Print
Zoom In
Zoom Out

ظرفیت های همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با ستاد همکاریها بررسی شد

شناسه مطلب: 11559
زمان انتشار: يكشنبه 15 دی 1398 ساعت 14:47

در نشست مشترک مشاورعالی وزیر و دبیرستاد همکاریها با معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ظرفیت ها و توانمندی های این نهاد حوزوی در تعامل با ستاد همکاریها بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، در این نشست صمیمی و 120 دقیقه ای حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد ضمن خیرمقدم به مشاورعالی وزیر ضمن معرفی مدیران این معاونت در سخنانی اظهارکرد: یکی از اقدامات خوب و ارزشمند بعد از انقلاب اسلامی راه اندازی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش بود تا تعلیم و تربیت دینی از دوران کودکی و دانش آموزی در مدارس شکل بگیرد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و رئیس میز توسعه و تعمیق باور دینی این دفتر تصریح کرد:پس از بیانات و دغدغه های مقام معظم رهبری پیرامون موضوع آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت  یکی از میزهای اختصاصی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دفتر میز آموزش و پرورش است که با نگاه جدّی به آن پرداخته ایم و طرح های متعددی را با حضور شخصیت ها، صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی ارائه کرده ایم که یکی از آنها طرح «تربیت محور» است.

وی به بیان نکاتی درباره کلیت طرح «تربیت محور» میز آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: اگر بخواهیم یک کار را به عنوان فعالیت محوری در استان قم مطرح کنیم و تمام توانمان برای آن بگذاریم، طرح «تربیت محور» است.

حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد ادامه داد: اعزام قریب به 30هزار مبلغ در مناسبت ها و ایام مختلف در طول سال و محورقرارداد جوانان و نوجوانان در برنامه های تبلیغی یکی از ظرفیت ها ارزشمند دفتر تبلیغات اسلامی است که می توانند با برنامه ریزی دقیق تر بخشی از آن در خدمت تعلیم و تربیت باشد.

وی با بیان اینکه هم افزایی و تعامل دفتر با ستاد همکاری ها یکی از ظرفیت های مهم می باشد، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با دهه های متمادی تلاش در عرصه ها مختلف فرهنگی، تبلیغی، تربیتی امروز با تمام ظرفیت خود در خدمت ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش برای تربیت نسلی متعهد و ولایت مدار است.

در این نشست صمیمی که مدیران بخش های مختلف تبلیغی، فرهنگی، آموزشی و امور استان های معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر حضور داشتند هر کدام گزارشی از فعالیت های حیطه کاری خود ارائه کردند.

در ادامه این دیدار مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاریها ضمن تشکراز گزارش های ارائه شده در سخنانی اظهارداشت: دو مأموریت در مجموعه ستاد همکاریهای مورد توجه و پیگیری قرار دارد؛ «نیازهای آموزش و پرورش» و « ظرفیت های مختلف موجود در حوزه علمیه و مراکز حوزوی» که بحمدلله در نشست های مختلف و دیدارهای متعددی که در طول هفته داریم به هم افزایی ها و تعاملات ارزشمندی دست پیدا کرده ایم.

علیرضا حاجیان زاده افزود: تمامی فعالیت های ستاد بر اساس اسناد بالا دستی و سند تحول بنیادین در عرصه های مختلف طراحی، برنامه ریزی و در حال پیگیری است.

وی گفت: تربیت نیروی انسانی، سربازان طلبه، دانشگاه فرهنگیان ، حوزه علمیه خواهران، تبلیغ و اعزام مبلغ مستقر و مناسبتی، امامت جماعت مدارس از جمله مباحثی است که نیازمند تقویت این همکاریها و تعاملات می باشد.

سپس علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها در این نشست افزود: در طول سال و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قریب به 8 هزار جلسه تخصصی و عمومی را برای مدیران و معلمان که به طور میانگین در هر منطقه 10 جلسه برگزار کرده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 10 هزار طلبه در مدارس مشغول به آموزش می باشند و تعداد 4 هزار نفر شاغل و 4500 نفر در مدارس امین مشغول به خدمت رسانی می باشند و در این میان نباید از حضور 1200 سرباز طلبه حاضر در آموزش و پرورش غافل شد چرا که برخی از این سربازان طلبه اقدامات تعلیم و تربیتی ارزشمندی را در مناطق خود ارائه می کنند.

در پایان این نشست صمیمی مقرر شد جلسات دیگری با حضور کارشناسان ادامه پیدا کند.


معرفی تنها نرم افزار موبایل کتابخوان تخصصی خردسال و کودک

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود