Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای کردستان؛

70درصد دوره های پیش بینی شده توانمندسازی فرهنگیان برگزار شده است

شناسه مطلب: 11796
زمان انتشار: چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 ساعت 10:19

مدیرکل آموزش و پرورش و نایب رئیس کمیته همکارهای حوزه و آموزش و پرورش استان کردستان از برگزاری موفق 70درصد دوره های پیش بینی شده توانمندسازی فرهنگیان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، قربانی، مدیر کل آموزش و پرورش در نشست کمیته همکاری های استان کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزر شد از همکاری اعضای کمیته در اجرای برنامه های مشترک تشکر و گزارشی از اقدامات استان در راستای کمیتههمکاری ها ارایه کرد .

وی هم چنین گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص راه اندازی و اجرای شبکه آموزشی دانش آموز ( شاد ) و میزان پوشش دانش آموزان ارایه کرد و گفت: هم اکنون با راه اندازی و اجرای شبکه آموزشی دانش آموز « شاد»، آموزش مجازی دانش آموزانی که به این شبکه دسترسی دارند در بستر شاد انجام می شود.

قربانی با بیان اینکه شبکه شاد محیطی ایزوله و قابل رصد برای فعالیت آموزشی دانش آموزان است، اظهار داشت: در ایام تعطیلی مدارس، با همت معلمان و خلاقیت فرهنگیان استان، اهتمام ویژه ای در راستای آموزش مجازی دانش آموزان و راه اندازی شبکه شاد انجام شده است .

وی افزود: از اسفند ماه ۹۸برای دانش آموزان حاشیه شهر، مناطق روستایی و نقاطی که به اینترنت و فضای مجازی دسترسی نداشته از طریق آموزش و محتوای آموزشی در قالب cd ، dvd ، درسنامه ، تکالیف مهارت محور و ... تهیه و تکثیر و در بین دانش آموزان توزیع شده است و این برنامه ها ، هم اکنون نیز در حال انجام و در دست پیگیری است .

در ابتدای این نشست حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز به تشریح نتایج نشست و مصوبات گردهمایی کشوری دبیران کمیته های همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در مشهد پرداخت و گزارش اقدامات استان در اجرای مصوبات این نشست و کارگروه های پنجگانه را تشریح کرد .

وی گفت: در کار گروه اول این نشست در خصوص همکاری در توسعه کمی و ارتقای کیفی مدارس وابسته به حوزه های علمیه و خرید خدمات اموزشی، کارگروه دوم در خصوص آموزش و توانمند سازی مدیران، معلمان، کارشناسان و اعضای کمیته های همکاری، آموزش و توانمند سازی روحانیون شاغل، مستقر و مناسبتی و در کارگروه سوم پیرامون آموزش و توانمند سازی اولیای دانش آموزان برای التزام عملی به سبک زندگی اسلامی به ویژه حجاب و عفاف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نریمانی در ادامه گفت: موضوع کارگروه چهارم به بررسی طرح پیوند مدرسه و مسجد ، ارتقا جایگاه معلم توسط روحانیون و طرح تربیتی امین و هم چنین کارگروه پنجم به هدایت تحصیلی دانش آموزان اختصاص داشت .

معاون پرورشی و فرهنگی استان در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در اجرای موضوعات کارگروه ها ارایه کرد و گفت : در راستای توانمند سازی نیروی انسانی با همکاری کمیته ۷۰درصد دوره های پیش بینی شده برگزار شده است.

وی اجرای حفظ جزء سی ام قرآن کریم و مشارکت ۸۰هزار نفری دانش آموزان استان و برگزاری دو جلسه ویدیو کنفرانس معاونین و رابطین کمیته همکاری را از دیگر اقدامات استانبر شمرد.

نریمانی با اشاره به راه اندازی شبکه اموزشی دانش آموز ( شاد ) و فعال شدن بخش پرورشی و فرهنگی در شاد ، گفت : محتوای این کانال از جمله تکنیک های حفظ قرآن ( ضبط برنامه های آموزشی کوتاه ) آموزش صحیح خوانی و مقدمات نماز ویژه دانش آموزان اهل سنت و تشیع به استان واگذار و انجام شده است .

وی راه اندازی پویش ختم قرآن در بحث دانش آموزان و فرهنگیان، احکام و .. در کانال پرورشی و فرهنگی شاد بارگذاری می شود . 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»