Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش‌وپرورش

نقطه آغاز اجرای سند تحول دانشگاه فرهنگیان است

شناسه مطلب: 11393
زمان انتشار: يكشنبه 31 شهریور 1398 ساعت 13:06

تحول در نظام تعلیم و تربیت و اجرای سند تحول بنیادین برعهده دانشگاه فرهنگیان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،وزیر آموزش‌وپرورش در گردهمایی مشترک مدیران ارشد ستادی و استانی دانشگاه فرهنگیان اظهارکرد:‌ دانشگاه فرهنگیان معلمانی را باید تربیت کند که در تراز سند تحول بنیادین باشند چرا که نقطه آغاز اجرای سند تحول دانشگاه فرهنگیان است و معلم باید بتواند دانش آموزان را برای محیط‌های اجتماعی تربیت کند و در برابر پرسشگری دانش آموزان راه‌کارهای مؤثری داشته باشد. 

*دانشگاه فرهنگیان قلب آموزش‌وپرورش است 

محسن حاجی میرزایی درگردهمایی مشترک مدیران ارشد ستادی و استانی دانشگاه فرهنگیان که در مرکز شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان اهمیت و اعتبار زیادی دارد و قلب آموزش‌وپرورش در دانشگاه فرهنگیان می‌تپد و رمز و میزان موفقیت نظام تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان رقم می‌خورد بنابراین اگر حال دانشگاه فرهنگیان خوب باشد، حال آموزش‌ و پرورش خوب است. همچنین بار سنگین تحول در نظام تعلیم و تربیت و اجرای سنجیده و دقیق سند تحول بنیادین بر دوش دانشگاه فرهنگیان است.

*نیمی از برنامه های من  ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه فرهنگیان دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه اضافه کرد: هشت محور در برنامه‌های مدنظرم برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه دادم که در بیش از نیمی از اهداف و آرمان‌ها باید ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم.

حاجی میرزایی مهم‌ترین مأموریت دانشگاه فرهنگیان را تربیت نیروی انسانی موردنیاز وزارت آموزش‌وپرورش دانست و گفت: مجرای ورود به آموزش‌وپرورش دانشگاه فرهنگیان است واین نقش بسیار مهمی است که ضرورت‌ها و الزاماتی را به ما گوشزد می‌کند.

*معلم در تراز سند تحول بنیادین در دانشگاه فرهنگیان  تربیت می‌شود

وی افزود: معلمی که دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌کند، چه معلمی است؟ چرا باید دانشگاه فرهنگیان معلم تربیت کند و دانشگاه‌های دیگر این امکان را ندارند؟ دلیلش این است که تنها در دانشگاه فرهنگیان معلمی که در تراز سند تحول بنیادین است تربیت می‌شود و اسوه، امین و بصیر در فرایند تعلیم و تربیت است.

*معلم جانشین تمام نداشتن‌ها است

وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد: معلم مهم‌ترین عنصر در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است و جانشین تمام نداشتن‌ها است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه کاستی‌ها در تمام بخش‌ها قابل جبران است، اظهار کرد: از کمبود و کاستی معلم نمی‌توانیم اندکی کوتاه بیاییم.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: نظام آموزشی برای اینکه چتر حمایتش را در سراسر کشور گسترش بدهد توسعه کمی را پیگیری کرد و کیفیت را فدا کرد، اما در دانشگاه فرهنگیان چنین نباید شود و ما در این دانشگاه از هیچ کیفیت و استانداردی کوتاه نمی‌آییم لذا معلمی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شود باید توانمندی‌های لازم را کسب کرده باشد.

وی بابیان اینکه اعتبار دانشگاه فرهنگیان را باید خود دانشگاه باعث شود، تصریح کرد: متأسفانه در برخی از مناطق کشور می‌خواهند به ‌سرعت با داشتن زمینی دانشگاه فرهنگیان تأسیس کنند درحالی‌که عوامل دیگری همچون داشتن اعضای هیئت‌علمی توانمند بسیار مهم‌تر است.

*هیچ شغلی پیچیده ‌تر از معلمی نیست

وزیر آموزش‌وپرورش اذعان کرد سند تحول بنیادین به ساحت‌های تربیتی بسط پیدا می‌کند و ما باید ببینیم معلمی که این ساحت‌ها را می‌تواند تعلیم دهد و تربیت کند چه ویژگی‌های دارد؟ هیچی شغلی پیچیده ‌تر از معلمی نیست لذا کثرت‌گرایی نیاید ما را از استاندارهای که داریم عدول دهد و اگر کاری شریف‌تر و عمیق‌تر از معلمی بود خداوند پیامبران را برای آن مبعوث می‌کرد و فلسفه دانشگاه فرهنگیان تربیت چنین معلمی است.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: استانداردها را به جد مراقبت کنید و اگر استاندارد غلطی داریم آن‌ها را اصلاح کنیم چراکه به دنبال معلمی هستیم که تحکیم نقش الگویی داشته باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه معلمان و مدیران نیازمند آموزش هستند، گفت: تغییر در هر جز نظام تعلیم و تربیت مستلزم گذشت زمان است و پیشران تحول دانشگاه فرهنگیان است.

*نقطه آغاز اجرای سند تحول دانشگاه فرهنگیان است

حاجی میرزایی در پایان تأکید کرد: دانشگاه فرهنگیان افرادی را باید تربیت کند که در تراز سند تحول بنیادین باشند چراکه نقطه آغاز اجرای سند تحول دانشگاه فرهنگیان است و معلم باید بتواند دانش آموزان را برای محیط‌های اجتماعی تربیت کند و در برابر پرسشگری دانش آموزان راه ‌کارهای مؤثری داشته باشد و برای خروج از استیصال و انزوا به دانش آموزان کمک کند و به آنان مصونیت ببخشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد