Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر کمیته همکاریهای کردستان خبر داد:

برگزاری سه هزار گفتمان دینی در ۵۰۰ مدرسه کردستان با حضور روحانیون

شناسه مطلب: 11444
زمان انتشار: پنجشنبه 02 آبان 1398 ساعت 10:04

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از اجرایی شدن برنامه های کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الله نریمانی در نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: برنامه های ابلاغی سال گذشته با همکاری اعضا بیش از سهم تعیین شده عملیاتی شد .

نریمانی از برگزاری مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش آموزان در چهار مرحله خبر داد و با بیان اینکه مرحله آموزشگاهی مسابقات با شرکت بیش از ۱۰۷ هزار نفر، مرحله شهرستانی با شرکت ۲۳ هزار نفر و مرحله استانی مسابقات نیز با شرکت ۱۶۰۰ دانش آموز برگزار شد، گفت : تعداد ۹۹ نفر نیز موفق شدند به مرحله کشوری مسابقات راه یابند .

وی برگزاری حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم را یکی از برنامه های محوری حوزه پرورشی و فرهنگی عنوان کرد و با بیان اینکه سهم استان شرکت ۲۲ هزار نفر بود، اظهار داشت: با استقبال چشم گیر ، ۵۷ هزار نفر از دانش آموزان در این برنامه مشارکت کردند .

نریمانی از حمایت های نماینده محترم ولی فقیه در کردستان ، مدیر کل آموزش و پرورش استان و اعضای کمیته در اجرای این برنامه ها تشکر کرد و گفت : با همکاری حوزه های مختلف اقدامات خوبی انجام و برای دانش آموزان حافظ قرآن برای ورود به مدارس نمونه دولتی ، شاهد و ... امتیازاتی در نظر گرفته و در یک مراسم از برترین ها تجلیل شد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان از فعالیت ۱۱ مرکز دارالقرآن در استان خبر داد و با بیان اینکه قبلاً تعداد ۹ مرکز در استان فعال بود، اظهار داشت: هم اکنون فعالیت های تخصصی قرآن در این مراکز با حضور عوامل و دست اندرکاران در حال انجام است.

وی برگزاری نماز جماعت در مدارس دارای نمازخانه را از دیگر برنامه های حوزه بر شمرد و افزود: در حال حاضر تعداد ۳۰۰ نفر روحانی و تعداد ۵۰۰ نفر فرهنگی نیز به عنوان امام جماعت در مدارس اقدام به برپایی نماز جماعت می کنند.

دبیر کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از گزارش خود، برگزاری جشن شکوفایی و تکلیف برای دانش آموزان دختر و پسر را دیگر برنامه استان عنوان و با بیان اینکه این جشن در مدارس برگزار شده است، گفت: به صورت نمادین ۱۶ برنامه در شهرستانها و مناطق برگزار و آیین نمادین و استانی جشن تکلیف در شهرستان قروه برگزار شد.

وی تجهیز نماز خانه های مدارس با هفت هزار متر فرش محراب، برگزاری سه هزار گفتمان دینی در ۵۰۰ مدرسه و برگزاری برنامه سوگواره احلی من العسل در پنج شهرستان را از برنامه های انجام شده بر شمرد و گفت: از کردستان در اجرای این برنامه به عنوان استان برتر تجلیل شد .

دبیر کمیته همکاریهای کردستان ، جذب سرباز طلبه، دیدار دانش آموزان با علما و بازدید از حوزه های علمیه، اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه، اجرای طرح امین، برگزاری دوره های توانمند سازی برای مدیران، معاونین و معلمان مدارس دولتی و غیر دولتی ، امامان جماعت روحانی و فرهنگی، اساتید گفتمان های دینی، برگزاری ۱۶۰  محفل انس با قرآن کریم در هفته قرآن و برنامه تقلید و مرجعیت در شهرستان های شیعه نشین را از دیگر برنامه های اجرا شده ذکر کرد.

نریمانی با بیان اینکه برنامه های مذکور با همکاری اعضای کمیته پیگیری شده است، از برگزاری دوره های توانمند سازی با عنوان تقریب مذاهب با همکاری تبلیغات اسلامی استان خبر داد و گفت : تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر از مدیران، معاونین و معلمان در این برنامه شرکت کرده و عملکرد استان مطلوب بودن است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان اجرای برنامه های ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را از برنامه های کمیته عنوان کرد و با اشاره به تاکید نماینده ولی فقیه در این خصوص، گفت: در طول سال گذشته دو برنامه با حضور دانشجو معلمان برگزار و بخشی از برنامه های کمیته به سمت دانشگاه فرهنگیان هدایت شده است .

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد