Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله العظمی سبحانی:

کردار معلم بسیار پراهمیت تر از گفتارش است/ جنبه تهذیبی معلم باید مدنظر باشد

شناسه مطلب: 11407
زمان انتشار: جمعه 05 مهر 1398 ساعت 14:03

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: برای اینکه نسلی مؤمن، متعهد، پا به کار و پشتیبان نظام وانقلاب داشته باشیم باید معلمی مهذب، مؤمن و عامل به عمل را برای تدریس انتخاب کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حضرت  آیت الله سبحانی شامگاه پنجشنبه در دیدار وزیرآموزش و پرورش و هیئت همراه نقش معلم را در تربیت نسل آینده بسیار حیاتی و مهم دانستند و افزودند: گاهی یک معلم می تواند کشوری را بسازد و یا نجات دهد.

معظم له ضمن تاکید بر ارتباط وزارت آموزش و پرورش با مردم اظهار داشتند: آنچه که قرآن از آن حکایت می کند، نشان می دهد از زمان حضرت ابراهیم مسئله آموزش و پرورش مطرح بوده است.

ایشان با اشاره به آیات قرآن در خصوص تزکیه و تعلیم گفتند: هر کدام از این موارد وجهی دارد و تعلیم و تربیت باید در کنار یکدیگر باشد زیرا در کنار تزکیه باید فضائل و رذائل مشخص باشد و تا آموزش نباشد انسان نمی تواند خوب و بد را بشناسد از این جهت آموزش بر تزکیه مقدم است اما در آیاتی دیده شده که تزکیه مقدم بر آموزش است زیرا علمی که در آن تزکیه و اخلاق نباشد مضر است و در صورتی علم مفید است که با اخلاق همراه باشد.

حضرت آیت الله سبحانی دو مسئولیت علم آموزی و پرورش را مورد تاکید قرار داده و اظهارداشتند:علم موتور جامعه است و علم بدون ایمان سبب می شود بمبی ساخته شود، صدها نفر را بکشند و به آن افتخار کنند اما اگر علم با ایمان باشد می تواند در جهات مثبت به کار رود.

این مرجع تقلید، توجه و دقت در انتخاب معلم را امری مهم خواندو افزودند: عمل معلم در کلاس درس اخلاق به دانش آموز می دهد و باید معلم دلسوز، با اخلاق و با ایمان باشد و در گزینش معلم فقط به علم آن توجه نشود بلکه از همه جهات مورد توجه قرار گیرند زیرا گاهی یک معلم می تواند کشوری را بسازد و یا نجات دهد.

همچنین در ابتدای این دیدار وزیر آموزش و پرورش گفت:امسال ۱۴ میلیون و ۸۶۰ هزار دانش آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

محسن حاجی میرزایی، با اشاره به آماده سازی مدارس در مناطق زلزله زده و سیل زده عنوان کرد: ساخت و ترمیم مدارس در مناطق زلزله زده سامان پیدا کرده است حتی سرانه مدارس در استان کرمانشاه هفت دهم متر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ایمنی مدارس در سراسر کشور کنترل و بازرسی شده و ساخت و ترمیم مدارس در استان های سیل زده لرستان و خوزستان انجام شد البته ساخت مدارسی که در مسیل ها بوده است به جهت جا به جایی و ساخت در زمین های مناسب با تاخیر انجام شده است البته تمهیدات برای شروع سال تحصیلی بین دانش آموزان صورت گرفت و هم اکنون این عزیزان در سر کلاس حاضر هستند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فرصت آموزش در همه نقاط کشور حتی در روستاهای کم جمعیت فراهم شده است و خدمات آموزشی ارائه می شود و هم اکنون ۹۸ و نیم درصد افرادی که باید تحت آموزش باشند در حال تحصیل هستند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ۷۷۷ معلم هم اکنون کار آموزش را برعهده دارند گفت: امسال ۱۰۷ معلم جدید به نظام آموزشی پیوستند و ۱۴۲ میلیون جلد کتاب درسی چاپ و توزیع شد.

رئیس عالی ستاد همکاریها  اجرای سند تحول بنیادین در امر آموزش را مهمترین ماموریت این نهاد دانست و گفت: این سند به جهت بهبود کیفیت امر آموزش است که مورد تاکید رهبر انقلاب می باشد و نظام تربیت را مورد توجه قرار داده است تا از آموزش صرف به سمت پرورش پیش رود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این سند مبتنی بر مبانی دینی تدوین شده است و همه ابعاد شخصیتی فرد را پوشش می دهد زیرا باید به همه ابعاد وجودی فرد توجه و در راستای انتخاب درست تقویت شود.

حاجی میرزایی با توجه به مسئله آسیب های اجتماعی ابراز داشت: باید مصونیت بخشی در دانش آموزان ایجاد شود.

وی نقش معلم را در تحقق سند تحول بنبادین مهم خواند و گفت: معلمین اصل و اساس تعلیم و تربیت هستند و معلم می تواند کاستی ها را جبران کند البته توجه به خانواده وجه مهمی است زیرا اگر ما مدرسه را خانه دوم تلقی کنیم خانه نیز مدرسه دوم است و باید بین این دو ارتباط برقرار باشد تا همسو باشد. 

انتهای پیام /

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد