Print
Zoom In
Zoom Out

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:

انتظار داریم حاصل دستگاه تعلیم و تربیت، پرورش فرزندانی در تراز اسلام ناب باشد

شناسه مطلب: 11657
زمان انتشار: دوشنبه 14 بهمن 1398 ساعت 14:34

آیت الله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری، در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با گفت: انتظار داریم حاصل تعلیم و تربیت، فرزندانی باشد که آداب و اصول انسانی و اسلامی را دارا باشند.

پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا سعدی پور مدیر کل  آموزش و پرورش مازندران با آیت الله معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان دیدار کرد. در این نشست آیت الله معلمی با آرزوی موفقیت برای مدیر کل جدید آموزش و پرورش مازندران ضمن اشاره به این روایت که " خدا رحمت کند کسی را بداند در کجا بود، الان در کجاست و مقصد او کجاست" به روند شکل گیری انقلاب اسلامی پرداخت و فضای حاکم بر کشور را در دوران پیش و پس از انقلاب بررسی کرد.

رئیس کمیته همکاریهای قائمشهر گفت : دو تعبیر از این روایت به دست می آید، تعبیر نخست این است که انسان در خصوص دنیای قبل از تولد و دوره حیات و وضعیت خود پس از مرگ بیندیشد.

وی افزود: اعتبار دوم این روایت این است که انسان در چه شرایطی بود، اکنون در چه جایگاهی قرار دارد و به چه هدفی می خواهد برسد. با توجه به این سخن، باید شرایط کشور را در دوران قبل از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بررسی کرد، در این صورت می توان نتایج مطلوب به دست آورد.

نماینده مجلس خبرگان با اشاره به این سخن حضرت امام (ره) که فرمودند دو دستگاه تعلیم و تربیت و قضایی کشور می توانند مایه پیشرفت و یا فساد شوند، اظهار داشت: اگر این دو دستگاه خوب عمل کنند، کشور مسیر پیشرفت را طی خواهد کرد و اگر این دو دستگاه به وظایف خود عمل نکنند و یا دشمن در آنها نفوذ کند، خسارات زیادی وارد خواهد ساخت.

امام جمعه شهرستان قائم شهر در ادامه به تلاش ها و زحمات مردم ایران برای به دست آوردن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در دوره رژیم پهلوی، ایران به شدت وابسته به آمریکا بود و به تعبیری، ایران، حیاط خلوت استکبار جهانی به شمار می رفت. مردم ما حتی اجازه نداشتند به سلطه بی چون و چرای آمریکا اعتراض کنند، اگر معترض بودند، رژیم معترضان به رگبار می بست‌.

آیت الله معلمی در ادامه بررسی وضعیت نامطلوب کشور در قبل از پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: نفت در آن دوره در حد بالایی صادر می شد، ولی فقر و کمبودهای مردم هم بسیار زیاد خود را نشان می داد. وابستگی به آمریکا به حدی بود که حتی برای نیازهای اولیه و کشاورزی چشم به واردات داشتیم.

رئیس کمیته همکاریهای قائمشهر گفت: اکنون کشور از همه جهات در وضعیت مطلوب است، عرصه برای تعلیم و تربیت درست و اعمال قضاوت و برقراری عدالت مهیا می باشد. لذا باید در سایه فرهنگ ایرانی- اسلامی و قوانین تلاش مضاعف داشته باشیم، از حاشیه سازی پرهیز کنیم و برای پیشرفت کمر همت ببندیم.

آیت الله معلمی در ادامه بیان داشت: انتظار داریم حاصل تعلیم و تربیت ، فرزندانی باشد که آداب و اصول انسانی و اسلامی را دارا باشند. اگر اراده وجود داشته باشد، راه تربیت آسان است.

امام جمعه قائمشهر در بخش دیگر از سخنان خود به مجاهدت و ویژگی های سردار سلیمانی اشاره کرد و ابراز داشت: قبل از شهادت سردار، سرداران بزرگ دیگری به شهادت رسیدند؛ ولی چنین موجی در جامعه ایجاد نشد. هر ویژگی انسانی، مراتبی دارد، راز و رمز گستردگی عظمت سردار به اخلاص بالای او مربوط می شود. اوج ایثار او زمانی مشخص می شود که در برابر درخواست از او برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری، پاسخ داد: من سرباز ولایت هستم. از سوی ولایت مسئولیتی بر گردن من نهاده شده که تا پایان نبرم، کار دیگری انجام نمی دهم.

وی افزود : شهادت سردار، فضای گرایش به آمریکا را در عراق عوض کرد و مردم این کشور، خواستار خروج آمریکا شدند. این امر، نتیجه کارهای مخلصانه سردار سلیمانی است.

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد