Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای زنجان

مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا از رویش‌های انقلاب اسلامی است

شناسه مطلب: 11467
زمان انتشار: شنبه 02 آذر 1398 ساعت 12:58

حجت الا اسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی مدارس صدرا باید موردتوجه قرار گیرد، راه اندازی مدارس صدرا را گامی مهم و ارزشمند برای توسعه علوم و معارف دینی در جامعه عنوان کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،حجت الا اسلام والمسلمین علی خاتمی ظهر در دیدار با مدیرعامل سازمان مدارس معارف اسلامی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه توسعه معارف و علوم دینی به عنوان یک اصل مهم در برنامه ریزی های د ر جامعه مورد توجه قرار گیرد، گفت: مدارس صدرا بستر مناسبی برای توسعه معارف و علوم دینی در جامعه هستند که باید به این اصل توجه ویژه صورت بگیرد.

وی حضور تیم جدید در سازمان تبلیغات اسلامی را به عنوان فرصت مناسب برای توسعه فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد و افزود:  با حضور تیم جدید مدیریتی در سازمان تبلیغات اسلامی شاهد رشد و ارتقاء کمی و کیفی برنامه‌ها و مأموریت ها خصوصاً مدارس صدرا هستیم.

حجت الا اسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی مدارس صدرا باید موردتوجه قرار گیرد، راه اندازی مدارس صدرا را گامی مهم و ارزشمند برای توسعه علوم و معارف دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: بستر موجود در مدارس صدرا بستر مناسب و خوبی است و باید برای توسعه کمی و کیفی این مدارس تلاش شود.

رئیس کمیته همکاریهای  استان زنجان با تاکید بر اینکه طرح کلی مدرسه صدرا با رویکرد افزایش کمی و کیفی برنامه‌ها توسط اداره کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش تدوین و ارائه شود، افزود: استان زنجان استان، عالم پرور و دارای زیرساخت‌های مناسب در زمینه علوم  و معارف دینی است و مجموعه استان  در حد توان فضا و بستر مورد نیاز برای توسعه فعالیت‌های مدارس صدرا را فراهم خواهد کرد.

وی  با بیان اینکه مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا یکی از رویش‌ها و برکات انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در استان و شهر زنجان وجود دارد که می‌توان در راستای توسعه علوم و معارف اسلامی از آن بهره مند شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه مدارس صدرا برای دختران باید برنامه ریزی ویژه صورت دهد، گفت: استان زنجان ظرفیت خوبی برای راه اندازی مدارس صدرا ویژه دختران دارد.

*به تحصیل ۱۲ هزار دانش آموز در مدارس صدرا

مدیرعامل سازمان مدارس معارف اسلامی نیز در ادامه با اشاره به تحصیل ۱۲ هزار دانش آموز در مدارس صدرا، گفت: سازمان  تبلیغات اسلامی نگاه ویژه‌ای به مدارس صدرا داشته و برای توسعه کمی و کیفی این مدارس برنامه ریزی علمی و عملیاتی صورت داده است.

حامد تقدیری با بیان اینکه دانش آموزان مدرسه صدرای زنجان در موقعیتی نابسامان در حال تحصیل هستند، افزود: نیاز به مکانی جدید برای برگزاری کلاس‌ها بیش از پیش در این مدرسه احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما در قبال مدارس صدرا نگاه حمایتی برای پرورش و آماده سازی نوجوانان برای ورود به حوزه است، ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی نگاه ویژه به مدارس صدرا دارد.

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»