 مرداد 1399 ساعت 13:59

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد در سند تحول بنیادین تشریح شده است که والدین در تربیت فرزندان در داخل مدرسه هم مسؤلیت دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام حسین درودی در این نشست، ضمن موثر دانستن ارتباط بین این دو نهاد در پیشرفت جامعه، اظهار کرد: باید مسئولین این دو نهاد در زمینه های اخلاقی و تربیتی در مدارس بیش از همیشه تعامل و همکاری موثر داشته باشند.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه و آموزش وپرورش تصریح کرد: این گونه جلسات میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید بیشتر برگزار شده و محتوا محور باشد. همچنین باید در این جلسات نقاط ضعف و قوت مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به فعالیت کمیته همکاری در استانها و جلب مشارکت مسولین و استانداران و ائمه جمعه و مراکز علمی بخصوص دانشگاه فرهنگیان گفت: حلقه فرهنگی آموزش و پرورش در استانها باید با حضور مسولین طراز اول باشد.

درودی تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از محورهایی است که ستون این ستاد را تشکیل می دهد.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه و آموزش وپرورش گفت: پشتوانه سند تحول بنیادین آیه قران است، در آیات قرآن اشاره شده که پدر و مادر مکلف هستند به اینکه در تربیت فرزندان وظیفه خودشان را ادا کنند.

وی با بیان اینکه فرد گرایی در دین اسلام نداریم، افزود: اگر بخواهی خودت را حفظ کنی باید خانواده ت را هم حفظ کنی، در سند تحول بنیادین تشریح شده است که والدین در تربیت فرزندان در داخل مدرسه هم مسؤلیت دارند.

این مقام مسؤل افزود: آموزش و پرورش در کنار دیگر دستگاه های فرهنگی کشور برنامه های فرهنگی مختلفی اجرا می کند که قابل تقدیر است، اما با توجه به اینکه هجمه فرهنگی دشمن بسیار گسترده است باید بیش از پیش تلاش کنیم.

درودی با اشاره به ظرفیّت حوزه های علمیّه استان برای مشارکت در حوزه تربیت دینی نسل آینده خاطر نشان کرد: حضور روحانیون در مدارس و در دانشگاه فرهنگیان بسیار تأثیر گذار است.اساتید حوزه های علمیه باید انسان‌هایی مطلوب حیات طیبه قرآن تربیت کنند.

وی ادامه داد: خروجی همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید در رفتار دانش آموزان نمود پیدا کند.

حجت الاسلام درودی تاکید کرد: دانشجویانی که به عنوان معلم در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شده‌اند باید به گونه‌ای تربیت شوند که پس از ورود به مدرسه بدانند دانش‌آموزان چه انتظاری از آنها دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این نشست با هدف هماهنگی و حمایت‌های همه جانبه در بین نهادها برگزار شده است.

سید بهاء الدین ملک حسینی با بیان اینکه در مدارس غیر دولتی کمبود مربی داریم گفت: امسال برای تامین مربی مدارس غیر دولتی مصوباتی داشتیم که از نیروهای خوب طلبه خواهر در این مدارس استفاده خواهیم کرد.

ملک حسینی درباره نحوه ورود طلاب به آموزش و پرورش افزود: برای ورود طلبه ها به آموزش و پرورش دو مسیر قانونی وجود دارد. مسیر اول، شرکت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان است. دومین راه ماده 28 و جذب از طریق آزمون استخدامی است که طلاب و دانشجویانی می‌توانند جذب آموزش و پرورش شوند.

لازم به ذکر است، نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش ‌وپرورش با دانشگاه فرهنگیان، اداره انجمن اولیاء و مربیان و بسیج فرهنگیان در دفتر معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد