Print
Zoom In
Zoom Out

در دیدار با امام جمعه یزد مطرح شد

سند تحول بنیادین در راس فعالیت های آموزش و پرورش است

شناسه مطلب: 11929
زمان انتشار: سه شنبه 24 تیر 1399 ساعت 07:41

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد همکاریها  آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیداررئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در ساخت مدارس جدید باید برخی از موارد مورد تجدید نظر قرار گیرد چون روندی برای ساخت مدارس از گذشته تا کنون بوده است و همچنان ادامه دارد

رئیس کمیته همکاریهای یزد گفت؛در اصول مهندسی ساخت مدارس حداقل در ساخت مدارس دخترانه به گونه ای انجام شود که حیاط در وسط و ساختمان اطراف آن ساخته شود همچنین حداکثر در 2 طبقه تا دانش آموزان دختر بتوانند راحت تر از فضای آموزشی استفاده کنند.

برپایه این گزارش رخشانی‌مهر در دیدار با آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جعمه یزد بیان کرد: سند تحول بنیادین کشور مورد تائید مقام  معظم رهبری بوده است لذا وزارت آموزش و پرورش و این سازمان اجرای این سند را در راس فعالیت های خود قرارداده است. 

وی ادامه داد: ۶ زیر نظام برای این کارگروه سند تحول تعریف شده است که زیرنظام فضا و تجهیزات با مسئولیت نوسازی مدارس کشور یکی از این زیر نظام های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

رخشانی‌مهر اظهار کرد: نیروی انسانی همچنین معماری فضاها دو رکن اساسی برای سیستم آموزشی کشور هستند و در زمینه معماری و فضا که در حوزه مسئولیت این سازمان قرار دارد همه برنامه‌ریزی‌ها برای  استفاده بهینه از فضاهای موجود با توجه به اصول مهندسی و بومی شده مورد توجه جدی است. 

*فعالیت  ۳0هزار  خیر مدرسه ساز در کشور

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار  خیر مدرسه ساز در کشور فعالیت دارند، ادامه داد: خیرین در امر مدرسه سازی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بانیان سیستم آموزشی مشارکت دارند و در سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سیستم آموزشی کشور کمک کرده‌اند همچنین تفاهم نامه‌هایی با استان‌ها امضا شده است تا در زمینه حمایت از خیرین و واحدهای خیریه کارها تسریع شود.

رخشانی‌مهر با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر  که با هدف توسعه فرهنگ مدرسه سازی و گسترش این تفکر در میان آحاد جامعه شکل گرفته است،گفت: هدف از این طرح جمع آوری منابع مالی نیست بلکه هدف توسعه فرهنگ مشارکت است؛ برای اجرای طرح یاد شده تفاهم نامه با برخی از استانداران استان‌های مختلف منعقد شده است و برای تحقق آن نیازمند همراهی همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

*توسعه فرهنگ مدرسه سازی

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان یزد مجموعه نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز بسیار پیگیر و اخلاق مدار فعالیت دارند و قدم های بسیار خوبی را در ساخت مدارس برداشته اند.

ذاکر مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد نیز در این دیدار گفت که در سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد تومان توسط مجموعه خیرین مدرسه ساز استان یزد هزینه شده است.

در ادامه این سفر یک روزه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه طرح هر کارخانه یک مدرسه با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد.



در سفر دبیرستاد همکاریها به فارس مطرح شد؛

تاکید بر حمایت از طلاب شاغل و طرح امین در آموزش و پرورش

دبیر ستاد همکاری‌ها

حمایت از طلاب معلم، حمایت از هویت دینی آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش:

امروز میدان اصلی جنگ دشمن، باورهای نسل جوان است

تصاویر/ همایش مبلغان دانش آموزی فاطمیه موسسه انوار طاها

مدیر حوزه علمیه فارس

طرح امین سند همکاری موفق حوزه و آموزش و پرورش است

مرکز تربیت معلم - مبلغ منتشر کرد

کتاب «خشت اول معلمی» با بیش از ۱۲۰۰ نکته کاربردی

باز نشر / تحولی شگرف درعرصه همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

دوهزار و 16 مدرسه تحت برنامه های فرهنگی تربیتی یک مجتهد

نشست نمایندگان معاونت های وزارت آموزش و پرورش با دبیر ستادهمکاریها

تصاویر/ برگزاری اجلاس نماز دانش‌آموزی در آموزش و پرورش ناحیه دو همدان

امام جمعه کاشان تاکید کرد:

لزوم مطالعه کتاب تعلیم و تربیت استاد شهید مطهری

خیزبلند حوزه علمیه برای تربیت تخصصی طلاب تعلیم و تربیتی

دبیرستاد همکاریها

هرگونه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش از رهگذربرنامه پنج ساله خواهد بود

مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد

نیازمند کارگاه‌های مهارتی و دانش‌افزاییبرای طلاب طرح امین هستیم

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح

تجربه نشان داده است حضور یک روحانی در مدرسه برنگرش دانش‌آموزان اثر مثبت دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی کهگیلویه و بویر احمد خبرداد

فعالیت 800 روحانی در آموزش و پرورش استان

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویر احمد

ستاد همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش از ظرفیت‌های مهم برای تحقق اهداف تربیتی است

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

ضرورت گسترش همکاری آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه/ تربیت نسل آینده نیازمند هم‌افزایی علمی و تربیتی است