Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای مهریز:

مدارس صدرا مستحکم ترین سنگر‌های فرهنگی نظام هستند

شناسه مطلب: 11836
زمان انتشار: سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 ساعت 11:36

امام جمعه و رئیس کمیته همکاریهای مهریز گفت: مدارس صدرا بستر مناسبی برای توسعه معارف و علوم دینی در جامعه هستند که باید به این اصل توجه ویژه صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام محی الدینی در نشستی که با محوریت توسعه کمی و کیفی مدارس صدرا در مهریز برگزار شد، گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی صدار نقش بسزایی در تقویت فرهنگی دینی دارند و جابجایی آن‌ها آسیب پذیر است.مدارس صدرا مستحکمترین سنگر‌های فرهنگی نظام هستند

وی با با انتقاد از جابجایی مدارس صدرا در مهریز افزود: جابجایی مدارس صدرا به روح و روان خانواده و دانش آموز آسیب می‌زند و اگر هزینه‌های جابجایی مدارس صرف ساخت و یا تکمیل مکانی شده بود حداقل یک مدرسه در شهرستان تکمیل شده بود.

حجت الاسلام محی الدینی با تأکید بر اینکه مدارس صدرا باید پیشتاز تامین منابع انسانی حوزه‌های علمیه باشند، اظهار داشت: دغدغه تربیت دینی فرزندان توسط خانواده ها، با تحصیل در مدارس صدرا پاسخ داده می‌شود و ساخت و تکمیل یک مدرسه ثابت عزم جدی مدیران و مسئولان جهت جذب خیرین و مشارکت مردمی را می‌طلبد.

زارع زاده فرماندار مهریز هم بر ضرورت بهره گرفتن از توان خیران در مدرسه سازی تاکید کرد و افزود: این نهاد باید برای تعامل بین اقشار و افراد جامعه تلاش کند و از نقش خیرین در ساخت مدارس غافل نشود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز از تکمیل ساخت مدارس و همچنین بالا بردن حوزه محتوایی مدارس صدرا خبر داد و اظهار داشت: تکمیل مدارس نیمه تمام در اولویت کار قرار گرفت و استفاده از ظرفیت طلاب و حضور آنان در مدارس و بالا بردن محتواب مدارس از مصوبات این نشست بود.

حجت الاسلام نجیمی همچنین از اجرای طرح امام محله در استان خبر داد و تأکید کرد: امام جماعت هر محله با توانمندسازی امورات محله را برعهده می‌گیرد و به صورت پایلوت در شهر یزد اجرایی شده است و در سطح شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح امام محله در سطح مساجد استان عنوان کرد: این طرح در راستای تقویت جایگاه ائمه جماعات و مساجد در سطح محلات اجرا می‌شود.



نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

تصاویر

دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمان در ماهان

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان

تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در مدارس ایرانشهر

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون

نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مبلغین و روحانیون شهرستان دلگان

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود