Print
Zoom In
Zoom Out

مدیرکل تبلیغ عمومی:

فعالیت بیش از ۳۰۰۰ مبلغ در ماه مبارک رمضان ۱۳۹۹

شناسه مطلب: 11850
زمان انتشار: يكشنبه 11 خرداد 1399 ساعت 13:12

عضو میز آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی گفت:در ماه مبارک رمضان سال جاری از طریق معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیش از ۳۰۰۰ مبلغ در قالب تبلیغ در فضای مجازی و سنتی (عمومی و نخبگانی ) و به دو شیوه تبلیغ انفرادی وگروهی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان اعزام مبلغ از مبدا قم به استان ها و شهرستان های کشور،با هدف تعمیق و گسترش معارف اسلامی و بسط سلامت معنوی جامعه، برنامه ها و سیاست های تبلیغی خود را  با  بکار گیری ظرفیت ها و ابزار نوین تبلیغ در حوزه های مختلف تدوین و اجرا نموده است.

وی در خصوص تشریح فعالیت های مختلف اعزام ماه مبارک امسال بیان داشت: فعالیت اول بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی است ، که در این راستا  ابتدا با فراهم نمودن زیرساخت های لازم، تدوین آئین نامه ها، تعیین شاخص ها ، قالب ها، شیوه های فعالیت تبلیغی در فضای مجازی، ارزیابی فعالیت ها، شناسایی مبلغان توانمند در این حوزه، و در نهایت صدور حکم انجام گرفته است.

حجت الاسلام کمال در ادامه افزود: فعالیت دوم، پاسخگویی به سئولات دینی و به ویژه احکامبود که با همکاری  مرکز ملی پاسخگوی به سئولات دینی و با معرفی مبلغان توانمند به این مرکز انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ در فضای رسانه گفت: در بهره گیری از ظرفیت مبلغان نخبه در عرصه فضای رسانه از طریق  پخش سخنرانی زنده با همکاری صدا و سیمای مراکز استان ها فعالیت هایی صورت گرفته است.

وی گفت: از جمله فعالیت های دیگر تبلیغ سنتی و چهره به چهره است، که  در این بخش مبلغانی که در مناطق تبلیغی خود و مناطقی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مناطق سفید اعلام شده بود، و ظرفیت تبلیغی ایجاد کرده بودند با تایید سازمان تبلیغات اسلامی آن منطقه ، برای مبلغان، حکم تبلیغی صادر شده است.

مدیرکل تبلیغی عمومی همچنین اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا هرچند مشکلات و گرفتاری زیادی را درعرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سلامت برای کشورها از جمله کشور ما بوجود آورده است اما در عین حال فرصت های جدیدی را نیز در حوزه ها و بخش های مختلف کشور از جمله در حوزه فعالیت های تبلیغی ایجاد کرده است. که بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و ابزارهای نوین یکی از این فرصت هاست.

وی افزود: ظرفیت فضای مجازی به جهت دسترسی آسان مبلغان و مخاطبان به آن، و نیز حضور چند ده میلیونی مخاطبان در شبکه های اجتماعی، بهترین ابزار ارتباطی مبلغان  تبلیغ سنتی و مخاطبان بوده و از سوی دیگر بهترین وسیله جهتتداوم ارتباط مبلغ و مخاطب و تبلیغ مستمر و موجب افزایش اثر بخشی  و جریان سازی تبلیغ بعد از مراجعت مبلغان و گروه های تبلیغی از مناطق تبلیغی است .  

حجت الاسلام کمال در خصوص تعداد مبلغان فعال در ماه مبارک رمضان سال جاری افزود: امسال از طریق معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیش از ۳۰۰۰ مبلغ در قالب تبلیغ در فضای مجازی و سنتی  (عمومی و نخبگانی ) و به دو شیوه تبلیغ انفرادی و گروهی مشغول به فعالیت هستند. 

وی در پایان براهمیت و ضرورت حضور مبلغان توانمند در فضای مجازی و همچنین اهمیت شناسایی، آموزش و ارتقاء مهارت های تبلیغی آنان در این حوزه  اشاره کرد و گفت: امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت ها و اختصاص اعتبارات لازم، بتوانیم از مبلغان توانمند و فعال در فضای مجازی و نیز از مبلغانی که در مناسبت های تبلیغی همزمان با تبلیغ سنتی در فضای مجازی نیز با مخاطبان خود در ارتباط هستند امتیاز ویژه اختصاص داده و در طول سال بصورت ماهیانه و یا فصلی حمایت نماییم.

تحقق برنامه های همکاریها (11)

توانمند سازی فرهنگیان یزد

تحقق برنامه های ستاد( 10)

نشست توانمندسازی مربیان امین استان کرمانشاه برگزار شد) + تصاویر

تحقق برنامه های همکاریها (9)

دوره توانمندسازی طلاب، روحانیون و ائمه جماعات مدارس آذربایجان شرقی برگزار گردید

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

اسلام و ارزش‌های آن را با زبان ساده و شیرین به دانش‌آموزان بگویید

تحقق برنامه های همکاریها (8)

بازدید دانش آموزان از کتابخانه مجتهده "بانوامین"

بسیج در کلام امام خامنه ای

جملاتی ناب از رهبرمعظم انقلاب درباره بسیج

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

گفت وکو با مولف کتاب «مبلغ کودک، تبلیغ با نمک»

گزارشی از فعالیت مبلغین موسسه الزهرای قم در لرستان

تحقق برنامه های همکاریها (7)

فیلم / نگاهی به طرح ملی تعالی پیوند مدرسه، مسجد و منزل "سه میم"

 فیلم/ تحقق برنامه های همکاریها (6)

 آشنایی با مدارس وابسته به حوزه علمیه

تحقق برنامه های همکاریها (5)

نشست طرح پیوند مسجد ،مدرسه و منزل در پاکدشت

تحقق برنامه های همکاریها (4)

برگزاری دوره آموزشی مهارتی« راه نشان تربیت » در شهرستانهای تهران

تحقق برنامه های همکاریها (3)

اجرای آزمایشی طرح "سه میم" دربرخی مدارس 12 استان

با حضور مسئولین شهر سلماس؛

اولین همایش مدارس مجری طرح تربیتی امین شهرستان سلماس برگزار شد

با حضور طلاب و دانشجویان

برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان در شهرستان های جنوب استان کرمان