Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها

حوزه علمیه نخستین دستگاهی است که برای تحقق سند تحول بنیادین به میدان آمده است

شناسه مطلب: 11384
زمان انتشار: شنبه 30 شهریور 1398 ساعت 09:42

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش گفت: در طول سال تحصیلی ۳ هزار و ۵۰۰ طلبه در مدارس برای برپایی نماز جماعت مستقر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،علیرضا رحیمی روز سه شنبه در نشست مشترک ائمه جمعه و روسای اداره آموزش و پرورش مناطق ۱۷ گانه چهارمحال وبختیاری گفت: در کشور بیش از ۱۵۰ هزار مدرسه فعال است که تنها درصد کمی از این مدارس دارای روحانی مستقر هستند.

وی با اشاره تعامل بین وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه اظهار داشت: حوزه علمیه به عنوان نخستین دستگاهی است که برای تحقق سند تحول بنیادین به کمک آموزش و پرورش آمده تا با همکاری و هماهنگی بیشتر زمینه بهره مندی از ظرفیت روحانیت  در راستای تربیت دانش آموزان استفاده شود.

رحیمی، با اشاره به ۱۳۱ راهکار در سند تحول بنیادین  گفت: ۷ راهکار به طور مستقیم و ۹۰ راهکار به طور غیر مستقیم بدون همکاری دستگاه های دیگر از جمله حوزه علمیه محقق نخواهد شد.

وی به راه اندازی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در سال ۸1 در کشور اشاره کرد و گفت: دراین ستاد به منظور دستیابی هر چه بهتر به برنامه ها به خصوص سند تحول بنیادین یک برنامه ۵ ساله تنظیم و تصویب شده که مهمترین این برنامه ها در حوزه تدوین کتاب درسی، جذب روحانی در مدارس و دانشگاه فرهنگیان و جذب طلاب وظیفه در آموزش و پرورش است.

رحیمی به فعالیت مدارس امین، صدرا و معارف اسلامی به عنوان یک ظرفیت بی بدیل  برای نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: باید پذیرش در این مدارس براساس گزینش از بهترین دانش آموزان باشد نه اینکه دانش آموزان برتر را فقط به سمت رشته های دانشگاهی و همچنین پزشکی و مابقی رشته ها سوق داد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش به پیوند بین جوانان، مدرسه، حوزه علمیه ، مساجد و ائمه جمعه تاکید کرد و گفت: ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در راستای تربیت اسلامی و به منظور ایجاد ارتباط بیشتر بین مدارس و جوانان و نوجوانان با مسایل دینی و همچنین حوزه و مساجد فعال شده است.

گفتنی است در نشست مشترک ائمه جمعه روسای اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری مشکلات و کاستی های حوزه تربیت اسلامی و پرورشی در مدارس بررسی شد.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد