Print
Zoom In
Zoom Out

امام جمعه محلات:

احساس مسئولیت، ابتکار و تلاش معلمان باعث شد که آموزش تعطیل نشود

شناسه مطلب: 11881
زمان انتشار: شنبه 31 خرداد 1399 ساعت 09:59

رئیس ستاد همکاریهای شهرستان محلات گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، اگر احساس مسئولیت، ابتکار و تلاش معلمان نبود، بدون تردید دانش آموزان از تعلیم و آموزش دور می شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ربانی در دیدار مدیر و معاونین آموزش و پرورش شهرستان محلات با تقدیر از تلاش معلمان در آموزش مجازی دانش‌آموزان گفت: در حال تجربه‌ای هستیم که تا کنون سابقه نداشته که سال تحصیلی از بهمن ماه تعطیل شود و اگر این اتفاق در گذشته رخ می‌داد، آموزش به طور کلی تعطیل می‌شد. 

وی افزود: احساس مسئولیت، ابتکار و تلاش معلمان باعث شد که آموزش تعطیل نشود و می‌طلبد که مسئولین امر زیرساخت‌های لازم را فراهم نمایند. فضای مجازی نقص‌ها و محاسنی دارد از جمله دور شدن دانش‌آموزان از یکدیگر و کم شدن روابط اجتماعی آنان. 

امام جمعه محلات تصریح کرد: بخشی از مشکلات آموزش و پرورش مربوط به کمبود بودجه است، که برای رفع این مشکل مدارس غیردولتی تأسیس شدند و بخش خصوصی عهده‌دار وظایف آموزشی و پرورشی شد، در صورتی که یکی از تعهدات دولت جمهوری اسلامی در قانون اساسی آموزش رایگان شهروندان است، و این موضوع خود آسیب‌های اجتماعی از جمله دو قطبی شدن جامعه را در پی دارد. تعدد عناوین مدارس از دیگر مشکلات موجود است. 

حجت‌الاسلام ربانی گفت: می‌بایست یک منبع درآمد پایدار برای تأمین هزینه‌های جاری آموزش و پرورش پیش‌بینی شود و می‌طلبد دولت و قانونگذاران از طریق بستن عوارض برای برخی از درآمدها این کسری بودجه را جبران کنند. گاهی قانون مشکل ندارد ولی در اجرا اشکلاتی به چشم می‌خورد و در چنین شرایطی کار مدیران مدارس و مسئولین آموزش و پرورش دشوار است و ورود خیرین مدرسه‌ساز بخشی از این مشکلات را مرتفع کرده است. 

همچنین حجت‌اله محمدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان در ابتدای این دیدار با اشاره به تعطیلات مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: معلمان با تعهد کاری خود قبل از دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش پس از تعطیلی مدارس اقدام به آموزش مجازی دانش‌آموزان کردند. نقاط قوت و ضعف زیادی در مدیریت این بحران وجود داشت که حرکت خودجوش معلمان و راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان به نام شاد توسط وزارت آموزش و پرورش از جمله موارد مثبت بود تا بدین ترتیب سال تحصیلی با خوبی و خوشی با برگزاری امتحانات به اتمام رسید.

با توجه به هدایت تحصیلی و کنکور سراسری در پایه نهم و دوازدهم امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و در بقیه پایه‌ها ارزشیابی‌ها توسط معلم انجام می شود. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات افزود: مقدمات برنامه‌ریزی و آماده سازی برای آغاز سال تحصیلی آینده نیز شروع شده است، در سال تحصیلی 1400-1399 دو فضای آموزشی پروین اعتصامی و هنرستان جدید شهید مصطفی خمینی(ره) به فضاهای آموزشی اضافه خواهد شد. 

محمدی تصریح کرد: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته هنوز در برخی مدارس از جمله سمیه، فردوسی، فاطمیه، شهید رجایی، کربلایی، عصمت، سیدمرتضی و صدرا مشکل کمبود فضای آموزشی داریم و با توجه به کمبود اعتبارات دولتی نیازمند مساعدت خیرین نیک‌اندیش هستیم.

وی افزود: وضعیت سال تحصیلی جدید مشخص نیست و به احتمال قوی آموزش حضوری تؤام با آموزش مجازی انجام می‌شود و برای تابستان نیز طرح اوقات فراغت ابلاغ نشده است و امکان برگزاری کلاس حضوری وجود ندارد ولی در صدد هستیم این طرح را در سامانه شاد به صورت مجازی برگزار کنیم.

محمدی در پایان از مساعدت‌های معنوی و مادی امام جمعه از مجموعه آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است معاونین آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات معاونت‌های خود ارائه کردند.


نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»