Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در خوزستان در نشست کمیته همکاریها؛

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش باشد

شناسه مطلب: 11550
زمان انتشار: سه شنبه 10 دی 1398 ساعت 12:24

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: حرکت در راستای آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی می‌تواند نقش مهمی در حل بسیاری از مشکلات اجتماعی در کشور ایفا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد ظهر دوشنبه ۹ دی ماه ۹۸ در جلسه استانی کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه اظهار کرد: خانواده، مدرسه و مسجد سه مولفه اصلی مثلث تعلیم و تربیت کشور هستند در همین راستا بسترسازی برای ارتقای هم افزایی بین این سه نهاد می بایست در اولویت برنامه های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان قرار گیرد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای کامل این بیانیه، خاطرنشان کرد: راهبردهای اصلی برای اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه مسئولین کشور مشخص و مبرهن است. بر همین راستا آموزش و پرورش نیز می بایست با گام هایی استوار در راستای تحقق و ترویج سیره انقلاب اسلامی در بین دانش آموزان گام بردارد.

* آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ادامه داد: آموزش و پرورش و حوزه علمیه به عنوان دو نهاد تاثیرگذار در حوزه فرهنگی استان می بایست با یافتن و تقویت زمینه های مشترک هم افزایی های خود را در حوزه های عملکردی گسترش و توسعه دهند.

رئیس کمیته همکاریهای خوزستان  در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل تربیتی در سطح مدارس استان، خاطرنشان کرد: ترویج و تقویت فرهنگ نماز به عنوان یک امر تربیتی ویژه می بایست در دستور کار متولیان تعلیم و تربیت استان قرار گیرد.

وی در پایان یادآور شد: اگر آموزش و پرورش بتواند با تلاش و زمینه سازی منسجم به آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی مبدل شود می توان شاهد مرتفع شدن بسیاری از چالش های اجتماعی در جامعه باشیم.

*دیدار با همکاران حوزه ستادی 

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد در دیدار جاگانه ای با  همکاران حوزه ستادی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: تربیت مهمترین شالوده امت اسلامی است و وظیفه خطیر تعلیم و تربیت نسل جوان امروزی به عهده معلمان است.

*جایگاه و نقش وزین معلمان در تربیت  دانش آموزان

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر اهمیت، جایگاه و نقش وزین معلمان در تربیتدانش آموزان، خاطرنشان کرد: برای اینکه معلمان بتوانند در حوزه تعلیم و تربیت اثربخش باشند می بایست ابتدا در راستای تربیت نفس خود گام بردارند و این معنا که حرفه معلمان هم سنگ رسالت انبیا شمرده شده است افتخار بزرگی برای معلمان است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد اضافه کرد: برای رسیدن به بندگی هر شخص می بایست در راستای رعایت حق الله، حق النبی و حق الولی گام بردارد. حق الله همان حق عبودیت و بندگی است همچنین حق النبی پیروی از سنت پیامبر اکرم (ص) است. حق الولی نیز حرکت در مسیر ولایت امامان معصوم است.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان استان، خاطرنشان کرد: معلمان به عنوان بهترین الگوهای رفتاری برای دانش آموزان می توانند نقش مهمی در تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان ایفا کنند.

ظهر امروز انجام می شود:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی می‌شود

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد

تقدیر مدیرکل آموزش و پرورش قم از فعالیت‌های طلاب طرح امین

اللهم اهل الکبریا و العظمه...

بشارت های اهل بیت در روز عید فطر