Print
Zoom In
Zoom Out

سند تحول در فضای مجازی (1)

نقش تربیت حقیقی در تحقق حیات طیبه

شناسه مطلب: 11936
زمان انتشار: شنبه 28 تیر 1399 ساعت 09:52

تربیت حقیقی به تربیتی می گویند که متصل، متحد،مستمر،ملموس وعام باشد...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، در پی مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تبیین و تشرح  سند تحول بنیادین برای جامعه فرهنگی، دبیر خانه ستاد همکاریها سلسله دروس مبانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در فضای مجازی را منتشر می کند. 

حجت الاسلام حسین درودی از روحانیون فرهنگی و نیز استاد تدریس دوره های آموزشی مبانی سند تحول بنیادین به منظور آشنایی معلمان و فرهنگیان با این سند راهبردی سلسله مباحث  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از طریق فضای مجازی تدریس و برای علاقمندان به اشتراک میگذارد. 

وی در یکی از جلسات مجازی این دوره در تشریح و تبیین  صفحه ۱۲۸ الی ۱۳۶ سند با اشاره به آیه ۲۹ سوره مبارکه تکویر وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ و شما [طیِ راهِ مستقیم را] نخواهید خواست مگر آنکه خدا پروردگار جهانیان بخواهد. 

حجت الاسلام درودی بیان داشت ؛خداوندی که پروردگار و پرورش دهنده جهانیان است چون وجود و خیر محض و جمال و کمال حقیقی است بنا بر این به غیر خیر و جمال و کمال محض اراده نمی کند.

وی با اشاره به تعریف تربیت با طرح این سئوال که؛تربیت حقیقی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ گفت؛تربیت حقیقی به تربیتی می گویند که متصل، متحد،مستمر،ملموس وعام باشد وتربیت غیرواقعی نیزعبارت است ازمنقطع،متفرق،موقتی،خیالی و خاص.

حجت الاسلام درودی افزود؛این مهم در نظام احسن تعلیم و تربیت انکار ناشدنی است که تربیت حقیقی جهت وقوع به مقدمات و مراتب و بستر متناسب و متناسخ خودش دارد و ما در آموزش و پرورش درپی تحولی هستیم که بستر و آغوش تربیت حقیقی شود.

 معاون اموراستانهای دبیر خانه ستاد همکاریها  خاطر نشان ساخت ؛تا این فاصله عمیق در دستگاه معظم تعلیم و تربیت  طی نگردد حیات طیبه پدید نمی آید زیرا تربیت حقیقی در مدارس و کتب درسی و متون آموزشی و مربی و متربی باید در تابلوی اتحاد و استمرار جمالی و کمالی پروردگار عالمیان به نمایش گذارده شود

وی حلم گفت؛ درتربیت حقیقی،صبوری ،مسؤولیت پذیری و هم چنین عشق به وطن و شجاعت در مقابل بیگانگان و مهر و محبت ورزی در میان دانش آموزان باید قابل مقایسه با خشونت های کلامی ، فیزیکی و  بیگانه مداری و بزهکاری نباشد

حجت الاسلام درودی یادآورشد؛مطلوب حیات طیبه و حیات معقول به ما دستور می‌دهد  اگر بخواهیم دربرپایی تمدن بزرگ اسلامی و هم چنین حرکت مناسب برای حضوردر حکومت مهدوی دانش آموزان تراز آموزه‌های قرآنی و ارزش‌ های انقلاب اسلامی در اختیار داشته بایم باید نیروی انسانی مورد نیاز را بر همین مبنا تربیت و تدارک ببینیم. 



مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد

ضرورت تسلط مربیان طرح امین بر فضای مجازی و ارتباط با نسل جدید

یادداشت

مدرسه فاطمی،الگویی تمدن‌ساز برای نجات بشر ازبحران‌های مدرن

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است

مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد

ضرورت تسلط مربیان طرح امین بر فضای مجازی و ارتباط با نسل جدید

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ:

کتاب "مولفه‌های نسل جدید" تا دو ماه آینده منتشر می‌شود

نشست مدرسه علمیه صاحب‌الزمان (عج) لنگرود و آموزش‌ و پرورش

درنشست دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با مدیرجامعه‌الزهرا (س) بررسی شد

ظرفیت های تعلیم و تربیتی جامعه‌الزهرا (س) در همکاری با آموزش و پرورش

بازدید دبیرستادهمکاریها از مرکزتربیت معلم مبلغ

حوزه علمیه، پیشرو درنوآوریهای تربیتی

اپلیکیشن «الفبای مهربانی» کاری ازدفترتبلیغات اسلامی