امروز : 1399/05/16
2020-08-06
شناسه خبر : 11936
تاریخ انتشار : 1399/04/28 09:52
نقش تربیت حقیقی در تحقق حیات طیبه

سند تحول در فضای مجازی (1)

نقش تربیت حقیقی در تحقق حیات طیبه

تربیت حقیقی به تربیتی می گویند که متصل، متحد،مستمر،ملموس وعام باشد...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، در پی مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تبیین و تشرح  سند تحول بنیادین برای جامعه فرهنگی، دبیر خانه ستاد همکاریها سلسله دروس مبانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در فضای مجازی را منتشر می کند. 

حجت الاسلام حسین درودی از روحانیون فرهنگی و نیز استاد تدریس دوره های آموزشی مبانی سند تحول بنیادین به منظور آشنایی معلمان و فرهنگیان با این سند راهبردی سلسله مباحث  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از طریق فضای مجازی تدریس و برای علاقمندان به اشتراک میگذارد. 

وی در یکی از جلسات مجازی این دوره در تشریح و تبیین  صفحه ۱۲۸ الی ۱۳۶ سند با اشاره به آیه ۲۹ سوره مبارکه تکویر وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ و شما [طیِ راهِ مستقیم را] نخواهید خواست مگر آنکه خدا پروردگار جهانیان بخواهد. 

حجت الاسلام درودی بیان داشت ؛خداوندی که پروردگار و پرورش دهنده جهانیان است چون وجود و خیر محض و جمال و کمال حقیقی است بنا بر این به غیر خیر و جمال و کمال محض اراده نمی کند.

وی با اشاره به تعریف تربیت با طرح این سئوال که؛تربیت حقیقی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ گفت؛تربیت حقیقی به تربیتی می گویند که متصل، متحد،مستمر،ملموس وعام باشد وتربیت غیرواقعی نیزعبارت است ازمنقطع،متفرق،موقتی،خیالی و خاص.

حجت الاسلام درودی افزود؛این مهم در نظام احسن تعلیم و تربیت انکار ناشدنی است که تربیت حقیقی جهت وقوع به مقدمات و مراتب و بستر متناسب و متناسخ خودش دارد و ما در آموزش و پرورش درپی تحولی هستیم که بستر و آغوش تربیت حقیقی شود.

 معاون اموراستانهای دبیر خانه ستاد همکاریها  خاطر نشان ساخت ؛تا این فاصله عمیق در دستگاه معظم تعلیم و تربیت  طی نگردد حیات طیبه پدید نمی آید زیرا تربیت حقیقی در مدارس و کتب درسی و متون آموزشی و مربی و متربی باید در تابلوی اتحاد و استمرار جمالی و کمالی پروردگار عالمیان به نمایش گذارده شود

وی حلم گفت؛ درتربیت حقیقی،صبوری ،مسؤولیت پذیری و هم چنین عشق به وطن و شجاعت در مقابل بیگانگان و مهر و محبت ورزی در میان دانش آموزان باید قابل مقایسه با خشونت های کلامی ، فیزیکی و  بیگانه مداری و بزهکاری نباشد

حجت الاسلام درودی یادآورشد؛مطلوب حیات طیبه و حیات معقول به ما دستور می‌دهد  اگر بخواهیم دربرپایی تمدن بزرگ اسلامی و هم چنین حرکت مناسب برای حضوردر حکومت مهدوی دانش آموزان تراز آموزه‌های قرآنی و ارزش‌ های انقلاب اسلامی در اختیار داشته بایم باید نیروی انسانی مورد نیاز را بر همین مبنا تربیت و تدارک ببینیم. 

توسعه مدارس امین و صدرا یکی از راهکارهای توسعه کیفی آموزش و پرورش است

طی سالهای اخیر هم افزایی و تعامل خوبی را میان حوزه و آموزش و پرورش شاهد هستیم

والدین در تربیت فرزندان در داخل مدرسه هم مسؤلیت دارند

148نفر از روحانیون و معلمان عضو کمیته همکاریهای استان هستند

رئیس کمیته همکاریهای حوزه های علمیه وآموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد منصوب شد

رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان هایی انقلابی و عامل به تعالیم اسلامی است

تحقق اهداف تربیت اسلامی درسایه تعامل کمیته همکاری ها

تعامل و ارتباط دو سویه آموزش و پرورش و حوزه علمیه در سایه حفظ استقلال هر دو مجموعه است

نقش ویژه حوزه های علمیه در تحقق بنیادین بر کسی پوشیده نیست

بخشنامه جذب طلاب وظیفه برای سال تحصیلی جدید ابلاغ شد/اولویت با فعالیت پرورشی است

ظرفیت کمیته همکاریها بازوی تربیتی و پرورشی دستگاه تعلم و تربیت است

در سند تحول هفت راهکار مستقیم و 93راهکار غیر مستقیم برای همکاری حوزه و آ.پ داریم

مردم رکن اصلی جامعه در رسیدن به تمدن اسلامی هستند

هزار و دویست طلبه خواهر در مدارس استان به عنوان مبلغ و امام جماعت فعال هستند

حوزه علمیه را برای دانش آموزان معرفی کنید

هفت مهارت معلمی به صورت آموزش الکترونیکی برای مهارت آموزان ماده 28 تولید کرده ایم

طرح امین یکی از ابتکارات ارزشمند حوزه و آموزش و پرورش است/طلاب برای حضور در مدارس دوره های آموزشی ببینند.

پیش بینی امام رضاعليه السلام از شهادت فرزندش

نشست توجیهی مبلغان نسیم رحمت استان کرمان

کارگاه توجیهی مبلغان مدارس امین استان مرکزی بر گزار شد