به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، علیرضا مالک اشرفی در سومین همایش رابطین کمیته استان های ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش که در مشهد مقدس در حال برگزار است، اظهار کرد: اینکه فضای مدرسه برای معلمان دلخوش کننده باشد یا مطلوب واقع نباشد به دست مدیران است، از این رو باید مدیران مسائل را دریابند تا بهتر بتوان به خدمت بپردازند.
دبیرکمیته همکاریها خراسان رضوی افزود: رابطین نقش مهمی در پیگیریها دارند و باید قدردان تلاشهای آنان باشیم، اگر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش بخواهد به اهداف متعالی شامل ۲۰ فعالیت و ۵ عنوان دست یابد، باید به تقویت رابطین بپردازد و توجیه رابطان می تواند اهداف را تحقق سازد.
وی تصریح کرد: ۴۷ منطقه آموزش و پرورش با ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز شامل ۶۵۰ هزار نفر در ۷ ناحیه و ۱ منطقه در مشهد با توجه به یک سوم جمعیت حاشیه نشین در استان، نیازمند توجه ویژه است.
اشرفی بیان کرد:برنامههای خوب ستاد و ارتباط با علما و رسیدگی به وضعیت دانشآموزان و گفتمان اعتقادی و برنامههای فرهنگی نیازمند توجه ویژه ستاد به استانهاست.
وی گفت: قصد نداریم همه چیز را به بودجه وصل کنیم، اما بدون اعتبارات ویژه، نمیتوان برنامهای را پیش برد، در حال حاضر این خلاء به خوبی مشهود است و استانها از کمبود بودجه در رنج اند.
معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد:مدارس امین یکی از طرحهای موفق است به ویژه در این مدارس با کمترین آسیبهای اجتماعی مواجه هستیم، باید مراقب آسیبهای اجتماعی و افسردگی میان دانشآموزان و اعتیاد در بین آنها باشیم.
وی اظهار کرد: ارتباط و تعامل حوزه و آموزش و پرورش می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد، باید مقابله با آسیبها را با آموزش و پرورش شروع کنیم، در هر کجا روحانیون خوش سخن و خوش فکر در مدارس بودند، سطح آسیبهای اجتماعی کاهش یافته است.
انتهای پیام /