Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای فارس خبر داد :

تحصیل یک هزار و 200 دانش آموز در مدارس علوم و معارف اسلامی فارس

شناسه مطلب: 11589
زمان انتشار: چهارشنبه 25 دی 1398 ساعت 14:50

از آنجا که مرکز تولید علوم اسلامی حوزه علمیه است بایداز توان و ظرفیت آن برای دروس تخصصی مدارس علوم و معارف اسلامی بهره برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستادهمکاریها،مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه هزار و 200 دانش آموز در 13 مدرسه علوم و معارف اسلامی مشغول تحصیل هستند گفت : به طور میانگین در هر مدرسه 90 دانش آموز مشغول به تحصیل می باشند. 

دکتر علی عسکر نجفی در دیدار با مدیرعامل سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور و مدیران این  مدارس در استان فارس ،گفت: این مدارس  زمینه خوبی دارند برای اینکه به مدارس الگویی مبتنی بر سند تحول بنیادین تبدیل شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر لزوم  هم افزایی و همکاری دستگاه های تبلیغات اسلامی و سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا کشور  با آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی گفت : اگر متولی همه مدارس آموزش و پرورش است لذا همه فرآیند ها ، سیاست گذاری ها ، اجرا و نظارت نیز باید به عهده آموزش و پرورش باشد ودر جریان تمام  شیوه نامه ها باشد .

نجفی افزود : هر شیوه نامه ای باید ابتدا در آموزش و پرورش مستندسازی شود و بعد به مدارس ارجاع شود تا مدیران مدارس هم سردرگم نشوند .

نایب رئیس کمیته همکاریهای  فارس، کمبود نیروی انسانی ، فضا ، محتوا و برنامه ریزی درسی را از مشکلات این مدارس مطرح کرد و گفت : معتقدم با این حضور و پتانسیل خوبی که در سازمان تبلیغات اسلامی  و سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور است  اگر دست به دست هم دهیم  مشکلات مرتفع خواهند شد .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت :  باید تلاش کنیم در جهت کیفیت بخشی فضا و ایجاد فضاهای جدید همکاری لازم صورت پذیرد  و برای رفعاین مشکل  می توان از وجود خیرین بهره برد همان گونه که  نزدیک 40 درصد از مدارس ما را خیرین ساخته اند .

وی با تاکید بر لزوم  اتخاذ تغییراتی در اختصاص نیروها به مدارس معارف صدرا گفت : برای رفع مشکل کمبود نیرو در این مدارس  باید درساختار برنامه ریزی و کنترل و هدایت نیروی انسانی  وزارت آموزش و پرورش  پیش شرط هایی تعریف شود و مدارس معارف صدرا را به عنوان مدارس ویژه و خاص ببینند و در اختصاص نیرو به این مدارس تغییراتی ایجاد شود .

نجفی در خصوص برنامه ریزی و رفع مشکل  محتوای درسی در این مدارس گفت : در این زمینه اختیارات باشورای عالی آموزش و پرورش است و  تعیین دروس ، سرفصل ها و ساعات مورد نیاز هر درس و ساعات آموزشی را آنها  تدوین می کنند.

 تنایب رئیس کمیته همکاریهای  فارس توصیه کرد : از آنجا که مرکز تولید علوم اسلامی حوزه علمیه است لذا می شود از توان و پتانسیل این  حوزه برای دروس تخصصی این مدارس که ارتباط بیشتر با حوزه دارند بهره برد .

گفتنی است در ابتدای این دیدار که با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد، مدیران علوم و معارف اسلامی صدرای استان به بیان نقطه نظرات و مشکلات ساختاری و آموزشی پرداختند .

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (21)

گزارشی از اردوی مسجدی‌ها ویژه دانش‌آموزان کرمانشاهی+عکس

تصاویر / شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش همدان

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (20)

پایان دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ایرانشهر و دلگان

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

بولتن شماره (82)ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی:

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش آینده کشور را  تضمین می کند

در مصلی امام خمینی(ره) بجنور

گردهمایی بزرگ دانش آموزی یاوران مقاومت و نماز

حسن ختام هفته پژوهش

پژوهش از نگاه پیامبر و اهل بیت علیهم السلام

تصاویر

نشست شورای سیاستگذاری ستاد همکاریهای استان یزد با حضور مشاور وزیر

با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش

نشست  پیاده سازی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین درلرستان برگزارشد

فیلم / گردهمایی ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش استان یزدبا حضور مشاور وزیرآموزش و پرورش  

دبیرستادهمکاریها تاکید کرد

حمایت از راه اندازی کودکستانها و مدارس وابسته به حوزه علمیه

امام جمعه یزد:

تربیت نسل انقلابی، محور حرکت آموزش و پرورش باشد

نشست مشاور وزیرآموزش و پرورش با روسای ادارات استان یزد

تصاویر

دبیرستاد همکاریها در میان دانش آموزان یزدی

بازدید مشاور وزیرآموزش و پرورش از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار یزد