Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر حوزه های علمیه

ستاد همکاریها شاخص موفق همکاری حوزه علمیه با سایر دستگاه ها می باشد

شناسه مطلب: 11711
زمان انتشار: دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت 08:34

ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش پرورش نمونه عینی و شاخص موفق همکاری حوزه علمیه با سایر دستگاه ها می باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله اعرافی در نشست ستاد اقامه نماز که با حضور استاندار و مدیران دستگاه های دولتی استان قم در سالن جلسات آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی(ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، به دیدار اخیر شورای عالی حوزه های علمیه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار در ذیل گزارش فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته حوزه های علمیه، به تعامل خوب، سازنده و پویای حوزه و آموزش و پرورش چندین بار اشاره شد که معظم له ابراز رضایت کردند و حتی به دفتر اعلام فرمودند که برنامه و فعالیت های این ستاد را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه ستاد همکارهای حوزه علمیه و آموزش پرورش نمونه عینی و شاخص موفق همکاری حوزه علمیه با سایر دستگاه ها می باشد، اظهارکرد: این ستاد دارای شورای سیاستگذاری، دبیرخانه و اتاق فکر با کارشناسان مجرب از حوزه علمیه و آموزش و پرورش است و برنامه های موفق آن الگوی مناسبی برای همکاری حوزه علمیه با سایر دستگاه های فرهنگی و اجرایی  کشور می باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: خروجی دهها محصول از همکاری حوزه و آموزش و پرورش نتیجه این تعامل سازنده و هدفمند است بطوریکه می توان از مدارس امین به عنوان یکی طرح های موفق این ستاد همکاری اشاره کرد و افزود: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه طرح امین را در سطح کشور انجام می‌دهد، و با ۴۰ دستگاه مختلف از جمله آموزش و پرورش تفاهم نامه‌ همکاری امضا کرده‌است.

رئیس ستاد همکاریها  با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش اجرای طرح امین در مدارس است، خاطرنشان کرد:هم اکنون در ۲۰۰ مدرسه  قم،  طرح امین اجرا می‌شود، و باید به جایی برسیم که این طرح در استان فراگیر شود.

آیت الله اعرافی گفت: درطرح یاد شده یک روحانی جوان و آموزش دیده با حضور در مدارس در خصوص پاسخگویی به شبهه‌ها و مسائل شرعی دانش آموزان اقدام‌ های لازم را انجام می‌دهد.

مدیر حوزه‌های  علمیه کشورهمچنین با اشاره به ضرورت تهیه یک سند راهبردی و برنامه پنج ساله  برای اقامه نمازگفت: این سند باید برای سال ۹۹ تهیه شود تا تصویب نهایی آن صورت گیرد.

وی بیان کرد: درتدوین این سند باید به رهنمودهای رهبری، مزیت‌های قم و بخش های سخت افزاری و نرم افزاری توجه، و پیشرفت‌هایی که در رابطه با نماز در استان انجام می‌شود نیز با ذکر شاخص و عدد مشخص باشد.



توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

گزارشی از کارگروه های همکاریهای در لرستان

مدرسه دژ مستحکم مقابله با جنگ نرم دشمن است/ اجرای ۴۶۳ برنامه فرهنگی و تربیتی با همکاری حوزه در آموزش و پرورش لرستان

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان

تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در مدارس ایرانشهر

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون

نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مبلغین و روحانیون شهرستان دلگان

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود