Print
Zoom In
Zoom Out

یادداشت رسیده؛

رسالت جدید مبلغان، عرضه جلوه های زیبای همدلی و ایثارگری ایرانی به جهانیان است

شناسه مطلب: 11848
زمان انتشار: يكشنبه 11 خرداد 1399 ساعت 10:48

کرونا ویروسی ناشناخته آمد تا تصاویر زیبایی از ظرفیت نیروهای جهادی داوطلبانه مخلصانه ومتعبدانه را به تصویر کشاند. درپی نسیم همدلی و نوع دوستی ایرانی وجود یک حماسه زیبای ماندگار احساس شد. جلوه های کنشگری اجتماعی معنوی را در نیروهای جهادی نظاره نشستیم که برای ما یاد آور فداکاریهای در صحنه و پشت صحنه جبهه های دفاع مقدس بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،  زاهره سادات میرجعفری از مبلغان عرصه بین الملل در یادداشتی به روایتگری ایام کرونایی پرداخته و آورده است: بیش از چهل نوع یاریگری اجتماعی در انواع همدلی مردمی نمایان بود. از ماسک دوختن مخلصانه و بی نام ونشان زنانی مانند مادرم در محله های کوچک یزد گرفته تا پیرزنانی که خانه خود را در اختیار فعالیتهای جهادی قرار دادند و جهادگرانی که در این راه مظلومانه به شهادت رسیدند. بیش از ۸۰ هزار ماسک و گان و ۲۰ هزار لیتر آبمیوه طبیعی برای بیماران، در کارگاه و مراکز مردمی تولید شد. افزون بر آن نزدیک به ۵۰۰۰ نفر بانوی جهادی و بیش از  ۶۰۰ نفر از خواهران طلبه در عرصه پرستاری و خدمات درمانی و تجهیز اموات کرونایی در آرامستان ها و حتی همیاری در زمینه‌های امداد و نجات و سوگ ابراز نیافته افراد، کمک‌های روحی و معنوی، مشاوره‌های روانی، پاسخ گویی به پرسش‌های اعتقادی، فکری و شرعی، پخت انواع  غذا و کیک ها برای بیماران پرستاران و خانواده های آنها  فعالیت می کنند.


هرچند این اعداد و ارقام، به تنهایی نمی تواند توصیف کننده این روزهای پر ابتلا ولی باشکوه باشد و  نمی تواند گرمای دستان زنی را که هر روز در خانه اش، پشت میز چرخ خیاطی، سوزن نخ می کند و لرزش دستان ظریف خواهر طلبه ای را که جسم رنجور فوتی های کرونا را غسل می‌دهد،   تصویر کرده و به نسل های بعدی نشان بدهد. باید این جلوه های زیبای اسلامی ایرانی را به جهانیان  از طریق تصویر نگاری، تجربه‌ نگاری، تاریخ نگاری، نظریه پردازی و الگوسازی  به  شیوه  های گفتمانی عرضه کرد. البته بنده  با همکاری دوستان مبلغ درحال تصویر سازی و ثبت جهانی این اقدامات جهادی هستیم.


علاوه برآن از ظرفیت سازماندهی این گروه های جهادی و حجم عظیم طلاب داوطلب فداکار برای اقدام در این زمینه نباید غافل شد. بهرحال  این همدلی ها در جامعه ما نشان داد که بخش عظیمی از مردم ما آماده فعالیتهای  داوطلبانه با انگیزه های جهادی هستند که در قالب فعالیتهای بسیجی شناخته می شوند اما بجاست که مراکز مهم تصمیم گیری حوزوی در مورد سازماندهی این خیل عظیم مشتاق و مخلص برنامه ریزی و سرمایه گذاری نموده و برای ارتقای علمی فرهنگی و جهت دهی هدفمند فعالیتهای  جهادی مخلصانه آنها تلاش کنند. همچنین با وجود نفس جهادی بودن اینگونه اقدامات، در عین حال در نظر گرفتن تدابیر حمایتی همانند  طرح های بیمه تامین اجتماعی و پشتیبانی خانواده های این عزیزان و تامین امنیت مالی و روانی آنها بسیار شایسته و قابل تامل است.


انتهای پیام  


آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد