Print
Zoom In
Zoom Out

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه :

زیرساخت معنوی و دینی جامعه با تربیت دانش آموزان صالح درست می شود

شناسه مطلب: 11349
زمان انتشار: سه شنبه 05 شهریور 1398 ساعت 09:30

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: در تعامل حوزه و آموزش و پرورش باید از اهداف خود مراقبت داشته باشیم، هدف ما رشد دینداری در نسل جدید است زیرا کلا س مدرسه استراتژیک تر از دانشگاه است

سیره امام خمینی را سرمشق فعالیت های خود قرار دهیم 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی در جمع فعالان فرهنگ و مذهبی استان مازندران با شاره به سبک و سیره زندگی عبادی، سیاسی و اجتماعی امام خمینی گفت: اگر روحانیت می خواهد کارش اثر گذار باشد باید سیره امام خمینی را سرمشق فعالیت های خود قرار دهد، زیرا همه فعالیت های او مبتنی بر خدا باوری و توکل و توسل به خدا بود و با این باور به عنوان پدیده قرن و عصر خود در جهان شناخته شد. 

سیره رهبر معظم انقلاب نیز بر گرفته از حضرت امام خمینی

سخنران این نشست درادامه بیان داشت: سیره رهبر معظم انقلاب نیز بر گرفته از حضرت امام خمینی است ،تمام کشورهای عربی و اروپایی به جز روسیه و چین همه اتفاق کردند ،بشار اسد باید برود،اما مقام معظم رهبری فرمودند؛ بشار باید بماند و ماند.

وی خاطرنشان ساخت:لبنان حدود دو الی سه میلیون جمعیت بیشتر ندارد و اکثریت هم مسیحی هستند و تعدادی نیز مسلمان  اهل سنت و کمتر از سنی ها شیعه ها هستند، جالب است بدانید، عده کمی از این شیعیان یک بخش از حزب الله لبنان را تشکیل میدهند، همین حزب الله لبنان در جنگ با اسرائیل چنان توی  دهن اسرائیل کوبید که تمام کشورهای عربی حزب الله را تحسین کردند، رهبر این حزب یعنی سید حسن نصرالله میگوید؛ من یکی فقط  از سربازان رهبر ایران هستم ، وقتی یمنی ها خواستند بروند با سید حسن نصرالله بیعت کنند، سید حسن گفت؛ اگر می خواهید بیعت کنید، نباید با سرباز بیعت کنید  بلکه باید با فرمانده  بیعت نمایید، گفتند؛ فرمانده شما کیست، گفت؛ قائد ما حضرت آیت الله خامنه ای است .

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه  در ادامه با اشاره به رسالت خطیر فرهنگیان و روحانیون برای کار در آموزش و پرورش گفت: نعمت جمهوری اسلامی این فرصت را برای ما فراهم کرده است تا یک نسل را به خدا باوری فرابخوانیم و از این بابت باید شکرگزار خداوند باشیم که یک فرهنگی یا طلبه در فضایی عمر خود را سپری می کند،لحظه به لحظه اش درس خدا باوری و دلداگی به ارزشهای انسانی و الهی است. 

وی افزود: در شرایطی قرار گرفتیم که یک مدرسه با سیصد دانش آموز دراختیار ما قرار گرفته است و این ظرفیت بسیار بی بدیل و البته خطیر و سنگینی است ،زیرا باید ضمن اموزش علوم روز ،بچه ها درعمل نیز تربیت شوند.  

عضو ستاد همکاریها بیان داشت: همه حرکات و سکنات یک معلم و طلبه  از پوشش و حرف زدن با نامحرم و صحبت کردن اولیا در مدرسه و برخورد با معاونین و مدیران باید در چارچوب احکام  الهی باشد، زیرا  کودکان و دانش آموزان  مثلا دبیر دینی شان همواره با لباس ها و  تیپ آشفته و شلخته است ،از خود سئوال می کند چرا فقط معلم دینی ما این گونه است و معلمان دیگر دروس اینگونه نیستند.

  آشفتگی های فردی  یک انسان متدین پای دین  گذاشته نشود

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی  با شاره به نگاه تیز و ظریف دانش آموزان به  رفتار های فردی مبلغان و معلمان یاد آورشد: نباید به گونه ای ظاهر شویم که  آشفتگی های فردی  یک انسان متدین پای دین و آموزه ای آن گذاشته شود . 

عضو ستاد همکاریها در ادامه بیان داشت: انتظار ما از اجرای طرحهای  تربیتی این است که  خروجی داشته باشند، یعنی در این طرح باید ارتباط و تعامل با چند گروه ، ازجمله مدیر معاون مدرسه واولیای دانش آموزان تنگاتنگ باشد. 

وی افزود: در تعامل حوزه و آموزش و پرورش باید از اهداف خود مراقبت داشته باشیم، هدف ما رشد دینداری در نسل جدید است زیرا کلا س مدرسه استراتژیک تر از دانشگاه است ، جایگاه زیرساختی جامعه با تربیت دانش آموزان درست می شود و باید به جایگاه زیرساختی اهمیت داده شود. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»