Print
Zoom In
Zoom Out

معاون امور استان‌های ستاد همکاریها:

والدین در تربیت فرزندان در داخل مدرسه هم مسؤلیت دارند

شناسه مطلب: 11958
زمان انتشار: شنبه 11 مرداد 1399 ساعت 13:59

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد در سند تحول بنیادین تشریح شده است که والدین در تربیت فرزندان در داخل مدرسه هم مسؤلیت دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام حسین درودی در این نشست، ضمن موثر دانستن ارتباط بین این دو نهاد در پیشرفت جامعه، اظهار کرد: باید مسئولین این دو نهاد در زمینه های اخلاقی و تربیتی در مدارس بیش از همیشه تعامل و همکاری موثر داشته باشند.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه و آموزش وپرورش تصریح کرد: این گونه جلسات میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید بیشتر برگزار شده و محتوا محور باشد. همچنین باید در این جلسات نقاط ضعف و قوت مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به فعالیت کمیته همکاری در استانها و جلب مشارکت مسولین و استانداران و ائمه جمعه و مراکز علمی بخصوص دانشگاه فرهنگیان گفت: حلقه فرهنگی آموزش و پرورش در استانها باید با حضور مسولین طراز اول باشد.

درودی تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از محورهایی است که ستون این ستاد را تشکیل می دهد.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه و آموزش وپرورش گفت: پشتوانه سند تحول بنیادین آیه قران است، در آیات قرآن اشاره شده که پدر و مادر مکلف هستند به اینکه در تربیت فرزندان وظیفه خودشان را ادا کنند.

وی با بیان اینکه فرد گرایی در دین اسلام نداریم، افزود: اگر بخواهی خودت را حفظ کنی باید خانواده ت را هم حفظ کنی، در سند تحول بنیادین تشریح شده است که والدین در تربیت فرزندان در داخل مدرسه هم مسؤلیت دارند.

این مقام مسؤل افزود: آموزش و پرورش در کنار دیگر دستگاه های فرهنگی کشور برنامه های فرهنگی مختلفی اجرا می کند که قابل تقدیر است، اما با توجه به اینکه هجمه فرهنگی دشمن بسیار گسترده است باید بیش از پیش تلاش کنیم.

درودی با اشاره به ظرفیّت حوزه های علمیّه استان برای مشارکت در حوزه تربیت دینی نسل آینده خاطر نشان کرد: حضور روحانیون در مدارس و در دانشگاه فرهنگیان بسیار تأثیر گذار است.اساتید حوزه های علمیه باید انسان‌هایی مطلوب حیات طیبه قرآن تربیت کنند.

وی ادامه داد: خروجی همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید در رفتار دانش آموزان نمود پیدا کند.

حجت الاسلام درودی تاکید کرد: دانشجویانی که به عنوان معلم در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شده‌اند باید به گونه‌ای تربیت شوند که پس از ورود به مدرسه بدانند دانش‌آموزان چه انتظاری از آنها دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این نشست با هدف هماهنگی و حمایت‌های همه جانبه در بین نهادها برگزار شده است.

سید بهاء الدین ملک حسینی با بیان اینکه در مدارس غیر دولتی کمبود مربی داریم گفت: امسال برای تامین مربی مدارس غیر دولتی مصوباتی داشتیم که از نیروهای خوب طلبه خواهر در این مدارس استفاده خواهیم کرد.

ملک حسینی درباره نحوه ورود طلاب به آموزش و پرورش افزود: برای ورود طلبه ها به آموزش و پرورش دو مسیر قانونی وجود دارد. مسیر اول، شرکت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان است. دومین راه ماده 28 و جذب از طریق آزمون استخدامی است که طلاب و دانشجویانی می‌توانند جذب آموزش و پرورش شوند.

لازم به ذکر است، نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش ‌وپرورش با دانشگاه فرهنگیان، اداره انجمن اولیاء و مربیان و بسیج فرهنگیان در دفتر معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.




حوزه علمیه، پیشرو درنوآوریهای تربیتی

اپلیکیشن «الفبای مهربانی» کاری ازدفترتبلیغات اسلامی

آیت‌الله صفایی بوشهری در جمع دانش آموزان :

 شهدا نگذاشتند کشتی زندگی ما در گرداب جهان استکبار غرق شود

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است