Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

شناسه مطلب: 24755
زمان انتشار: دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 ساعت 10:27

حجت الاسلام کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت در دیدار دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش آمادگی ای مرکز برای ارایه متون فاخر مهدوی با ادبیات کودک و نوجوان جهت تروج فرهنگ مهدوی در مدارس سراسر کشور را اعلام نمود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، در نشست حجت الاسلام حمید نیکزاد با مدیر و معاونان مرکز تخصصی مهدویت ظرفیت ها و زمینه های همکاری و تولیدات محتوایی و دوره های تربیت مربی مرکز مورد بررسی قرار گرفت.  

مدیرمرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه  تنها مرکزی است که واحد کودک و نوجوان داشته و به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می نمایند این مرکز است گفت؛ به لطف خداوند فعالیت‌های خوبی شکل گرفته است که از جمله‌ی آنها می‌توان به پیشینه‌ی همکاری با آموزش و پرورش در تدوین درس‌نامه‌های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان اشاره کرد زیرا سعی ما این بود که کارهای آموزشی و پژوهشی مرکز، همگام با آموزش و پرورش باشد. در زمینه‌ی مسابقات نیز سعی کردیم با توجه به فضای آموزش و پرورش کتاب‌های کوچک پیک مسابقه‌ای اجرا کنیم که به لطف خداوند استقبال خوبی از مدارس تاکنون داشته‌ایم.

در ادامه حجت الاسلا یوسفیان معاون کوک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت گفت ؛در مسیر پژوهش، برای مهد و پیش‌دبستان نیاز احساس شد، لذا تصمیم گرفتیم برای این بخش، درس‌نامه بنویسیم اما متوجه شدیم که اگر بتوانیم آموزش‌ها و حیطه‌های مختلف را تطبیق دهیم و به ‌صورت یکپارچه درس‌نامه تدوین شود بهتر است. بنابراین از جهت تکنولوژی آموزشی، سیستم کشورهای مختلف نظیر ژاپن و آلمان را مطالعه کردیم.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما بر مبنای عقیده و اشتراک فکری ادیان و انسان‌ها بود لذا محتواهای آموزشی ادیان مختلف مانند یهود و مسیحیت را نیز بررسی کردیم اما در کنار آن سعی کردیم یک بررسی و آسیب‌شناسی راجع به محتواهای مهد و پیش‌دبستانی‌های کشور داشته باشیم. لذا برآیند همه‌ی این اقدامات و حاصل زحمات کارهای پژوهشی به طرح یاران آفتاب منجر شد.

وی افزود؛ما سالها در زمینه مهدویت کار کرده‌ایم و معتقدیم که دریچه رسیدن به تعالی و رشد انسان، حجت خداست. طبق بررسی ما عقیده مشترک تمام انسان‌ها نیز اتفاقا در همین نقطه نهفته است و علامه طباطبایی نیز به این موضوع اشاره داشته‌اند. در واقع از نگاه ما رسیدن به فطرت الهی، توجه به امام زمان از زمان کودکی است.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام نیکزاد با ابراز خرسندی از برنامه های فاخر مرکز تخصصی مهدویت مخصوصا در عرصه کودک و نوجوان خواستار تعامل بیشتر این مرکز با ستاد و نیز معاونت های وزارت اموزش و پرورش جهت ترویج فرهنگ مهدویت شد

وی همچنیی فرهنگیان و خانواده های آنان را ظرفیت مناسبی جهت توانمند سازی و آشنایی با مباحث مهدوی جهت شبهه زدایی دانست و گفت؛ معلم توانمند و آشنا با اصول و روش های ترویج مهدویت می تواند بسیاری از شبهات را پاسخ گو باشد و مناسب ترین مرکز برای اگاهی بخشی مهدی همین مرکز است.

 

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است