Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش در نشست ستاد همکاری ها

جامعه قدرتمند، اعتبار خود را از انسان های توانمند می گیرد/ نیاز مبرم خود را به همکاریهای با حوزه اعلام میکنم

شناسه مطلب: 11403
زمان انتشار: پنجشنبه 04 مهر 1398 ساعت 16:47

وزیر آموزش و پرورش گفت ؛هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان هایی توانمند، حافظ هویت شخصی و اجتماعی خود و دیگران است.

به گزارش پایگاه ستاد همکاریها ، محسن حاجی میرزایی در دومین جلسه ستاد همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش با اشاره به اراده و انگیزه بالا در آموزش و پرورش جهت همکاری با حوزه های علمیه اظهار کرد: همه اهدافی که دنبال آن هستیم مانند عدالت، فقرزدایی، آرامش و پیشرفت کشور؛ به دلایل مختلفی هسته اصلی رسیدن به این اهداف با پی ریزی در آموزش و پرورش صورت می گیرد، لذا تحول در نیروی انسانی لازمه رسیدن به اهداف متعالی است.

حاجی میرزایی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی جامعه ای قدرتمند اعتبار خود را از انسان های توانمند جامعه می گیرد و جامعه ای که در برابر تهدیدها می تواند استمرار یابد، آن جامعه توسعه یافته است، بنابراین هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت چنین آدم هایی توانمندی، حافظ هویت شخص و اجتماعی خود و دیگران و ... است.

وی با اشاره به اینکه با توسعه کمی آموزش و پرورش سطح پوشش تحصیلی به 98.5 درصد رسیده است، گفت: نباید طرح های ما در مرحله ایده قربانی شود و به اجرا نرسند لذا روی یک طرح کار کنیم اما آن را بتوانیم اجرایی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نباید اقدام برابر با نتیجه باشد زیرا این اقدام به عنوان فرض درست مطرح شده است در حالیکه باید حجت داشته باشیم که فرض درستی را تصور کرده ایم و بسیاری از کارهای درست هم نادرست انجام می شود.

حاجی میرزایی با اشاره اینکه گفته می شود کار فرهنگی نمود ندارد، گفت: کار فرهنگی در صورت درستی حتما نمود خواهد داشت و امیدوارم اجرای سند تحول را با همراهی شما پیش ببرم چون اجرای یک کار سه برابر سخت تر از ایده و طرح آن است.

وزیر آموزش و پرورشافزود؛اکنون که مسئولیت سنگین آموزش و پرورش به اینجانب واگذار شده است ، نیاز مبرم  خود را برای همکاری روز افزون علما ، روحانیت و حوزه های علمیه در دستگاه تعلیم و تربیت اعلام می کنم و امیدوارم با روحیه جهادی اعضای ستاد ،منشا اقدامات و فعالیت های اثر گذار باشیم.  

در ادامه این نشست  حجت الاسلام  ذوعلم، رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی اظهارکرد: بهتر است شاخص ها طوری تعریف شود که در سطح مدرسه همکاری های حوزه صورت بگیرد، کلیت برنامه درس ملی از زوایای مختلف از جمله از نگاه حوزه می تواند مورد نقد قرار گیرد و ایده های آن ها وارد این برنامه شود، طرح بوم قرار است ۸۰۰۰ مدرسه را در سال پوشش دهد و اگر هسته مرکزی این برنامه در محلی تولید شود و نیازهای دانش آموزان شناسایی شود ما آماده استفاده از این طرح هستیم.



در یک مقاله بررسی شد

مسجد خواستگاه تحقق اهداف حوزه علمیه و آموزش و پرورش

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

با برنامه‌ریزی هدف‌مند زمینه‌ساز موفقیت‌های بزرگ شویم.

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)

در دوره دانش‌افزایی طلاب آموزش ‌وپرورش

تاکیدامام جمعه قزوین بر تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تفاهم نامه های ستاد همکاریها از آغاز تاکنون

به مناسبت آغازامامت حضرت ولیعصر(عج)

درمحضرغایب حاضر/ ازهمه خبرهاى شما آگاهيم!

موشن گرافی نماز / قسمت اول ؛بیمه واقعی

دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند؛

چهل و ششمین دوره تربیت مربی کودک و نوجوان

فعالیت‌های تبلیغی مدرسه امام صادق(ع) در مدارس شهر تهران

استاندار سمنان در ششمین اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی تأکید کرد؛

لزوم اهمیت ارتباط با خدا و اقامه نماز/ حسرت یک نماز پس از ۴۰ سال

نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه سمنان 

آموزش و پرورش کلید نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و ارزش‌های اسلامی در جامعه است