Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله العظمی سبحانی:

کردار معلم بسیار پراهمیت تر از گفتارش است/ جنبه تهذیبی معلم باید مدنظر باشد

شناسه مطلب: 11407
زمان انتشار: جمعه 05 مهر 1398 ساعت 14:03

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: برای اینکه نسلی مؤمن، متعهد، پا به کار و پشتیبان نظام وانقلاب داشته باشیم باید معلمی مهذب، مؤمن و عامل به عمل را برای تدریس انتخاب کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حضرت  آیت الله سبحانی شامگاه پنجشنبه در دیدار وزیرآموزش و پرورش و هیئت همراه نقش معلم را در تربیت نسل آینده بسیار حیاتی و مهم دانستند و افزودند: گاهی یک معلم می تواند کشوری را بسازد و یا نجات دهد.

معظم له ضمن تاکید بر ارتباط وزارت آموزش و پرورش با مردم اظهار داشتند: آنچه که قرآن از آن حکایت می کند، نشان می دهد از زمان حضرت ابراهیم مسئله آموزش و پرورش مطرح بوده است.

ایشان با اشاره به آیات قرآن در خصوص تزکیه و تعلیم گفتند: هر کدام از این موارد وجهی دارد و تعلیم و تربیت باید در کنار یکدیگر باشد زیرا در کنار تزکیه باید فضائل و رذائل مشخص باشد و تا آموزش نباشد انسان نمی تواند خوب و بد را بشناسد از این جهت آموزش بر تزکیه مقدم است اما در آیاتی دیده شده که تزکیه مقدم بر آموزش است زیرا علمی که در آن تزکیه و اخلاق نباشد مضر است و در صورتی علم مفید است که با اخلاق همراه باشد.

حضرت آیت الله سبحانی دو مسئولیت علم آموزی و پرورش را مورد تاکید قرار داده و اظهارداشتند:علم موتور جامعه است و علم بدون ایمان سبب می شود بمبی ساخته شود، صدها نفر را بکشند و به آن افتخار کنند اما اگر علم با ایمان باشد می تواند در جهات مثبت به کار رود.

این مرجع تقلید، توجه و دقت در انتخاب معلم را امری مهم خواندو افزودند: عمل معلم در کلاس درس اخلاق به دانش آموز می دهد و باید معلم دلسوز، با اخلاق و با ایمان باشد و در گزینش معلم فقط به علم آن توجه نشود بلکه از همه جهات مورد توجه قرار گیرند زیرا گاهی یک معلم می تواند کشوری را بسازد و یا نجات دهد.

همچنین در ابتدای این دیدار وزیر آموزش و پرورش گفت:امسال ۱۴ میلیون و ۸۶۰ هزار دانش آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

محسن حاجی میرزایی، با اشاره به آماده سازی مدارس در مناطق زلزله زده و سیل زده عنوان کرد: ساخت و ترمیم مدارس در مناطق زلزله زده سامان پیدا کرده است حتی سرانه مدارس در استان کرمانشاه هفت دهم متر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ایمنی مدارس در سراسر کشور کنترل و بازرسی شده و ساخت و ترمیم مدارس در استان های سیل زده لرستان و خوزستان انجام شد البته ساخت مدارسی که در مسیل ها بوده است به جهت جا به جایی و ساخت در زمین های مناسب با تاخیر انجام شده است البته تمهیدات برای شروع سال تحصیلی بین دانش آموزان صورت گرفت و هم اکنون این عزیزان در سر کلاس حاضر هستند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فرصت آموزش در همه نقاط کشور حتی در روستاهای کم جمعیت فراهم شده است و خدمات آموزشی ارائه می شود و هم اکنون ۹۸ و نیم درصد افرادی که باید تحت آموزش باشند در حال تحصیل هستند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ۷۷۷ معلم هم اکنون کار آموزش را برعهده دارند گفت: امسال ۱۰۷ معلم جدید به نظام آموزشی پیوستند و ۱۴۲ میلیون جلد کتاب درسی چاپ و توزیع شد.

رئیس عالی ستاد همکاریها  اجرای سند تحول بنیادین در امر آموزش را مهمترین ماموریت این نهاد دانست و گفت: این سند به جهت بهبود کیفیت امر آموزش است که مورد تاکید رهبر انقلاب می باشد و نظام تربیت را مورد توجه قرار داده است تا از آموزش صرف به سمت پرورش پیش رود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این سند مبتنی بر مبانی دینی تدوین شده است و همه ابعاد شخصیتی فرد را پوشش می دهد زیرا باید به همه ابعاد وجودی فرد توجه و در راستای انتخاب درست تقویت شود.

حاجی میرزایی با توجه به مسئله آسیب های اجتماعی ابراز داشت: باید مصونیت بخشی در دانش آموزان ایجاد شود.

وی نقش معلم را در تحقق سند تحول بنبادین مهم خواند و گفت: معلمین اصل و اساس تعلیم و تربیت هستند و معلم می تواند کاستی ها را جبران کند البته توجه به خانواده وجه مهمی است زیرا اگر ما مدرسه را خانه دوم تلقی کنیم خانه نیز مدرسه دوم است و باید بین این دو ارتباط برقرار باشد تا همسو باشد. 

انتهای پیام /



دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مبلغین و روحانیون شهرستان دلگان

نشست فصلی مبلغان طرح امین خراسان شمالی

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان

تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در مدارس ایرانشهر

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون

نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مبلغین و روحانیون شهرستان دلگان

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود