Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا تشریح کرد:

پیاده روی دانش آموزی در اربعین با معلمان خوش ذوق و انقلابی

شناسه مطلب: 11422
زمان انتشار: سه شنبه 09 مهر 1398 ساعت 11:28

حضور دانش‌آموزان مدارس صدرا در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی از روز اردوی زیارتی اربعین ویژه مدارس صدرا از ۱۰ الی ۱۹ مهرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا با تشریح برنامه‌های ویژه سازمان مدارس صدرا برای دانش‌آموزان در ایام اربعین، بر پیشبرد هدف الگوسازی برای مدارس سراسر کشور در این مجوعه تأکید کرد.

وی درباره پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «برنامه‌ای‌ ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم مدارس صدرا برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است و ظاهرا پیش‌بینی شده است که دانش‌آموزان حدود ۷ روز در عتبات خواهند بود؛ این امر با چه اهدافی دنبال می‌شود و جزئیات برنامه‌های این رویداد به چه صورت است؟»، گفت: در بحث اربعین، سازمان مدارس صدرا و سازمان تبلیغات اسلامی با نگاه حاکمیتی که دارند، فقط متولی دانش‌آموزان صدرا نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقدیری افزود: یقیناً دانش‌آموزانی در مدارس انقلاب اسلامی هستند که نیاز‌مند رشد هستند و سازمان مدارس صدرا رویه‌ای را طراحی و اجرا می‌کند و به‌عنوان الگو جهت استفاده این مدارس ارائه می‌دهد؛ البته ابتدا برای خودش اجرا می‌کند تا برای سایر مدارس الگویی باشد.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم تمام ۱۳ میلیون دانش‌آموز تحت پوشش آموزش و پرورش را تحت حمایت خودمان قرار دهیم؛ از طرفی اینها را هم نمی‌توانیم رها کنیم؛ این تعداد دانش‌آموزی که هر سال متغیر هستند را غیر از سازمان تبلیغات اسلامی، چه کسی باید متولی باشد؟ سازمان صدرا با توجه به نگاه تمدن‌سازی اربعین محتوایی را آماده کرده که در مورد اردوی یک دانش آموز اربعینی است و ما به آن «سناریو دانش‌آموزی اردوی اربعین» می‌گوییم.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا توضیح داد: برای پاسخ به اینکه چگونه می‌توان یک اردوی دانش آموزی برگزار کرد، یک فایلی را در تمام شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها منتشر کردیم تا هر فردی می‌خواهد آن را برگزار کند، ما مسیر کامل برگزاری یک اردوی دانش آموزی را ارائه بدهیم؛ اینکه مربی که به همراه دانش‌آموز به اردو می‌رود، چگونه با او تعامل و رفتار کند و آن را از مسیری رشد دهد که چیزی هم یاد بگیرد و صرفا پیاده‌روی نباشد؛ تمام این محتوا را تهیه و درون بسته قرار دادیم که اگر خواست اجرا کند، به چه نکاتی باید توجه کند و چگونه و کجا مجوز بگیرد و ثبت‌نام کند.

وی در پاسخ به این پرسش که «طرح ویژه سازمان صدرا چگونه اجرا می‌شود؟»، افزود: ۱۱۵۲۰ دانش آموز داریم و توان نداریم تا همه این تعداد را راهی کنیم اما به مدارس گفتیم شما اگر خودتان طرحی دارید و می‌توانید راهش بیندازید، کمکتان می‌کنیم؛ دوستان ما در مجموعه فرهنگی به صورت یک شتاب‌دهنده، راهنما و مشاور کمک‌شان می‌کنند تا خودشان برگزار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقدیری اضافه کرد: خیلی از مدارس ما خودشان می‌روند اما بعضی از مدارس که مشکلات اجرایی داشتند و توانش را نداشتند، خودمان دست به کار شدیم و در یک کاروانی آنها را منسجم کردیم و اعلام کردیم آنهایی که می‌خواهند، هم دخترها و هم پسرها را در این دو هفته ثبت‌نام کنند، ما از این برنامه هم یک الگو برداری کرده و نتیجه‌ها را تدوین می‌کنیم که این اردو نتایج و مضراتش این بود و سال آینده همه مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی می‌توانند بر اساس آن عمل کنند.

وی تصریح کرد: این رویه فقط برای اربعین نیست و هر بسته آموزشی که تدوین می‌کنیم اگر صرفا جنبه علوم و معارفی نداشته باشد، به همه مدارسی که از آن کتاب استفاده می‌کنند، رایگان در اختیارشان قرار می‌دهیم.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا افزود: در بحث تربیتی، ما غیر از اربعین، مجموعه اردوهای روشنا و مدیران جوان را داشتیم؛ اردوهای فتح الفتوح را برای تقویت جنبه حماسی دانش‌‌آموزان برگزار کردیم، خیریه صدرا را داریم که خود دانش‌‌آموزان نسبت به هم‌کلاسی‌های خودشان که نیاز مالی دارند، کمک می‌کنند؛ همه این مسیرها را الگوگیری و الگو سازی می‌کنیم، محتوا تولید می‌کنیم و نهایتا این محتوا را منتشر می‌کنیم تا همه استفاده کنند. حتی وقتی در استان‌ها برای معلمان صدرا آموزش ضمن خدمت برگزار می‌کنیم، اطلاعیه می‌دهیم که اگر معلمین دیگر هم خواستند شرکت کنند.

وی ادامه داد: دوره تربیت مربی می‌گذاریم برای دانش آموزان صدرا و مربیان صدرا و مربیان مجموعه های خارج از صدرا هم اگر خواستند می توانند استفاده کنند. در بحث اربعین، هر ۵ نفر دانش‌آموز یک مربی خواهد داشت. مربیان از یک ماه گذشته جلساتی را داشتند و موضوعاتی را دنبال و هم‌افزایی کردند که چگونه با دانش‌آموزان رفتار کنند و محتواها را منتقل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقدیری افزود: ستاد اربعین مجموعه مدارس صدرا، از یک ماه پیش تشکیل شده است و معین شده که در این شش روز اقامت، ۴ روز در مسیر پیاده روی و دو روز هم در نجف و کربلا خواهند بود و یک پیاده روی دانش آموزی و اربعینی با معلم خوش ذوق و خلاق و انقلابی را تجربه خواهند کرد.

منبع :خبرگزاری فارس


نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»