Print
Zoom In
Zoom Out

پست نگهبانی در فضای مجازی !

جنب و جوش های تربیتی یک سرباز طلبه درایام کرونایی

شناسه مطلب: 11844
زمان انتشار: چهارشنبه 07 خرداد 1399 ساعت 14:03

گرچه در ایام کرونا بسیاری از سرباز وظیفه ها در مرخصی و برخی نیز فعال بودند، اما سربازی ازجنس طلاب، متفاوت ظاهر شد و بدون وقفه نگهبانی در سنگر تعلیم و تربیت را رها نکرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،حجت الاسلام جمالزاده طلبه وظیفه در آموزش پرورش استان گیلان در شهرستان شفت که واپسین ماههای خدمت سربازی در آموزش و پرورش را سپری می کند در دوران کرونایی با جنب و جوشی زاید الوصف اینگونه از فعالیت های تربیتی خود می گوید. 

درایام کرونایی به وسیله فضای مجازی برای  فرهنگیان ودانش آموزان برنامه های متنوعی را طراحی نمودم که سرفصل های آن موضوعاتی چون؛ طرح دعوت به بهداشت ومعنویات،نشانه هایی از امام زمان دربیان امام رضا علیه السلام،درسهای فصل بهار وشباهتهای آن به قیامت،اهمیت شناخت امام ورهبردرزندگی بشر،راهکارهای مقاوم سازی جامعه اسلامی،ترفندهای  مهدی ستیزان با تکنیکهای شیطانی و...از جمله مباحثی بود که از طریق ایجاد گروه های فضای مجازی و کانالهای تربیتی با ایجاد انگیزه های لازم برای معلمان و دانش آموزان مطرح می کردم و خوشبختانه مورد استقبال کاربران قرار گرفت. 

وی افزود؛در ایام ماه مبارک رمضان نیز روزی یک حدیث ویک مساله از احکام ماه مبارک رمضان وپرسش پاسخ در خصوص احکام دینی در فضای مجازی برای فرهنگیان ودانش آموزان به وجود آمد که برخی از برنامه های رمضانی عبارتند از؛ ماه مبارک رمضان وبلای ویروس کرونا ،تحلیل سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب، سی جلسه بیان احکام دعا ،ویژگیها، آسیبها وظایف شیعیان در دوران غیبت امام زمان علیه السلام ،شایعه پراکنی، ابزار دشمن در عرصه رسانه وفضای مجازی و پرسش پاسخ دینی و درصورت نیاز معرفی به کارشناسان متخصص بود. 

اطلاع رسانی به دانش آموزان دختر متوسطه دوم جهت ثبت نام در حوزه های علمیه خواهران و نیز در میان دانش آموزان پسر واجد شرایط برای ورود به حوزه علمیه برادران از دیگر فعالیت های من در ایام کرونا بوده است. 

حجت الاسلام جمال زاده خاطر نشان ساخت؛طبق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش مواسات، به خانواده نیازمند.... خصوصا خانوده های دانش آموزان نیازمند کارت هدیه وسبد کالا تهیه و در اختیارآنان قرار گرفت.  

وی افزود؛ جهت اشنایی دانش آموزان به سن تکلیف رسیده از طریق گفتگوی تلفنی اهمیت انجام واجباب در در زندگی وگفتگو با والدین آنها با هماهنگی مدیر مدرسه انجام شد. 

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد