Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر کمیته همکاریهای استان البرز خبر داد:

اجرای ۱۵ برنامه شاخص ویژه ایام فاطمیه در مدارس

شناسه مطلب: 11617
زمان انتشار: شنبه 05 بهمن 1398 ساعت 12:10

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: ۱۵ برنامه شاخص ویژه ایام فاطمیه در مدارس استان با همکاری روحانیون اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،دبیر کمیته همکاریهای البرز گفت؛ با برگزاری ویژه برنامه های معنوی درگرامیداشت این ایام در مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی تلاش می کنیم  سبک زندگی فاطمی را فاطمی این ایام ترویج کنیم 

 فرشته فهمیده خاطرنشان کرد: برنامه‌های ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با رویکرد کسب معرفت نسبت به جوانب شخصیت بی‌نظیر آن حضرت برای دانش‌آموزان و فرهنگیان اجرا می شود.

فهمیده گفت: الگویی همچون حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در هیچ برهه ای از تاریخ اسلام دیده نشده که باید دختران را در مدارس به پیروی ازاین بانوی پرچم دارولایت در عصرحاضر در قالب برنامه های فرهنگی تربیتی آشنا کنیم.

دبیر کمیته همکاریهای البرز یادآورشد ؛ برنامه های ایام فاطمیه با توجه به شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی در مدارس نسبت به سال های گذشته متفاوت تر است، اضافه کرد: ستاد ایام فاطمیه به منظور سازماندهی و نظارت کیفی برنامه ها در آموزش و پرورش استان البرز تشکیل شده است.

وی افزود؛ برگزاری همایش حجاب و عفاف با هدف تجلیل از دانش آموزان محجبه در مدارس، برگزاری گفتمان های دینی با موضوع معرفی ابعاد شخصیتی بزرگ بانوی اسلام، حضرت زهرا(س) با همکاری کارشناسان تربیتی و روحانیون  و راهپیمایی هماهنگ هیئات مذهبی دانش آموزی در ایام فاطمیه به عنوان برنامه های شاخص در مدارس البرز یاد کرد.

دبیر کمیته همکاریهای البرزادامه داد: اجرای مراسم مذهبی و قرائت فرازهایی از زیارت فاطمه زهرا (س) در مراسم صبحگاهی یا مراسم هماهنگ مدارس، دعوت از سخنرانان مجرب و تبیین زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و معرفی سبک زندگی فاطمی به عنوان محور سخنرانی، برپایی مراسم انس با قرآن ، برگزاری همایش فاطمه‌ شناسی ویژه فرهنگیان و ارائه موضوع انشا به دانش‌آموزان با موضوع سبک زندگی فاطمی از دیگر برنامه های مدارس این استان در ایام فاطمیه است.

خانم فهمیده عنوان کرد: فضا سازی محیط های آموزشی و اداری ، برپایی ایستگاه بصیرت فاطمی در مدارس با حضور کارشناسان تربیتی به منظور پاسخگویی به سوالات دانش آموزان ، برپایی نمایشگاه کتاب با عنوان فلسفه حجاب و پیامدهای مثبت آن در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به روایت قلم و معرفی آثار برگزیده ویژه حجاب برای دانش آموزان دختر، تهیه و انتشار پیام هایی از توصیه های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر انقلاب و مدافع حرم در خصوص حجاب و اجرای نمایش مذهبی در مدارس با اخذ مجوز از اداره کل را از دیگر برنا مه های شاخص این استان برشمرد.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد