به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا سعدیپور در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ساری ضمن قدردانی از رئیس کمیته همکاریهای استان و تبیین برنامههای آموزش و پرورش مازندران، گفت: به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، «سعدیپور» این سند را که در سال 90 به امضای رهبری رسید یکی از اسناد مهم و نقشه راه آموزش و پرورش مازندران توصیف و تأکید کرد: رسالت ما گذر از حافظه محوری است و با تغییر نگاه باید به دنبال خلاقیت محوری و آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی باشیم.
وی همچنین گفت: اگر دانش آموزان را با روابط اجتماعی آشنا و افرادی جامعه پذیر، تربیت کنیم مشکلات کمتر می شود.
سعدیپور همچنین گفت: ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی از معضلات مهم است و باید با تورم نیرو در یک بخش و کمبود نیرو در بخش های دیگر را مدیریت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت: پروژه مهر از اکنون باید استارت آن بر اساس برنامهریزی ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی باشد.
وی در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین که در زمینه رسیدگی به وضعیت تحصیلی دانش آموزان محروم در راستای عدالت آموزشی است، گفت: تعریف افقی عدالت آموزشی-فراهم نمودن معلم،فضا و تجهیزات میباشد و تعریف عمودی آن- در نظر گرفتن تفاوت ها است (برای مثال در همین راستا، حتی یک دانش آموز یک معلم و یک مدرسه را در استان داریم، که از اهداف و برنامه های مورد تاکید اینجانب برقراری هرچه بهتر عدالت آموزشی میباشد.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، مدرسه را کانون تربیت و فراهم کردن زمینه رشد، شکوفایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان دانست، و بیان کرد: کانون همه فعالیتهای ما مدرسه است پس انتظار داریم همه عوامل تاثیرگذار در تربیت دانش آموزان، مشارکت داشته باشند تا تربیت به معنای واقعی در مدرسه شکل بگیرد و فرزندان ما را برای زندگی آینده آماده کنند.
این مقام مسئول با اشاره به برنامه های تربیتی که در مدارس استان برقرار است، گفت: ارتباط خوبی بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه برقرار میباشد، از جمله این موارد، اجرای طرح روشنا در مدارس می باشد که در آن،هم مشاوره علمی و مذهبی –توسط رابطین برای دانش آموزان داریم.
وی در ادامه اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا تربیتی بر اساس سند تحول حاصل شود و امیدواریم که با رهنمود های حضرتعالی و همکاری همه فرهنگیان با وحدت و همدلی آموزش و پرورشی خلاق و در تراز جمهوری اسلامی داشته باشیم.
وی همچنین اصول مدیریت نفوذ بر دلها را بر اساس 4 شاخصه برشمرد و گفت: تربیت و به کارگیری انسان های صادق، شایسته، وفادار و دارای تعلق سازمانی، شفاف در کردار ،عمل و رفتار از شاخصه های مدیریت نفوذ در دلها است، اگر با این رویکرد مدیریتکنیم نتیجه سردار دلها «سردار سلیمانی» خواهد شد و ما می خواهیم این الگو را در آموزش و پرورش، ساری و جاری کنیم.
وی در پایان با اشاره به رتبه برتر استان از نظر سواد دانشی در کشور گفت: شما بهعنوان رییس فرهنگی استان می توانید به ما کمک کنید و ما بنا داریم از اندیشه ها و افکار معنوی شما استفاده کنیم و امیدواریم در آموزش و پرورش فجر آفرین باشیم و در ترویج تربیت اسلامی بر اساس آموزه های دینی موفق باشیم.