Print
Zoom In
Zoom Out

در نشستی مشترک

راهکارهای تعامل ستاد همکاریها و مرکز فرهنگی و تبلیغی آینده سازان بررسی شد

شناسه مطلب: 11828
زمان انتشار: چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 ساعت 10:59

نشست مشترک ستاد همکاریهای حوزه علمیه و مرکزفرهنگی و تبلیغی آینده سازان وا بسته به اتحادیه انجمن های اسلامی مدارس قم بر گزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، نشست مشترک ستاد همکاریهای حوزه علمیه و مرکزفرهنگی و تبلیغی آینده سازان وا بسته به اتحادیه انجمن های اسلامی مدارس قم به منظور بررسی همکاری دوجانبه در دبیرخانه ستاد همکاریها بر گزار شد.  

در این نشست که با حضور مسئولین مجتمع آینده سازان ومعاون پژوهش دبیر خانه ستاد همکاریها بر گزار شد، طرفین ظرفیت های قابل همکاری را بررسی نمودند.  

حجه الاسلام جلالی مدیر مرکزفرهنگی و تبلیغی آینده سازان  دراین نشست با بیان اینکه دفترمرکزی  مجتمع فرهنگی و تبلیغی آینده سازان در قم است گفت؛ ماموریت اصلی ما تربیت  مبلغان توانمند برای تبلیغ دانش آموزی  می باشد و رویکرد جدیدمان آموزش مبلغان بومی در سطح استان است. 

وی با ایان اینکه هدف از تربیت نیروی توانمند برای تبلیغ دانش آموزی، هدایت نوجوانان و مصون داشتن آنان از گزند مخاطراتی است که امروزه از طرق مختلف این گروه سنی را نسبت به دین و مسائل اخلاقی و نیز شبهات اعتقادی تهدید می کند می باشد.  

مدیرمرکزفرهنگی و تبلیغی آینده سازان افزود؛ کار توانمند سازی و تربیت نیروی خلاق برای حضور در بین نوجوانان را استان به استان پیگیری نموده و تا کنون در سه استان این مهم عملیاتی شده و برای استان هایی مانند کرمانشاه و قزوین نیز در حال برنامه ریزی هستیم.  

وی با بیان سرفصل های آموزشی تربیت مبلغ با رویکرد مهارت محوری گفت؛ دوره های آموزشی  مبلغان در قم برگزارمی  شود ومصاحبه های  سخت گیرانه ای  در جذب مبلغان انجام می گیرد تا نیروهای خلاق و علاقمند به این عرصه وارد شوند. 

 جلالی خاطر نشان ساخت ؛ درعرصه تولید محتوا نیز اقدامات خوبی در آینده سازان صورت گرفته که راه انداز 

سامانه پاسخگویی همرازبرای  پاسخ به سئوالات دانش آموزان، جمع آوری و پالایش حدود 130 هزار سئوال  دانش آموزی ونیز تدوین کتبی چون؛ الگوی تعالی دختران چاپ و منتشر شده است. 

وی با بیان فعالیت های پژوهشی این موسسه گفت؛ پژوهش در خصوص منظومه فکری جوانان و نوجوانان و یکصد و شش مورد هدف گذاری در 9 عرصه از جمله ، محیط زیست، مسائل اجتماعی، اردوهاو... از دیگر فعالیت های موثمر ثمر این مجتمع تبلیغی آموزشی می باشد.  

در ادامه این نشست علیرضا رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیر خانه ستاد همکاریها گفت؛ بر نامه های ستاد همکاریها ناظر به آینده است و وزارت آموزش و پرورش و مرکز مدیریت حوزه های علمیه برنامه محوری را در استانها و مناطق دنبال می کنند. 

وی با تشر یح برنامه 5 ساله مشترک حوزه و آموزش و پرورش گفت؛ همکاری با آینده سازان در چند عرصه از جمله ،توسعه و تقویت مدارس معارف اسلامی ، تربیت روحانیون شاغل در آموزش و پرورش و طلاب وظیفه، مشارکت در برگزاری دوره تربیت مبلغ ویژه روحانیون مستقر و مبلغان مناسبتی، توانمند سازی مدیران و کارشناسان و ایجاد هیئت های اندیشه ورز را تعریف میکنیم. 

معاون دیرخانه ستاد همکاریها در ادامه گفت؛اولویت سنجی و نیازسنجی پژوهش ها ،پیوند مسجد و مدرسه ،استفاده از اوقات فراغت مدارس برای فعالیت های فرهنگی و دینی از دیگر عرصه های همکاری با این موسسه خواهد بود.  



آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد