Print
Zoom In
Zoom Out

سند تحول در فضای مجازی (1)

نقش تربیت حقیقی در تحقق حیات طیبه

شناسه مطلب: 11936
زمان انتشار: شنبه 28 تیر 1399 ساعت 09:52

تربیت حقیقی به تربیتی می گویند که متصل، متحد،مستمر،ملموس وعام باشد...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، در پی مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تبیین و تشرح  سند تحول بنیادین برای جامعه فرهنگی، دبیر خانه ستاد همکاریها سلسله دروس مبانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در فضای مجازی را منتشر می کند. 

حجت الاسلام حسین درودی از روحانیون فرهنگی و نیز استاد تدریس دوره های آموزشی مبانی سند تحول بنیادین به منظور آشنایی معلمان و فرهنگیان با این سند راهبردی سلسله مباحث  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از طریق فضای مجازی تدریس و برای علاقمندان به اشتراک میگذارد. 

وی در یکی از جلسات مجازی این دوره در تشریح و تبیین  صفحه ۱۲۸ الی ۱۳۶ سند با اشاره به آیه ۲۹ سوره مبارکه تکویر وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ و شما [طیِ راهِ مستقیم را] نخواهید خواست مگر آنکه خدا پروردگار جهانیان بخواهد. 

حجت الاسلام درودی بیان داشت ؛خداوندی که پروردگار و پرورش دهنده جهانیان است چون وجود و خیر محض و جمال و کمال حقیقی است بنا بر این به غیر خیر و جمال و کمال محض اراده نمی کند.

وی با اشاره به تعریف تربیت با طرح این سئوال که؛تربیت حقیقی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ گفت؛تربیت حقیقی به تربیتی می گویند که متصل، متحد،مستمر،ملموس وعام باشد وتربیت غیرواقعی نیزعبارت است ازمنقطع،متفرق،موقتی،خیالی و خاص.

حجت الاسلام درودی افزود؛این مهم در نظام احسن تعلیم و تربیت انکار ناشدنی است که تربیت حقیقی جهت وقوع به مقدمات و مراتب و بستر متناسب و متناسخ خودش دارد و ما در آموزش و پرورش درپی تحولی هستیم که بستر و آغوش تربیت حقیقی شود.

 معاون اموراستانهای دبیر خانه ستاد همکاریها  خاطر نشان ساخت ؛تا این فاصله عمیق در دستگاه معظم تعلیم و تربیت  طی نگردد حیات طیبه پدید نمی آید زیرا تربیت حقیقی در مدارس و کتب درسی و متون آموزشی و مربی و متربی باید در تابلوی اتحاد و استمرار جمالی و کمالی پروردگار عالمیان به نمایش گذارده شود

وی حلم گفت؛ درتربیت حقیقی،صبوری ،مسؤولیت پذیری و هم چنین عشق به وطن و شجاعت در مقابل بیگانگان و مهر و محبت ورزی در میان دانش آموزان باید قابل مقایسه با خشونت های کلامی ، فیزیکی و  بیگانه مداری و بزهکاری نباشد

حجت الاسلام درودی یادآورشد؛مطلوب حیات طیبه و حیات معقول به ما دستور می‌دهد  اگر بخواهیم دربرپایی تمدن بزرگ اسلامی و هم چنین حرکت مناسب برای حضوردر حکومت مهدوی دانش آموزان تراز آموزه‌های قرآنی و ارزش‌ های انقلاب اسلامی در اختیار داشته بایم باید نیروی انسانی مورد نیاز را بر همین مبنا تربیت و تدارک ببینیم. 



دبیر ستاد همکاری‌ها

حمایت از طلاب معلم، حمایت از هویت دینی آموزش و پرورش است

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

در سفر دبیرستاد همکاریها به فارس مطرح شد؛

تاکید بر حمایت از طلاب شاغل و طرح امین در آموزش و پرورش

دبیر ستاد همکاری‌ها

حمایت از طلاب معلم، حمایت از هویت دینی آموزش و پرورش است

مشاور وزیر آموزش و پرورش

ایجاد گروه‌های اندیشه‌ ورز و اتاق های فکر از ضرورت‌های ستادهمکاریهاست

با حضور مشاوروزیرودبیر ستاد همکاریها

اولین گردهمایی طلاب معلم فارس برگزار شد

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان

تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در مدارس ایرانشهر

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون