Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای استان فارس؛

جذب و آموزش بیش از یکصد طلبه توسط آموزش و پرورش استان فارس

شناسه مطلب: 11887
زمان انتشار: دوشنبه 02 تیر 1399 ساعت 13:12

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس خبر از جذب و آموزش 65 طلبه و آموزش 50 تن از روحانیون مستقر به صورت متمرکزدر شیراز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در نشست کمیته همکاریهای استان افزود: اعزام یک هزار و 350 نفر از مبلغین مناسبتی بدون احتساب روحانیون طرح هجرت و مبلغین بومی اداره اوقاف ،بازدید 4 هزار و 425 نفر از دانش آموزان از حوزه های علمیه، فعالیت 110 روحانی مستقر و اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در 376 مورد ، از دیگر اقدامات و فعالیت های انجام شده در سال تحصیلی جاری در قالب کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان بود که اسماعیلی به آنها اشاره کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح مدارس هیات امنایی در استان ،گفت : پیشنهاد اجرای این طرح برای توسعه  مدارس امین استان با تاکید بر حفظ جایگاه این مدارس مطرح شد و در این زمینه اختیار لازم به خود این مدارس داده شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس از برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان فارس به صورت مجازی خبر داد و گفت: در این زمینه از اولیای دانش آموزان خواسته شد تا از این مراسم معنوی کلیپ تهیه و از طریق فضای مجازی به مدیران مدارس تحویل دهند که با استقبال خوب خانواده دانش آموزان مواجه شد.

وی همچنین در  تشریح برخی ازفعالیت های آموزش و پرورش فارس در زمان شیوع کرونا ویروس گفت: در پی تعطیلی مدارس معلمان به صورت خود جوش به آموزش دانش آموزان به صورت مجازی پرداختند و راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان "شاد" نیزکار بزرگی بود که توسط وزارت متبوع انجام شد و مورد حمایت رهبرمعظم انقلاب نیز قرار گرفت .  

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به کارکردهای این سامانه در ابعاد مختلف آموزشی ، پرورشی و تربیتی گفت : شبکه شاد صرفا برای مسئله بحران کرونا طراحی نشده ؛ بلکهیک سامانه  ملی ، داخلی و بومی است برای ارائه فعالیتهای آموزشی و پرورشی در وضعیت های اضطراری که ممکن است در حوزه آموزش و پرورش پیش آید و ارتباط ما با دانش آموزان و اجتماع حفظ شود .

وی همچنین  به برگزاریمسابقات چندگانه  قرآن  به صورت مجازی و رزمایش  کمک مومنانه معلمان و دانش آموزان اشاره کرد و گفت : با شیوع ویروس کرونا ، علاوه بر راهاندازی آموزش های مجازی و ایجاد آرامش در فضای عمومی جامعه و در بین خانواده ها ،آموزش و پرورش وفرهنگیان فارس با در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی خود،  اقدامات مختلفی انجام دادند که تولید ماسک و مواد ضدعفونی مورد تایید علوم پزشکی توسط هنرستان و حضور داوطلبانه همکاران در ضدعفونی کردن سطح شهر و مدارس و مراکز مختلفاز آن جمله است.

اسماعیلی افزود: بر همین اساس تاکنون 100هزار ماسک  استاندارد مورد تایید علوم پزشکی در هنرستان ها و علاوه بر آن  200 هزار ماسک هم درحوزه سوادآموزی تولیدشده که در برگزاری امتحانات نهایی که هم اکنون به صورت حضوری درحال انجام است نیزاز این تولیدات برای حفاظت دانش آموزان استفاده می شود.

وی ضمن تقدیر از کمک های سپاه فجر استان به آموزش و پرورش فارس در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت : از جمله این اقدامات می توان به در اختیار قرار دادن 400 سالن توسط سپاه فجر استان برای برگزاری امتحانات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد که در این زمینه یک عزم استانی اتفاق افتاد .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت : در زمینه فعالیت های پرورشی و فرهنگی نیز به همت  معلمان  و مدیران مدارس سعی کردیم جشن تکلیف دانش آموزان را به صورت مجازی برگزار کنیم و در همین زمینه نیز کلیپ هایی توسط دانش آموزان و خانواده های آنها تهیه و برای ما ارسال شده است .

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد