Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده رئیس دفتر تبلیغات در ستاد همکاریها:

اجرای طرح تربیت محور ویژه مدارس دخترانه استان قم

شناسه مطلب: 11560
زمان انتشار: يكشنبه 15 دی 1398 ساعت 14:59

نماینده رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ستاد همکاریها گفت: با رایزنی های صورت گرفته و حمایت میز آموزش و پرورش و معاون محترم فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سال جدید تحصیلی، این طرح در تعدادی از مدارس دخترانه قم اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، نشست توجیهی مدیران مدارس و مبلغان طرح تربیت محور ویژه مدارس دخترانه در محل سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، با حضور حجت الاسلام و المسلمین یحیی کمال، مدیر کل تبلیغ عمومی، رئیس ادارات اعزام برادران و خواهران و مدیران مدارس دخترانه متقاضی اجرای طرح تربیت محور برگزار شد.

مدیرکل تبلیغ عمومی با تأکید بر ضرورت اجرای این طرح تبلیغی در مدارس دخترانه گفت: هم آموزش و پرورش استان قم و هم مدیران مدارس مجری طرح تربیت محور براساس بازخوردگیری و ارزیابی های انجام گرفته نسبت به اجرای این طرح و اثرات تربیتی که برروی دانش آموزان داشته است، اعلام رضایت کرده و درخواست توسعه آن در سایر مدارس به ویژه مدارس دخترانه را داشته اند. با رایزنی های صورت گرفته و حمایت میز آموزش و پرورش و معاون محترم فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سال جدید تحصیلی، این طرح در تعدادی از مدارس دخترانه قم اجرا خواهد شد.

وی افزود: لازمه اجرای مناسب این طرح و اثر بخشی تربیتی مطلوب آن بر دانش آموزان، آگاهی مدیران مدارس نسبت به جزئیات این طرح و حمایت و همکاری با مبلغان می باشد. اگر این هماهنگی و همکاری بشکل مناسب بین مبلغان و مدیران مدارس صورت نگیرد، این طرح اثرات تبلیغی خود را از دست خواهد داد.

حجت الاسلام کمال حضور مبلغ در کلاس را ابزاری برای شناسایی و جذب دانش آموز دانست و اظهار داشت: مدیران مدارس، معلمان و مبلغان حاضر در این طرح، باید بر سه موضوع توجه جدی داشته باشند: ابتدا تقویت روحیه ی فعالیت گروهی در دانش آموزان که متاسفانه علی رغم اهمیت این شیوه فعالیت، هنوز در کشور ما فرهنگ و نهادینه نشده است، دوم افزایش و تقویت خلاقیت در بین دانش آموزان و شناسایی دانش آموزان خلاق و در نهایت خدا محوری و هدایت دانش اموزان به سمت زندگی دینی و اسلامی، که این مهم با همکاری مدیران، معلمان و حضور مستمر و هدفمند مبلغان و مبلغات توانمند در مدارس و حضور در کلاسهای درس و فعالیتهای فوق برنامه محقق خواهد شد.

مدیرکل تبلیغ عمومی ضمن تأکید بر ضرورت بازخوردگیری عنوان کرد: لازم است در پایان سال تحصیلی، مجریان طرح گزارش تفصیلی از اثرات تربیتی، نقاط  قوت و ضعف را به آموزش و پرورش و دفتر تبلیغات اسلامی ارائه نمایند تا بتوانیم به این واسطه، مشارکت مدارس دخترانه بیشتری را در این طرح داشته باشیم.

گفتنی است در ادامه این جلسه حجت الاسلام شریعتمداری، رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغی به معرفی و بیان جزئیات و الزامات اجرای طرح پرداخت و در پایان هر یک از مدیران مدارس دخترانه متقاضی اجرای طرح تبلیغی تربیت محور و خواهران مبلغه حاضر در جلسه، نظرات خود را در خصوص ضرورت، اهمیت، الزامات، مشکلات و چگونگی اجرای این طرح بیان کردند.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد