Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام و المسلمین ناصری در جمع طلاب حوزه علمیه قم:

سیستم آموزشی کشور نیاز به تعقل بیشتر دارد

شناسه مطلب: 11477
زمان انتشار: شنبه 09 آذر 1398 ساعت 11:01

رئیس کمیته همکاریهای استان یزد گفت: «تدین»، «تفکر» و «تعقل» سه موضوع مهم در مباحث آموزشی است که باید به آن توجه شود؛ دانش آموزان ما با «بخوان»، «بدان» و «فکر کن» تربیت نشده اند.

طلاب و فضلا در مدارس آموزش و پرورش حضور پیدا کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا ناصری در جلسه طلاب و فضلای استان یزد که در مسجد مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، به روایتی از امام علی علیه السلام در توصیف اهل بیت (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این حدیث فرمودند: «هُم عَیشُ العِلمِ و مَوتُ الجَهلِ یُخبِرُکُم حِلمُهُم عن عِلمِهِم، و ظاهِرُهُم عن باطِنِهِم، و صَمتُهُم عن حِکَمِ مَنطِقِهم/ آنان مایه حیاتِ دانش اند و مرگِ نادانی. بردباری ایشان شما را از دانششان آگاه می سازد و آشکارشان از نهانشان و خاموشیشان از گفتار حکیمانه شان».

نماینده ولی فقیه در استان یزد به روایتی دیگر از أمیرالمؤمنین (ع) پرداخت و خاطرنشان ساخت: حضرت فرمود: «اعْقِلُوا الْخَبَرَ إِذَا سَمِعْتُمُوهُ عَقْلَ رِعَایَةٍ لَا عَقْلَ رِوَایَةٍ فَإِنَّ رُوَاةَ الْعِلْمِ کَثِیرٌ وَ رُعَاتَهُ قَلِیلٌ / چون روایتی را شنیدید، آن را بفهمید عمل کنید، نه فقط بشنوید و نقل کنید، زیرا راویان علم فراوان و عمل کنندگان آن اندکند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: ما در گفتار، رفتار و آنچه می شنویم یا می گوییم، باید به آیه قرآن عمل کنیم؛ چراکه خداوند متعال فرمود: «الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَٰئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ/ همان کسانی که سخنان را می‌شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می‌کنند؛ آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده، و آنها خردمندانند».

حجت الاسلام و المسلمین ناصری اظهار داشت: جامعه امروز ما جامعه متفکر نیست؛ جامعه تعقل نیست؛ جامعه شنیدنی هاست و به همین دلیل شاهد برخی مشکلات و معضلات هستیم؛ مشکل جامعه ما مشکل سماع و استماع است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ابراز داشت: امروز جوان ما حرف رادیوی بی بی سی را در کنار حرف رهبر انقلاب گوش می کند؛ اما حرف رادیوی بی بی سی را قبول می کند و عمل می نماید؛ این از مشکلات امروز جامعه ماست.

امام جمعه یزد خاطرنشان ساخت: ما متأسفانه نتوانستیم قدرت تعقل را در جامعه تقویت و پیاده نماییم؛ تفکر در جامعه کم است و همین مسئله سبب برخی بی بصیرتی ها شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع تربیت جوانان و نوجوانان اشاره و تصریح کرد: بنده ۲۰ سال قبل در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور بزرگان برگزار شده بود، اعلان کردم که حوزه علمیه مسئولیت آموزش و تربیت جوان ها و نوجوان ها را رها کرده است و به سراغ آنان نمی رود؛ ما آموزش و پرورش را رها کرده ایم و در دوران رشد آنان، همراه نیستیم؛ تربیت و دین داری در این دوران اتفاق می افتد.

وی بیان داشت: امروز برخی از دانش آموزان و دانشجویان از دین زده شده اند و طلاب و فضلا باید در این فضاها حضور فعال داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: امروز دشمن به دنبال بی دین کردن فرزندان ما هستند و ماندن بدون برنامه در قم جایز نیست و باید هجرت صورت بپذیرد.

امام جمعه یزد ابراز داشت: ایجاد تحول در آموزش و پرورش از وظایف ماست که با حضور در این عرصه محقق می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری خاطرنشان ساخت: «تدین»، «تفکر» و «تعقل» سه موضوع مهم در مباحث آموزشی است که باید به آن توجه شود؛ دانش آموزان ما با «بخوان»، «بدان» و «فکر کن» تربیت نشده اند و تعقل در سیستم آموزشی ما وجود ندارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به سخنان رهبر انقلاب در درس خارج اشاره کرد و گفت: باید تابع رهبر معظم انقلاب بود و هوا و هوس را کنار گذاشت و به مصلحت رفتار نماییم؛ اینکه مطابق نظر خود رفتار کنیم، ولایتمداری نیست.

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی