امروز : 1399/05/16
2020-08-06
شناسه خبر : 11929
تاریخ انتشار : 1399/04/24 07:41
سند تحول بنیادین در راس فعالیت های آموزش و پرورش است

در دیدار با امام جمعه یزد مطرح شد

سند تحول بنیادین در راس فعالیت های آموزش و پرورش است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد همکاریها  آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیداررئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در ساخت مدارس جدید باید برخی از موارد مورد تجدید نظر قرار گیرد چون روندی برای ساخت مدارس از گذشته تا کنون بوده است و همچنان ادامه دارد

رئیس کمیته همکاریهای یزد گفت؛در اصول مهندسی ساخت مدارس حداقل در ساخت مدارس دخترانه به گونه ای انجام شود که حیاط در وسط و ساختمان اطراف آن ساخته شود همچنین حداکثر در 2 طبقه تا دانش آموزان دختر بتوانند راحت تر از فضای آموزشی استفاده کنند.

برپایه این گزارش رخشانی‌مهر در دیدار با آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جعمه یزد بیان کرد: سند تحول بنیادین کشور مورد تائید مقام  معظم رهبری بوده است لذا وزارت آموزش و پرورش و این سازمان اجرای این سند را در راس فعالیت های خود قرارداده است. 

وی ادامه داد: ۶ زیر نظام برای این کارگروه سند تحول تعریف شده است که زیرنظام فضا و تجهیزات با مسئولیت نوسازی مدارس کشور یکی از این زیر نظام های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

رخشانی‌مهر اظهار کرد: نیروی انسانی همچنین معماری فضاها دو رکن اساسی برای سیستم آموزشی کشور هستند و در زمینه معماری و فضا که در حوزه مسئولیت این سازمان قرار دارد همه برنامه‌ریزی‌ها برای  استفاده بهینه از فضاهای موجود با توجه به اصول مهندسی و بومی شده مورد توجه جدی است. 

*فعالیت  ۳0هزار  خیر مدرسه ساز در کشور

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار  خیر مدرسه ساز در کشور فعالیت دارند، ادامه داد: خیرین در امر مدرسه سازی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بانیان سیستم آموزشی مشارکت دارند و در سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سیستم آموزشی کشور کمک کرده‌اند همچنین تفاهم نامه‌هایی با استان‌ها امضا شده است تا در زمینه حمایت از خیرین و واحدهای خیریه کارها تسریع شود.

رخشانی‌مهر با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر  که با هدف توسعه فرهنگ مدرسه سازی و گسترش این تفکر در میان آحاد جامعه شکل گرفته است،گفت: هدف از این طرح جمع آوری منابع مالی نیست بلکه هدف توسعه فرهنگ مشارکت است؛ برای اجرای طرح یاد شده تفاهم نامه با برخی از استانداران استان‌های مختلف منعقد شده است و برای تحقق آن نیازمند همراهی همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

*توسعه فرهنگ مدرسه سازی

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان یزد مجموعه نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز بسیار پیگیر و اخلاق مدار فعالیت دارند و قدم های بسیار خوبی را در ساخت مدارس برداشته اند.

ذاکر مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد نیز در این دیدار گفت که در سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد تومان توسط مجموعه خیرین مدرسه ساز استان یزد هزینه شده است.

در ادامه این سفر یک روزه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه طرح هر کارخانه یک مدرسه با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد.

توسعه مدارس امین و صدرا یکی از راهکارهای توسعه کیفی آموزش و پرورش است

طی سالهای اخیر هم افزایی و تعامل خوبی را میان حوزه و آموزش و پرورش شاهد هستیم

والدین در تربیت فرزندان در داخل مدرسه هم مسؤلیت دارند

148نفر از روحانیون و معلمان عضو کمیته همکاریهای استان هستند

رئیس کمیته همکاریهای حوزه های علمیه وآموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد منصوب شد

رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان هایی انقلابی و عامل به تعالیم اسلامی است

تحقق اهداف تربیت اسلامی درسایه تعامل کمیته همکاری ها

تعامل و ارتباط دو سویه آموزش و پرورش و حوزه علمیه در سایه حفظ استقلال هر دو مجموعه است

نقش ویژه حوزه های علمیه در تحقق بنیادین بر کسی پوشیده نیست

بخشنامه جذب طلاب وظیفه برای سال تحصیلی جدید ابلاغ شد/اولویت با فعالیت پرورشی است

ظرفیت کمیته همکاریها بازوی تربیتی و پرورشی دستگاه تعلم و تربیت است

در سند تحول هفت راهکار مستقیم و 93راهکار غیر مستقیم برای همکاری حوزه و آ.پ داریم

مردم رکن اصلی جامعه در رسیدن به تمدن اسلامی هستند

هزار و دویست طلبه خواهر در مدارس استان به عنوان مبلغ و امام جماعت فعال هستند

حوزه علمیه را برای دانش آموزان معرفی کنید

هفت مهارت معلمی به صورت آموزش الکترونیکی برای مهارت آموزان ماده 28 تولید کرده ایم

طرح امین یکی از ابتکارات ارزشمند حوزه و آموزش و پرورش است/طلاب برای حضور در مدارس دوره های آموزشی ببینند.

پیش بینی امام رضاعليه السلام از شهادت فرزندش

نشست توجیهی مبلغان نسیم رحمت استان کرمان

کارگاه توجیهی مبلغان مدارس امین استان مرکزی بر گزار شد