Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای مهریز:

مدارس صدرا مستحکم ترین سنگر‌های فرهنگی نظام هستند

شناسه مطلب: 11836
زمان انتشار: سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 ساعت 11:36

امام جمعه و رئیس کمیته همکاریهای مهریز گفت: مدارس صدرا بستر مناسبی برای توسعه معارف و علوم دینی در جامعه هستند که باید به این اصل توجه ویژه صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام محی الدینی در نشستی که با محوریت توسعه کمی و کیفی مدارس صدرا در مهریز برگزار شد، گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی صدار نقش بسزایی در تقویت فرهنگی دینی دارند و جابجایی آن‌ها آسیب پذیر است.مدارس صدرا مستحکمترین سنگر‌های فرهنگی نظام هستند

وی با با انتقاد از جابجایی مدارس صدرا در مهریز افزود: جابجایی مدارس صدرا به روح و روان خانواده و دانش آموز آسیب می‌زند و اگر هزینه‌های جابجایی مدارس صرف ساخت و یا تکمیل مکانی شده بود حداقل یک مدرسه در شهرستان تکمیل شده بود.

حجت الاسلام محی الدینی با تأکید بر اینکه مدارس صدرا باید پیشتاز تامین منابع انسانی حوزه‌های علمیه باشند، اظهار داشت: دغدغه تربیت دینی فرزندان توسط خانواده ها، با تحصیل در مدارس صدرا پاسخ داده می‌شود و ساخت و تکمیل یک مدرسه ثابت عزم جدی مدیران و مسئولان جهت جذب خیرین و مشارکت مردمی را می‌طلبد.

زارع زاده فرماندار مهریز هم بر ضرورت بهره گرفتن از توان خیران در مدرسه سازی تاکید کرد و افزود: این نهاد باید برای تعامل بین اقشار و افراد جامعه تلاش کند و از نقش خیرین در ساخت مدارس غافل نشود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز از تکمیل ساخت مدارس و همچنین بالا بردن حوزه محتوایی مدارس صدرا خبر داد و اظهار داشت: تکمیل مدارس نیمه تمام در اولویت کار قرار گرفت و استفاده از ظرفیت طلاب و حضور آنان در مدارس و بالا بردن محتواب مدارس از مصوبات این نشست بود.

حجت الاسلام نجیمی همچنین از اجرای طرح امام محله در استان خبر داد و تأکید کرد: امام جماعت هر محله با توانمندسازی امورات محله را برعهده می‌گیرد و به صورت پایلوت در شهر یزد اجرایی شده است و در سطح شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح امام محله در سطح مساجد استان عنوان کرد: این طرح در راستای تقویت جایگاه ائمه جماعات و مساجد در سطح محلات اجرا می‌شود.



گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است