Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله امامی کاشانی:

مدارس معارف اسلامی باید توسعه یابند

شناسه مطلب: 11355
زمان انتشار: يكشنبه 10 شهریور 1398 ساعت 10:19

ستاد همکاریها/امام جمعه موقت تهران بر توسعه همه جانبه مدارس معارف اسلامی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله محمد امامی کاشانی در دیدار مدیرکل، معاونین و مدیران مناطقی از آموزش و پرورش شهر تهران اظهارکرد: آموزش و پرورش یکی از مهمترین مکان‌هایی است که می‌توان از آن برای بسط و گسترش معارف اسلامی استفاده کرد.

تولیت مدارس علوم و معارف اسلامی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار صمیمی و تقدیر و تشکر از مجموعه آموزش و پرورش، اساس کار تعلیم و تربیت را معلم دانست.

عضو خبرگان رهبری با ذکر خاطره ای از حضرت امام خمینی (ره) در مورد تدریس افزود: حضرت امام خمینی (ره) در امر تدریس بسیار صبور و با حوصله بود و به شکلی تدریس می کرد که طلاب شاگرد ایشان به خوبی با درس و ایشان ارتباط برقرار می کردند و به اصطلاح ما دست شاگرد را می گرفتند تا به مقصد برسد.

وی تدریس خلاقانه توام با اخلاق حسنه را یکی از مهمترین راه های جذب دانش آموز به مدرسه و درس دانست.

در ادامه این دیدار فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در زمینه اهمیت و جایگاه بالای آموزش و پرورش و بحث نیروی انسانی و با اشاره به اینکه نیروی انسانی در جامعه امروزی اهمیتی سرنوشت ساز و تعیین کننده دارد، گفت:در حال حاضر بزرگترین مساله پیش روی ما بحث کمبود نیروی انسانی است، بطوری که با خارج شدن نیروهای بازنشسته، با کمبود حدود 13000 نیرو مواجه هستیم.

وی تراکم دانش آموزان را نیز معضلی دیگر بر شمرد و افزود : شهر تهران متراکم ترین کلاس ها را دارد و به علت بافت قدیمی و فرسوده بعضی مناطق از جمله منطقه 12 نیاز شدیدی به نوسازی و بازسازی واحد های آموزشی در شهر تهران داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با تشکر از زحمات همکاران و فرهنگیان در خصوص بحث دانش آموزان برتر کنکور گفت: در شهر تهران حدودا ۱۷۰۰ دانش آموز رتبه زیر هزار داشته‌‌ایم و این موفقیت بزرگی است.

همچنین کریمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز به بیان فعالیت های فرهنگی، مذهبی و تربیتی انجام گرفته در مدارس پرداخت و مهمترین برنامه های حوزه پرورشی و فرهنگی را مسابقات قرآن،نماز و عترت،طرح منزل و مسجد،طرح میقات الصلاه،اردوهای راهیان نور، مسابقات فرهنگی و هنری و تجهیز و زیبا سازی نمازخانه ها و ... ذکر کرد .

گفتنی است شاه منصوری مدیر آموزش و پرورش منطقه 12  به ساختار مذهبی این منطقه اشاره کرد و گفت:با توجه به ساختار مذهبی منطقه و رتبه های برتری که دانش آموزان منطقه در مسابقات مختلف مذهبی و علمی کسب کرده اند، افراد زیادی از سایر مناطق به منطقه 12 مراجعه می کنند و خواستار ثبت نام فرزندان خویش در مدارس این منطقه هستند.

در ادامه نظریان مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 تهران نیز با اشاره به اهمیت کار معلم گفت:اگر می خواهیم جامعه ای بهینه و خوب باشد باید به امر آموزش و پرورش و نیروی انسانی کارآمد آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

انتهای پیام /




یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

در کرمان برگزار شد

نشست طرح ملی مدارس آینده در مدار انقلاب اسلامی

به ریاست نماینده ولی فقیه در استان

نشست شورای همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش البرز برگزار گردید.

رئيس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برای تربیت تمام ساحتی سند تحول قابل تقدیر است

پویش ملی برای مادرم زهرا(س)

تأکید نماینده ولی‌فقیه در زنجان بر تقویت ارزش‌های انسانی در نسل نوجوان

ستاد همکاریهای در یک نگاه

گفت وگویی متفاوت برای فعالان عرصه تعلیم و تربیت

منبرجدید حوزه در دستان ۳۲ میلیون گیمرایرانی

در سفر دبیرستاد همکاریها به فارس مطرح شد؛

تاکید بر حمایت از طلاب شاغل و طرح امین در آموزش و پرورش

دبیر ستاد همکاری‌ها

حمایت از طلاب معلم، حمایت از هویت دینی آموزش و پرورش است

مشاور وزیر آموزش و پرورش

ایجاد گروه‌های اندیشه‌ ورز و اتاق های فکر از ضرورت‌های ستادهمکاریهاست

با حضور مشاوروزیرودبیر ستاد همکاریها

اولین گردهمایی طلاب معلم فارس برگزار شد

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان