Print
Zoom In
Zoom Out

با حضور نمایندگان ولی فقیه در استانها

طنین «آوای بندگی»در مدارس سراسر کشور

شناسه مطلب: 11400
زمان انتشار: سه شنبه 02 مهر 1398 ساعت 14:40

نماز جماعت ظهر و عصر در نخستین روز ماه مهر در مدارس کشور در سال تحصیلی جدید اقامه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، نماز جماعت ظهر و عصر در مدارس کشوردر سال تحصیلی جدید با حضور ائمه جمعه و جماعات در مدارس و دبیرستانهای کشور برگزار گردید .

اعتلاء فرهنگ اقامه نماز از طریق تشویق و بسترسازی و پرهیز از رفتارهای سختگیرانه با هدف اجرای مفاد سند طرح جامع تقویت فرهنگ اقامه نماز به طور منظماز اهداف این گونه مراسم معنوی است.

همچنین برگزاری نشست های گفتمان خانواده و دانش آموز با موضوع نماز با همکاری و استفاده از اساتید تخصصی نماز استان، در راستای معرفت افزایی و توانمندسازی دانش آموزان و اولیای آنان درباره آداب و اسرار نماز و نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در خانواده و شیوه های دعوت به نماز، مورد تاکید است.


آذربایجان شرقی:

*رمز موفقیت دانش آموزان برای غلبه بر بدخواهان ارتقا سطح تحصیلی است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مراسم زنگ مهر تحصیلی 98 در دبیرستان موحد ناحیه 4 تبریز رمز موفقیت دانش آموزان برای غلبه بر بدخواهان را در وهله اول ارتقای تحصیلی عنوان کرد

حجه الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم  در این مراسم گفت؛در دفاع مقدس دانش آموزان بیشترین آمار جمعیتی را در دفاع از کیان نظام اسلامی داشتند.

رئیس کمیته همکاریهای  آذربایجان شرقی تاکید کرد: رمز موفقیت ارتقای تحصیلی بوده و امروز دشمنان در بعد علمی که موفق هستند توانسته اند جهان را تسخیر و استعمار کنند و راه مقابله با دشمن چیزی جز ارتقای علمی نیست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در کنار ارتقای سطح تحصیلی تذهیب نفس دانش‌آموزان  باید اولویت اولیا و مربیان مراکز آموزشی باشد،افزود: اولیا دانش‌آموزان آرزو دارند فرزندانی داشته باشند که از نظر معنوی و اخلاقی در بالاترین سطح قرار داشته باشند از این رو باید همکاری و هماهنگی خانه و مدرسه برای تحقق این امر مهم بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

حجه الاسلام والمسلمین علی آل هاشم  با بیان رشد علمی کشور در سایه تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب شتاب بیشتری گرفته است، گفت: موفقیت‌های بدست آمده در حوزه فناوری‌های جدید و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای که دشمنان را عصبانی کرده است در سایه توانمندی‌ها و موفقیت‌های دانشمندان جوان ایرانی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به ویژگی‌های جنگ نرم و تاثیر آن در بنیان فکری و اخلاقی دانش آموزان تاکید کرد: پدران و مادران عزیز تربیت فرزندان خود را تنها به مدرسه نسپارند بلکه با ارتباطی مستقیم با مربیان آموزشی و پرورشی در هدایت و کنترل آینده‌سازان کشور نقش‌آفرین باشند

ایلام؛

*استعدادهای متفاوت نیازهای اجتماعی متفاوت را برطرف می کند

حجت السلام والمسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه ی شهر ایلام ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی و هفته ی دفاع مقدس گفت:  استعدادهای هر یک از شما دانش آموزان عزیز در قیاس با دیگری متفاوت است و این تفاوت نیازهای اجتماعی متفاوت را برطرف می کند.

وی هشت سال ایثار مردم در زمان جنگ تحمیلی را بی مانند توصیف کرد و افزود: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت است تا مجاهدت های مردم استان ایلام که شهرها را خالی نکردند بیشتر و بهتر و عینی تر بازگو شود.

رئیس کمیته همکاریهای ایلام یادآور شد: این روزها دشمن تلاش می کند مردم ما را از عقبه ی اصیل خود که همانا اسلام، انقلاب و دفاع مقدس است جدا کند.

وی در پایان با تکیه بر سفارش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) « نحصیل،تهذیب، ورزش» گفت: آینده ی شما دانش آموزان عزیز وابسته به تحصیل و علم شما و ارتباط مناسب و موثر شما با خدا نتیجه تهذیب نفس تان و ورزش سلامت جسم شما را برای زندگی بهتر رقم می زند.

*شوق وصل در مدارس چهارمحال و بختیاری

درنخستین روز از مهرماه در سراسر استان زنگ نماز در مدارس استان نواخته شد و تا پایان سال تحصیلی همه دانش‌آموزان و کادر اجرایی مدارس در نماز جماعت شرکت می‌کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در اولین روز سال تحصیلی در دبیرستان نمونه دولتی پژوهش حاضر شد و نماز شوق وصل به امامت ایشان و با حضور پرشور دانش آموزان و معلمان این آموزشگاه اقامه شد. 

مدیر کل آموزش‌وپرورش استان در این مراسم اظهارداشت دستورالعمل اقامه نماز جماعت در کلیه مدارس مقاطع مختلف تحصیلی قبل از مهرماه به مدارس ارسال شده و به حول و قوه الهی در همه ایام سال تحصیلی جدید نماز جماعت در مدارس استان با حضور دانش آموزان و معلمان برپا می شود و حتی اگر مدرسه‌ای نمازخانه ندارد کلاس و یا فضای مناسبی را به این امر اختصاص خواهد داد.

استان مرکزی

*تولید علم در فضای انقلابی رسالت آموزش و پرورش است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در مراسم گلبانگ توحید در دبیرستان دخترانه بصیرت اراک گفت: تولید علم، دانش و فناوری منطبق با آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری در فضایی انقلابی و اسلامی رسالت خطیر آموزش و پرورش است.

آیت الله«قربانعلی دری نجف آبادی» روز دوشنبه همزمان با نخستین روز از آغاز سال تحصیلی  در برنامه آغازین اقامه فریضه ظهر و عصر در مدارس استان مرکزی که با نام گلبانگ توحید در دبیرستان دخترانه بصیرت اراک، افزود: آشنا سازی دانش آموزان با آموزه های قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع)، نسل جدید را در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان بیمه می کند، بنابراین معلمان و مسئولان آموزشی وزارت آموزش و پرورش باید ضمن ارائه مطالب درسی به این مهم نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: شکل گیری شخصیت نسل فردای ایران، در نظام آموزشی و به دست معلمان توانمند و خوش فکر است و باید اهدافی را که برای تعالی نظام و اقتدار کشور ترسیم شده با آگاهی به نسل آتی منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: تکلیف نهادهای فرهنگی و آموزشی ترویج فرهنگ ناب اسلام محمدی(ص) و تقویت همگرایی مذهبی و هویت ملی است و فرهنگیان باید با بهره گیری از روش های مشارکت جویانه گفتمان کارآمدی در این حوزه ایجاد کنند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: معلمان در تمامی صحنه های انقلاب با بینش و بصیرت خاص از آرمان های انقلاب در سنگر علم آموزی و معرفت اخلاقی و دینی دفاع کرده اند و امروز نیز در صف اول تحقق اهداف برنامه های کشور در اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی قرار دارند بنابراین، این قشر از جامعه باید قدرتمند تر از گذشته رسالت سنگین خود را در جامعه انجام دهند.

رئیس کمیته همکتریهای استان مرکزی گفت: آموزگاران و اساتید دانشگاه ها باید همواره در انتقال علوم روز به دانش آموزان و دانشجویان تلاش کنند چرا که اگر می خواهیم به توسعه پایدار در جامعه برسیم باید آحاد جامعه به علم و فن آوری روز جهان تسلط کافی داشته باشند.


استان همدان:

*علم، بزرگ ترین ثروتی است که انسان را به تعالی می‌رساند

آیت الله شعبانی در مراسم نمادین نواختن زنگ بازگشایی مدارس در دبیرستان شریعتی همدان با اشاره به این که امروز باید در شیوه و تکنیک آموزش سرمایه‌گذاری شود، اظهار کرد: امروز شیوه یادگیری در اولویت آموزش در سطح دنیا قرار دارد که ما هم باید در آموزش و پرورش به این موضوع توجه کنیم.

وی با بیان این که کسب علم در هر زمینه ای همواره از دستورات اسلام بوده است، خطاب به دانش آموزان گفت: شما جوانان هستید که مدیریت آینده و امروز کشور را باید رقم بزنید.

آیت الله شعبانی تصریح کرد: انسان با کسب علم می‌تواند تحول آفرین باشد و جامعه را به پیش ببرد؛ چراکه بدون علم هیچ جوانی قدرت رو به جلو بردن مملکت را نخواهد داشت.

رئیس کمیته همکتریهای همدان  خاطرنشان کرد: خیلی از ما آینده را در پول می‌بینیم، اما این علم است که به عنوان بزرگ ترین ثروت انسان را به تعالی می‌رساند.

استان  گیلان:

*اقتدار جوامع با علم آموزی حاصل می شود

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه علم به انسان قدرت می‌دهد، افزود: علم و دانش موجب حیات و نشاط معنوی شده و جامعه را نورانی می‌کند.

آیت الله « رسول فلاحتی» امروز(دوشنبه، ۱ مهر) در آیین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در هنرستان دخترانه کیومرث صابری رشت، علم و دانش را موجب درخشش انسان دانست و گفت: موفقیت هر کشوری در سایه علم حاصل می‌شود.

وی انس با علم، کتاب و قلم را حیات‌بخش دانست و افزود: کسی که در کنار کتاب و قلم نباشد حیات ندارد و افرادی که در کنار علم پرورش یابند از درون و بیرون قدرتمند هستند. نماینده ولی فقیه خطاب به دانش‌آموزان توصیه کرد تا خوب درس بخوانند وکتاب‌های متعلق به زنان را مطالعه کنند تا از حقوق خود در جامعه بیشتر آگاه شوند. 

 

استان کرمان؛

*ورود قرارگاه فرهنگی کرمان برای کمک به آموزش و پرورش و دارالقرآن ها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به تشکیل و فعالیت قرارگاه فرهنگی استان کرمان، اظهار کرد: این قرارگاه بر اساس برنامه های پیش بینی شده، به کمک واحدهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و دارالقرآن ها می رود.

حجت الاسلام و المسلمین " حسن علیدادی سلیمانی" دوشنبه اول مهرماه ۹۸ در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: موضوع آموزش و پرورش به قدری اهمیت دارد که در پیش نویس قانون اساسی پیشنهاد این بوده که وزارت آموزش و پرورش نداشته و قوه ای به این نام داشته باشیم.

رئیس کمیته همکاریهای کرمان گفت: دلیل اهمیت این حوزه این بوده که نخستین معلم خداوند و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) هستند و معلمی تقدس خاص خود را دارد.

علیدادی سلیمانی، تصریح کرد: جایگاه معلمی چون فهم آدمی را بالا می برد، درک انسان را افزایش می دهد و انسان سازی به معنای واقعی را به دنبال دارد، جایگاه عظیمی است.

امام جمعه کرمان گفت: کارهای مقدماتی در زمینه ساماندهی دارالقرآن های استان کرمان انجام شده و لازم است که شورای آموزش و پرورش درباره مکان‌های موقوفه از جمله مدارس موقوفه پیگیری های لازم را انجام دهد.

کرمانشاه 

*زنگ نماز جماعت در مدارس استان کرمانشاه

آیین نواختن زنگ نماز جماعت به صورت نمادین در مدارس استان با حضور معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد.

، آیین نواختن زنگ نماز در مدارس استان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین ذوعلم، معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی ذوعلم ضمن بیان آیاتی از قرآن کریم گفت: اقامه نماز مهم‌ترین فریضه دینی می‌باشد و دانش‌آموزان را به آراستگی زیور علم و ایمان سفارش نمود.

عضو ستاد همکاریها در این مراسم با اشاره به ضرورت توجه به اقامه نماز، اظهار کرد: نماز، جامعه را از کارهای بد بازداشته و در مسیر پیشرفت و تعالی قرار می‌دهد.

وی افزود: نماز باعث تاثیرات مثبت اخلاقی، معنوی و تربیتی در دانش‌آموزان می‌شود، و فرهنگیان و دانش‌آموزان باید نماز را به عنوان یک فریضه و رکن در نظام تربیتی تلقی کنند.

 

لرستان؛ 

*زنگ مهر و مقاومت در مدارس لرستان

همزمان با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان شهید مهناز کاییدی شهرستان پلدختزر سال تحصیلی جدید برای 352 هزار دانش آموزآغاز شد .

نماینده رهبر معظم انقلاب در هندوستان نیز با اشاره به کمک‌های مردم هندوستان به سیل‌زدگان کشور، گفت: شیعیان هندوستان ۱۰میلیارد تومان به سیل‌زدگان کشور کمک کردند که از این رقم یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان سهم لرستان بود.

حجت الاسلام والمسلمین  مهدوی پوراظهار کرد: سیل پلدختر علاوه ‌بر خسارات مالی، سیل همدلی را به همراه داشت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هندوستان با ذکر این مطلب که این مقدار کمک نشانه عشق و همدلی بین ملت هندوستان و ایران است به اثر معنوی این کار اشاره کرد و گفت: کشور هندوستان به یک اعتبار کشور امام حسین(ع) حساب می‌شود؛ چراکه عاشورا در هندوستان تعطیل رسمی است و ارادت‌ها به امام حسین(ع) قابل توجه است؛ چراکه عشق حسینی دل‌ها را به هم پیوند داده است.

وی با ذکر این مطلب که از کمک‌های مردم هندوستان به سیل ‌زدگان یک میلیارد و ۲۰۰میلیون به ساخت دو مدرسه پلدختر اختصاص یافت، گفت: امروز هم ۱۰۰میلیون تومان دیگر اهدا می‌شود که اگر کم و کسری وجود دارد جبران شود.

استان  قزوین:

*دانش آموزان خود را به دانش، ادب و معنویت مجهز کنند

آیین بازگشایی مدارس صبح دوشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در دبیرستان نمونه دولتی علامه جعفری قزوین برگزار شد،  

ایت الله عابدینی در این مراسم گفت؛ همه انبیا معلم بودند و کتاب درس آنها کتب الهی بود و بهترین مشق زندگی را به انسانها آموختند.  

وی بیان کرد: قرآن کریم که به کتب دینی و الهی اشراف کامل دارد و حقایق وحی در آن نهفته است سعادت بشر را تضمین کرده است و با تمسک به آن می توان به کرامت و سعادت رسید.

امام جمعه قزوین افزود: قرآن به دین و دانش اهمیت فراوانی داده و اگر به آن توسل جوییم به سعادت دنیا و آخرت خواهیم رسید.

وی اظهارداشت: خداوند برای کرامت انسانها اهمیت زیادی می دهد  و عزت و احترام و کرامت را منزلت خاصی قایل شده و اصولا انسان را با کرامت متولد کرده است.

رئیس کمیته همکاریهای قزوین   گفت: خداوند قرآن را برای تکریم و هدایت انسانها نازل کرد و معلم این کتاب مقدس را پیامبر قرار داده و محصلان آن نیز انسانها هستند.  


یزد 

*طنین بانک توحید در مدارس یزد 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ظهر دیروز در هنرستان ۱۵ خرداد ناحیه یک یزد حضوریافت و پس از اقامه نمازجماعت در جمع آنان گفت: آشفتگی جهان و دنیای غرب به خاطر فراموشی هدف زندگی است.

"  آیت الله محمدرضا ناصری " با تبریک سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای تمامی دانش آموزان افزود:  خداوند متعال برای خلقت هر موجودی هدفی را مشخص مشخص کرده است .

وی با یادآوری این نکته که خداوند آنچه در آسمان زمین است را برای انسان خلق کرده است افزود : بر انسان است که هدف خلقت خویش را به درستی بشناسد و برای رسیدن به آن تلاش کند.

امام جمعه یزد افزود : بر اساس آنچه از قران و عقل استفاده می شود هدف زندگی انسان هدف والا و متعالی است که در ما ورای این عالم است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد هدف از خلقت انسان را رسیدن به کمال و مقام قرب الهی دانست و گفت: روح و قلب آدمی در ارتباط با خداوند صیقل می یابد.

رئیس کمیته همکاریهای یزد، آموزش و تعلیم را مقدمه‌ای برای رسیدن به کمال و تعالی دانست و به دانش‌آموزان توصیه کرد عزت را از خدا بگیرند و در زندگی خود ائمه اطهار و معصومین را الگوی خود قرار دهند.

آیت الله ناصری در پایان سخنان خود فرهنگیان ومعلمان را مخاطب خویش قراردادوگفت‌: معلمین‌ در آموزش های خود همواره سه چیز را مد نظر داشته باشند.

امام جمعه یزد ازمعلمین خواست دانش آموزان را با معرفت خداآشنا کنند و به آنان تفکر و تعقل کردن را بیاموزند تا بتوانند با تفکر تعقل مسیر زندگی خود را انتخاب کنند.

هرمزگان 

 *زنگ نماز و اهمیت علم اندوزی

در استان هرمزگان نیز در جای جای این استان ائمه جمعه و جماعات شهر های مختلف ضمن به صدا در آوردن زنگ نماز بر اهمیت علم اندوزی و تلاش برای رسیدن به قله های رفیع علمی و معنوی توسط دانش آموزان و معلمان تاکید شد 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندر عباس  یادآور شد: خداوند جهان را برای انسان خلق کرد و انسان را برای عبادت آفرید تا با بندگی به تولد دوباره برسد و تقوا نیز برای رسیدن به کرامت است.

وی تصریح کرد: باید از انبیا و همه کسانی که جهل را نابود کردند، عزت آفریدند و بساط عدالت را گستردند و در مسیر کرامت انسانی گام برداشتند  تجلیل کرده و قدردان آن باشیم.

حجت الاسلام عبادی زاده  اظهارداشت: رسیدن به لذت در زندگی به ۵ عامل بستگی دارد که هر کسی به آن برسد از نشاط لازم برخوردار خواهد شد.

رئیس کمیته همکاریهای هرمزگان   گفت: عقل، دین، ادب، حیا و خوش رویی مهمترین عوامل رسیدن به نشاط و لذت معنوی در زندگی است و شما دانش آموزان می توانید این رفتارها را در خود پیاده کنید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»