Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله امامی کاشانی:

مدارس معارف اسلامی باید توسعه یابند

شناسه مطلب: 11355
زمان انتشار: يكشنبه 10 شهریور 1398 ساعت 10:19

ستاد همکاریها/امام جمعه موقت تهران بر توسعه همه جانبه مدارس معارف اسلامی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله محمد امامی کاشانی در دیدار مدیرکل، معاونین و مدیران مناطقی از آموزش و پرورش شهر تهران اظهارکرد: آموزش و پرورش یکی از مهمترین مکان‌هایی است که می‌توان از آن برای بسط و گسترش معارف اسلامی استفاده کرد.

تولیت مدارس علوم و معارف اسلامی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار صمیمی و تقدیر و تشکر از مجموعه آموزش و پرورش، اساس کار تعلیم و تربیت را معلم دانست.

عضو خبرگان رهبری با ذکر خاطره ای از حضرت امام خمینی (ره) در مورد تدریس افزود: حضرت امام خمینی (ره) در امر تدریس بسیار صبور و با حوصله بود و به شکلی تدریس می کرد که طلاب شاگرد ایشان به خوبی با درس و ایشان ارتباط برقرار می کردند و به اصطلاح ما دست شاگرد را می گرفتند تا به مقصد برسد.

وی تدریس خلاقانه توام با اخلاق حسنه را یکی از مهمترین راه های جذب دانش آموز به مدرسه و درس دانست.

در ادامه این دیدار فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در زمینه اهمیت و جایگاه بالای آموزش و پرورش و بحث نیروی انسانی و با اشاره به اینکه نیروی انسانی در جامعه امروزی اهمیتی سرنوشت ساز و تعیین کننده دارد، گفت:در حال حاضر بزرگترین مساله پیش روی ما بحث کمبود نیروی انسانی است، بطوری که با خارج شدن نیروهای بازنشسته، با کمبود حدود 13000 نیرو مواجه هستیم.

وی تراکم دانش آموزان را نیز معضلی دیگر بر شمرد و افزود : شهر تهران متراکم ترین کلاس ها را دارد و به علت بافت قدیمی و فرسوده بعضی مناطق از جمله منطقه 12 نیاز شدیدی به نوسازی و بازسازی واحد های آموزشی در شهر تهران داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با تشکر از زحمات همکاران و فرهنگیان در خصوص بحث دانش آموزان برتر کنکور گفت: در شهر تهران حدودا ۱۷۰۰ دانش آموز رتبه زیر هزار داشته‌‌ایم و این موفقیت بزرگی است.

همچنین کریمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز به بیان فعالیت های فرهنگی، مذهبی و تربیتی انجام گرفته در مدارس پرداخت و مهمترین برنامه های حوزه پرورشی و فرهنگی را مسابقات قرآن،نماز و عترت،طرح منزل و مسجد،طرح میقات الصلاه،اردوهای راهیان نور، مسابقات فرهنگی و هنری و تجهیز و زیبا سازی نمازخانه ها و ... ذکر کرد .

گفتنی است شاه منصوری مدیر آموزش و پرورش منطقه 12  به ساختار مذهبی این منطقه اشاره کرد و گفت:با توجه به ساختار مذهبی منطقه و رتبه های برتری که دانش آموزان منطقه در مسابقات مختلف مذهبی و علمی کسب کرده اند، افراد زیادی از سایر مناطق به منطقه 12 مراجعه می کنند و خواستار ثبت نام فرزندان خویش در مدارس این منطقه هستند.

در ادامه نظریان مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 تهران نیز با اشاره به اهمیت کار معلم گفت:اگر می خواهیم جامعه ای بهینه و خوب باشد باید به امر آموزش و پرورش و نیروی انسانی کارآمد آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

انتهای پیام /




حوزه علمیه، پیشرو درنوآوریهای تربیتی

اپلیکیشن «الفبای مهربانی» کاری ازدفترتبلیغات اسلامی

معاون پرورشی و فرهنگی کهگیلویه و بویر احمد خبرداد

فعالیت 800 روحانی در آموزش و پرورش استان

نشست مدرسه علمیه صاحب‌الزمان (عج) لنگرود و آموزش‌ و پرورش

درنشست دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با مدیرجامعه‌الزهرا (س) بررسی شد

ظرفیت های تعلیم و تربیتی جامعه‌الزهرا (س) در همکاری با آموزش و پرورش

بازدید دبیرستادهمکاریها از مرکزتربیت معلم مبلغ

حوزه علمیه، پیشرو درنوآوریهای تربیتی

اپلیکیشن «الفبای مهربانی» کاری ازدفترتبلیغات اسلامی

معاون تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خبر داد

فعالیت یکهزار روحانی طرح امین در اصفهان

نگاه خوب رسانه ها به اخبارستاد

شماره (85) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشرشد

گزارش تصویری

طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج)‌اهواز در میان دانش آموزان در ایام فاطمیه

مدیر حوزه های علمیه:

حل چالش‌های آموزش و پرورش نیازمند اولویت‌بخشیِ تمام دستگاه‌هاست

پیش‌نشست شورای همکاری‌ سیستان و بلوچستان برگزارشد

آیت‌الله صفایی بوشهری در جمع دانش آموزان :

 شهدا نگذاشتند کشتی زندگی ما در گرداب جهان استکبار غرق شود

امام جمعه برازجان:

ره آورد حضورروحانیون در آموزش و پرورش تقویت هویت دینی دانش‌آموزان است

بازدید عضوخبرگان رهبری ازیک مدرسه طرح امین در استان گیلان  

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

توانمندسازی معلمان و طلاب؛ کلید افزایش اثرگذاری در مدارس و حوزه‌ها است

یادداشت

مدرسه فاطمی،الگویی تمدن‌ساز برای نجات بشر ازبحران‌های مدرن

وزیر آموزش و پرورش:

امروز میدان اصلی جنگ دشمن، باورهای نسل جوان است