Print
Zoom In
Zoom Out

با حضور دبیرکمیته همکاری های استان ؛

ائمه جماعات مدارس، مدیران و معاونین پرورشی بناب گرد هم آمدند.

شناسه مطلب: 11432
زمان انتشار: دوشنبه 15 مهر 1398 ساعت 09:35

همایش ائمه جماعات مدارس، مدیران و معاونین پرورشی با حضور معاون فرهنگی پرورشی استان و امام جمعه شهرستان بناب و سایر مسئولین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در این همایش با تأکید بر برنامه ریزی برای جذب و ترغیب دانش آموزان به سمت نماز، گفت: اگر دغدغه آسیب اجتماعی و تربیت نسل جوان داریم، باید در زمینه جذب دانش آموزان به سمت نماز، برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنیم.

امام جمعه بناب با اشاره به اینکه بهترین و برترین فرصت برای جوان و نوجوان در مدارس است، گفت: آموزش و پرورش ازاهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی افزود: این نوجوانان امانت خداوند، پیامبر و امام زمان هستند که فردای قیامت درباره لحظه لحظه عمر آنان از ما در خصوص وظیفه خطیرمان در قبال طلایی ترین بخش از عمر دانش آموزان  سئوال خواهد شد. 

رئیس کمیته همکاریهای بناب ادامه داد: مسئولین باید به نقش خطیر و بی بدیل نظام آموزشی و پرورشی کشور توجه و اهتمام ویژه داشته باشند زیرا حیات و سرمایه اصلی جامعه وابسته به آموزش پرورش بوده، چنانکه خشت اول جامعه درست نهادینه شود، در جامعه از فساد جلوگیری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی گفت: مسئولان تربیتی کشور همچون باغبان با رسیدگی بموقع به این نهال های جامعه آینده سازان بزرگ کشور را طوری بار بیاورند که کل جامعه و شاید جهان از استعداد های آن ها بهره مند شوند.

در ادامه این همایش علمی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت نماز و تربیت دینی فرزندان که به نقش بی بدیلی در ارتباط مسجد و مدرسه دارند، اظهار داشت: در این ارتباط سه ضلع مدیر، معاون پرورشی و امام جماعت مدرسه نقش اساسی را در این راستا ایفا می کنند.

وی به نقش اساسی امام جماعت در مدارس برای جذب و جلب دانش آموزان به نماز و آموزه های دینی  اشاره کرد وافزود: طلبه یکی از کلیدی ترن حلقه ها در بحث نماز و تربیت دینی است که وجود حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بعنوان بزرگترین حوزه علمیه در سطح استان یکی از پتانسیل ها و ظرفیت های بزرگ در این شهرستان بناب می باشد.

دبیر کمیته همکاریها آذر بایجان شرقی  تاکید کرد: مواقع اذان ظهر باید تمامی فعالیت های آموزشی و پرورشی به مدت نیم ساعت تعطیل و به بحث نماز اهتمام داشت و برای این امر می توان از پتانسیل مساجد در همسایگی مدارس بهره مند شد و از ظرفیتهای بسیج دانش آموزی و انجمن های اسلامی نیز برای برپایی نماز جماعت استفاده کرد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان در خاتمه تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی دارای  ۸ هزار مدرسه وو یکهزار و پانزده  باب نماز خانه می باشد شهرستان بناب با ۱۲۹ نماز خانه در سطح استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.




دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد