Print
Zoom In
Zoom Out

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش:

آغاز ثبت نام بانوان طلبه در آزمون وزارت آموزش و پرورش در هشت رشته

شناسه مطلب: 11417
زمان انتشار: يكشنبه 07 مهر 1398 ساعت 12:47

فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در سطح 2، سطح سه و سطح چهار می توانند در این آزمون شرکت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، معصومه ظهیری در گفتگویی با بیان اینکه ثبت نام آزمون اختصاصی وزارت آموزش و پرورش از هفته جاری آغاز شده است، افزود: این آزمون در آبان ماه سالجاری برگزار می شود.

وی بیان کرد: فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در سطح 2، سطح سه و سطح چهار می توانند در این آزمون شرکت کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران گفت: از سال های قبل امتیاز شرکت فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران در آزمون آموزش و پرورش در نظر گرفته شده بود اما با تلاش انجام شده توسط مراکز حوزوی، این امکان فراهم شد که از رشته های محدود مربی پرورشی و تدریس در دروس معارف که امکان شرکت حوزویان در آن ها وجود داشت به هشت رشته پذیرفته شده توسط آموزش و پرورش افزایش یابد و طلاب می توانند بر اساس نیاز اعلام شده در این رشته ها شرکت کنند.

وی عنوان کرد: طلاب می توانند برای آزمون آموزش و پرورش در رشته های آموزگاری ابتدایی - دبیری معارف اسلامی - مربی امور تربیتی - دبیری عربی - دبیر ادبیات فارسی - دبیری تاریخ - دبیری فلسفه - دبیری علوم اجتماعی شرکت کنند.


ظهیری گفت: با امتیاز در نظر گرفته شده، تعداد شرکت کنندگان در 28 استانی که تابع مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران هستند، افزایش یافته است که بیشترین داوطلبانی که اعلام آمادگی نمودند در  آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت نمایند از استان فارس و کمترین از استان کهگیلویه و بویر احمر هستند.

وی ابراز کرد: با توجه به بیشتر بودن تعداد سنوات خروجی دانش آموختگان جامعه الزهرا(س)، تعداد دانش آموختگان داوطلب از جامعه الزهرا(س) از همه استان های تابعه مرکز مدیریت و استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی بیشتر است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه سن پذیرش در آزمون آموزش و پرورش در هر سه سطح متفاوت است، افزود: برای شرکت در آزمون آموزش و پرورش افرادی که دارای مدرک سطح 2 هستند باید حداکثر 35 سال سن،‌ سطح سه حداکثر 40 سال و سطح چهار حداکثر 45 سال داشته باشند.

وی با اشاره به اختصاص دو امتیاز در آزمون آموزش و پرورش تصریح کرد: اولین امتیاز این است که حضور در مراکز آموزشی آموزش و پرورش و آموزش عالی زمینه ای برای تبلیغ معارف اسلامی و ارتباط بیشتر با مخاطبین جوان را فراهم می کند و دوم اینکه برای دانش آموختگانی که علاقه مند به حضور در فعالیت های رسمی کشور هستند بستر مناسبی فراهم می شود.

خانم ظهیری بیان کرد: تاکنون 9 هزار و 849 نفر شرکت کننده از دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران  داوطلب شرکت در آزمون آموزش و پرورش بوده اند که در سامانه های مربوطه پیش ثبت نام از آنها انجام شده است اما امکان دارد در ثبت نام رسمی بر این تعداد افزوده شود.

وی تعداد دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران که قصد شرکت در آزمون آموزش و پرورش دارند را هفت هزار و 975 نفر دانست و  افزود: 882 نفر نیز از حوزه های علمیه خراسان و 992 نفر از جامعه الزهرا(س) در این آزمون ثبت نام خواهند کرد که در ثبت نام قطعی این آمار تغییر می کند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: در گذشته طلاب خواهر در مقاطع متوسطه اول و دوم می توانستند به عنوان دبیر شرکت کنند اما با تلاش هایی که امسال انجام شد و ابلاغ وزیر آموزش و پرورش وقت را نیز به همراه داشت، در آموزگاری ابتدایی نیز پذیرش طلاب انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه برای سال آینده تعداد زیادی از آموزگاران بازنشسته می شوند، افزود: طبق آمار 120 هزار نفر از کادر آموزش و پرورش در سال آینده بازنشسته می شوند که تعداد زیادی از آنها در آموزش ابتدایی بوده اند، بنابرین جذب از حوزه های علمیه خواهران در این مقطع موضوعیت داشت که این امر محقق شد.

منبع: خبرگزاری کوثر

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»