Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها؛

تعامل و ارتباط دو سویه آموزش و پرورش و حوزه علمیه در سایه حفظ استقلال هر دو مجموعه است

شناسه مطلب: 11953
زمان انتشار: سه شنبه 07 مرداد 1399 ساعت 12:09

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها گفت:ارتباط دو سویه و تعاملی دو دستگاه آموزش و پرورش و حوزه علمیه در سایه مطالبه‌گری و حفظ استقلال هر دو مجموعه مهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا رحیمی در نشست کمیته همکاریهای استان سیستان و بلوچستان که در دفتر امام جمعه زاهدان برگزارشد،اظهار کرد: یکی از مهمترین معیارهای این کمیته تحقق هر چه بیشتر و بهتر اهداف متعالی تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش و در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان است.

وی افزود : حوزه های علمیه در مسیر عملیاتی شدن بسیاری از برنامه‌ها و تدابیر آموزشی و تربیتی نقش و جایگاه ویژه‌ای دارند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه علمیه  و آموزش و پرورش  ادامه داد: هدف اصلی حوزه علمیه و آموزش و پرورش تحقق تعلیم و تربیت اسلامی دربین مخاطبان مشترک این دو مجموعه که نوجوانان و جوانان برومند و خوش فکر جامعه هستند، می باشد. 

رحیمی بیان کرد : تغییر محسوس شرایط امروز جامعه نسبت به گذشته و رشد چشمگیر حضور فعال و مستمر نسل جوان در عرصه های مختلف می طلبد تا با دقت نظر و حساسیت خاصی موضوع هدایت و روشنگری این نسل را فراهم نماییم.

وی ادامه داد: توجه ویژه مسئولین فرهنگی به قشر نوجوان و جوان یک ضرورت است و باید در این خصوص هدف گذاری تعریف شده و منسجمی وجود داشته باشد.

رحیمی افزود: همکاری دو دستگاه یک ضرورت و نیاز امروز جامعه و ارتباط دو سویه و تعاملی در سایه مطالبه‌گری و حفظ استقلال هر دو مجموعه مهم است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه علمیه  و آموزش و پرورش  خاطر نشان کرد: همکاری های این دو مجموعه در حوزه پژوهشی مبتنی بر آموزه‌های دینی و معارفی، در عرصه منابع انسانی و توانمندسازی نیروهای موجود، در بخش برنامه درسی و نقش آفرینی نمایندگان حوزه در دفتر تالیف کتب درسی ،در حوزه امور تربیتی و فرهنگی و حضور مبلغان در مدارس وجود دارد

وی گفت: تعداد ۴۵۰۰ طلبه در وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار هستند و حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز با هدف الگوگیری از سبک زندگی اسلامی ایرانی در برنامه‌های این کمیته در نشست‌های مختلف با روحانیون و طلاب حضور خواهند داشت.

رحیمی بیان داشت: سعی داریم برای ترسیم نقشه راه و دستیابی به اهداف مورد نظر در این کمیته، برنامه سالانه‌ای وجود داشته باشد و کمیته ها و اعضای آن ها بر اساس آن عمل نمایند.





اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان

تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در مدارس ایرانشهر

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون

نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مبلغین و روحانیون شهرستان دلگان

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود