به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها به نقل از خبرگزاری پانا در مشهد، علیرضا حاجیانزاده با اشاره به رویکردهای همکاری دو نهاد گفت: سند تحول بنیادین به عنوان یک نقشه راه برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است که شالوده آن تربیت دینی است زیرا در ساحتهای مختلف مستقیما به تربیت دینی پرداخته حتی ساحتهای علمی نیز با رویکرد دینی و توحیدی بنا شده است.
وی ادامه داد: برای اجرای سند تحول دستگاههای مختلف باید به کمک بیایند و یکی از دستگاههای مهم حوزههای علمیه و روحانیون هستند.
حاجیانزاده با بیان اینکه ارتباط حوزههای علمیه و آموزش و پرورش خیلی خوب ساماندهی شده است، گفت: رویکرد دینی نیاز ما را به ارتباط با نهاد روحانیت تقویت کرده است.
وی افزود: ستاد همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش بیشتر از ۱۴سال است که سامان پیدا کرده و به عنوان یک تشکل قوی مطرح است. با وجود این ستاد بستری برای جریان تربیت دینی و انقلابی دانش آموزان فراهم کردیم.
مشاور عالی وزیر تصریح کرد: یکی انتظارات ما از حوزه پاسخ به نیازهای روز دانش آموزان است . اولین کاری که در شناسایی نیازها میکنیم ترسیم صورت مسئلهای است که در مرحله بعد باید پاسخ آن پیدا شود.
وی گفت: تولید محتوا برای برنامههای مختلف انتظار دیگر ما از حوزه های علمیه است.
وی با اشاره به اینکه شناسایی و جذب روحانیون توانمند برای حضور در مدارس رویکرد و انتظار سوم از حوزه است، گفت: روحانیانی که توان علمی و مهارتی برای کار با گروه کودک و نوجوان دارند باید شناسایی و جذب شوند و در مرحله بعد توانمندسازی نیروی انسانی در دستور کار قرار گیرد.
حاجیانزاده با بیان اینکه برای تحقق این رسالت سنگین یک برنامه پنجساله تدوین و تصویب شده است، افزود: راهاندازی مدارس در مسجد مورد تایید آموزش و پرورش نیست اما اگر مسجدی مجوز تاسیس مدرسه بگیرد و بر اساس قوانین و استانداردهای آموزش و پرورش پیش برود مورد حمایت است.
منبع خبرگزاری پانا.
انتهای پیام/